Maggis: Der har gått över förväntan med storasyster. Hon fick störst reaktion på att jag var borta de dagar jag var inskriven, hon var lite förvildad när jag kom hem igen

och jag skulle straffas lite för att jag varit borta. Men mot lillasyster har hon vart snäll och gullig. Ibland måste jag påminna henne om att ta det lugnt runt henne så att hon inte råkar göra illa lillasyster.
Men visst har man haft dåligt samvete gentemot storasyskonet, eller vad säger ni?! Jag har försökt skapa egentid för oss två, även om bara korta stunder. Men jag försöker tänka att det är högst normalt att skaffa syskon
Lillasyster har ett extremt stort behov av kontakt och lägger jag ner henne när hon soverr så vaknar hon

Igår, sent omsider,var BM på hembesök och lillasyster har gått fint upp i vikt. Från 3015 g till 3550 på 13 dagar. Så nu kan jag börja använda bärsjalen, som jag längtat!!!

Jag testade den i morse för första gången och kunde baka en kaka till och med. I e.m. kommer kusiner och moster på besök långväga ifrån. Det känns viktigt att kunna ha händerna fria ibland med tanke på storasyster.