Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Re: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Inläggav Gellis » 08 feb 2011, 10:27

Nu har jag bara haft 4 normala menstruationer sedan jag födde mina barn och dom har varit regelbudna som innan men mer smärtsamma, den 31 aug förra året satte jag in hormonspiral.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav mrsRF » 21 feb 2011, 21:51

Heej på er!

Det var ett tag sedan jag var här inne, men nu har jag hittat hit igen.. =D
Jag har en fråga till er som redan har barn och gärna ni som har tätt.
Jag är så suuugen på en till. Jag har slutat amma sedan 1 mån sen och vi planerar att försöka i mars. Helst hade jag velat försöka redan efter 6mån men det blev inte så. Hur är det att ha två små tätt? Jag har hört både det ena och det andra..

Jag fick min mens redan efter 3 mån alltså då var det riktig mens. Och det gör såå ont att jag nästan håller på att dör, så var det inte innan min graviditet. Visst hade jag ont men inte som nu och riktiga pmsbesvär. Jag hade hört att en vaginal förlossning tar sönder nerver och när man då efteråt får mens så kommer man knappt att känna av den.. Vilken skrock måste jag säga.. Är det någon annan som har det så?
mrsRF
Stammis

BF: 120417

Inläggav LinaoPyret » 22 feb 2011, 21:03

mrsRF: Vi har 2 år mellan våra sessor och vissa dagar har jag önskat att vi skulle ha väntat, medan övervägande dagar är underbara.

2 barn är egentligen ingen större skillnad emot att ha 1 barn, allt tar bara lite mer tid och det krävs lite mer planering.
Men ju äldre barnen blir desto mer kräver dem och ibland räcker man inte till tyvärr, men det är sådant man lär sig med tiden.

Och tänk vad mycket de kommer att ha gemensamt sen när de blir lite äldre, för inte kommer de bara slåss om leksaker ^^

Min mensvärk är nu efter andra barnet obefintlig, har alltid innan haft extrem mensvärk och efter första barnet vart den värre, för att som sagt inte kännas alls nu efter andra barnet.
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav molle79 » 01 mar 2011, 23:04

Hej tjejer! Det var ett tag sen jag skrev!

Det gick bra med Max tänder,tandläkaren sa att det inte var nån fara men att det var bra att kolla upp ur försäkrings synpunkt.
Nu har han tre till tänder som vi hoppas få sitta kvar tills dom trillar ut av sig själv! :D

Tror att Max vägde runt 9500 sist vi va på bvc!Nu springer han omkring med sin gåbil här hemma!Han har blivit så stor,jag börjar oxå längta efter en till.

Jag åt creazette efter förlossningen men tyckte inte om att mensen krångla så jag började med mina vanliga piller (trionetta 28) så fort jag slutat amma!Nu är mensen som vanligt på kl,så det är skönt! :D
Användarvisningsbild
molle79
Alltid online

BF: 150722
Bor: Mariefred

Inläggav <pyret> » 03 mar 2011, 17:10

Hejsan idag så fick vi äntligen konstaterat att min lille kille är allergisk mot komjölk.

har reagerat mot gröt,välling o pure med yoghurt i. Ringde för länge sen till barn men blev utskälld eftersom dom inte testade om barn reagerade mot köpegröt.

Men nu i feb så prövade jag banan med yoghurt som mellanmål (sån man köper) då så reagerade han mer, kaskadspydde fick utslag och fick pipig andning.

Han har reagerat häftigt mot gröt o välling med, får reaktionen inom någon minut, får nässelutslag, spyr.

Så äntligen genom att först ringa bvc sedan vårdcentral --> remiss till barn så fick vi idag göra pricktest. Mot råg, vete, mjölk o hasselnöt. Mjölken reagerade han rejält emot men det andra var bra.

Sedan tog vi blodprov för att kolla mot gluten o sen kolla värderna.

Känns skönt att äntligen veta vad han reagerar emot så kan man göra något.
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav LinaoPyret » 05 mar 2011, 13:34

pyret: Vad skönt att ni äntligen fått reda på vad hans reaktioner har berott på, men det förvånar mig ändå att ni inte fått hjälp tidigare!
Min äldsta hade komjölksallergi som liten (har nu växt bort) och det fick vi hjälp med redan när hon var 3 veckor tack vare våran underbara BVC-sköterska.

Lycka till nu!
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav <pyret> » 05 mar 2011, 20:06

Linaopyret vad skönt att det växt bort och att ni fick hjälp så tidigt..

jag pratade ju med min bvc som sa att jag skulle ringa barn själv.. När jag ringde så blev jag utskälld som ringde själv o att dom minsann inte prövade om barn bara reagerade på köpegröt o köpevälling. så d blev d att jag kom av mig o väntade tills han fick svårt att andas. men ska säga till hur jag blev bemött
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav SsofiaJ » 21 mar 2011, 11:04

Nu är det verkligen jäääättelänge sen jag var in här sist! Tänk att ett helt år snart har gått, och dem små parvlarna växer så det knakar, det är helt sjukt! Drygt två veckor så fyller Tove ett, det är nästan så att jag får ångest!

Hoppas att det är bra med alla iallafall :)
SsofiaJ
Stammis

Inläggav Göransson » 05 maj 2011, 10:12

Åh vi är våra små redan 1 år gamla, herre gud vad tiden går snabbt.

Hur har ni det alla??

Tänkte fråga lite om hur era barn sover..
Ellie drömmer nog mycket nu och har jättesvårt att sova.
Hon har ju alltid sovit själv i sen säng, men nu vill hon ligga halva natten i våra sängar (det får hon såklart göra) och hon har svårt att somna på kvällarna. Ibland kan det ta över 1 timme att natta.

Hur är det för er?? är detta vanligt för åldern??
Bild

Bild
Göransson
Alltid online

Inläggav Gellis » 05 maj 2011, 17:51

våran tjej sover hela nätterna, och kan pladdra och gny i sömnen några gånger och kan vakna om hon inte hittar tag på nappen men det är aldrig så att vi behöver gå dit.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

FöregåendeNästa

Återgå till Aprilmammor 2010