Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Re: Aprilmammor 2010 fortsättningstråd

Inläggav LinaoPyret » 11 maj 2011, 10:26

Hej och hå!

Nu var det ett tag sen man skrev här, men kanske dags för en uppdatering ^^ och ett STORT grattis till alla söta 1-åringar :D

Här hemma är det fullt ös och nu är det inte bara storasyster som står för den delen, utan Bellsan hänger på rätt bra hon med.

Hon babblar 24/7, både ord och bara babbel. Står själv och kan gå, men fröken är lite för feg och tar hellre det säkra före det osäkra och kryper för det mesta.

Plocka, pilla, undersöka är favoriten just nu, speciellt sandlådan där hon kan sitta hur länge som helst och undersöka sandens alla möjligheter ^^ Tur är att hon inte är mycket för att stoppa i munnen, annars hade det nog inte varit så bra.

Sjuk har hon dock varit en hel del på sistone vilket har varit riktigt tufft, då varje förkylning har lett till falsk krupp, långa vakna nätter och ett par varv till både jourmottagning och barnjour för inhalation och kortison. Men det växer väl bort om sådär 5 år :shock:

Sover gör hon bra annars, lite mer drömmande har vi märkt av, men inte så att hon har vaknat av dem. Men världen blir ju större och större och många nya intryck hinner de ju med varje dag, så då blir det nog en hel del drömmar också.

Hoppas alla mår bra i värmen och att ni får en underbar sommar :D
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav <pyret> » 27 maj 2011, 17:16

hejsan ja man hinner ju inte vara här så mkt längre tiden går så fort..

Linaopyret vad härligt att hon e nöjd o pratar för fullt... o njuter av att upptäcka saker.. men skönt att hon är lite försiktig dom växer så snabbt ändå. =0) Tråkigt att det varit mkt sjukt hoppas det blir bättre framöver.

Här håller vi på med järndroppar först 1 månad med 16 droppar men värderna blev inte bättre så nu e det 27 droppar per dag. Sen så har vi fått annapen utskrivet ifall han får i sig mjölk. O nu så e han så känslig att han får utslag, rodnad o svullnad om man tar i honom med någon form av mjölkprodukt på händerna så det gäller att ha koll... Ser inte fram emot sommar med all smält glass överallt..

Annars så tar han d lungt, kryper o går utefter möbler vill inte själv än, men klättrar upp i soffan o sånt i stället, tyvärr är han fortfarande i det stadie där man stoppar allt i munnen men det försvinner väl snart,

Upptäckte idag att det ska bli ett litet syskon här hemma om allt går bra så är skakig o helt underbart glad..
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav Malin Norge » 27 maj 2011, 18:12

Hej tjejer, och grattis till 1 åringarna :wink: Guuud vad kul pyret att ni fick till det så snabbt! Det trodde du väl inte :wink: GRATTIS, då blir det januaribebis 2012 før er! Vi får en liten decemberbebis 2011 :D Julbebis, närmare bestämt!

1åringarna är så søta och det händer så mycket. Vår Leonell har precis børjat gå så smått. Han går ca 12 steg, sen fegar han ur. Krypa går ju fortare oxå men det kommer mer o mer.
Han pratar inte så mycket ännu, alltså riktiga ord, men "babbla" kan han!! Han säger bara, mamma, pappa, tack tack, och hade (hejdå på norska)
Han och storebror leker så fint ihop, och det är så kul att se när Leonell prøvar gøra allt storebror gør. Han klättrar oxå øverallt, gäller att ha øgon i nacken. Det blir gott nu när sommaren kommer att de kan vara ute mycket och gå lite fria ute på gräset :wink:
En sak måste jag skryta om, och det är att Leonell har både kissat och bajsat på pottan sedan han var 10 månader gammal. Han har självklart bløja oxå, men när vi är hemma är den faktiskt ganska torr hela tiden och då byter vi i regel aldrig bajsbløjor. Lite svårt att upprätthålla detta på dagis, men vi prøvar få dem till att sätta honom på potta regelbundet.
Får se hur det utvecklas i sommar :wink:

Lycka till vidare, och kul att høra hur ni har det. :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Gellis » 27 maj 2011, 21:35

Roligt att läsa om dom små aprillisarnas framfart :)

Felisia vågade släppa taget på skärtorsdagen och nu pinnar hon på för fullt, det roligaste är nog att jaga katten eller stora syster. Till skillnad ifrån stora syster så har hon ett tålamot och är nyfiken på hur allt fungerar, hon sitter och finular och undersöker alla leksaker hon kommer åt.

Sen vill jag säga Grattis Pyret :)

och Malin dig har jag ju redan grattat i vår december mamma grupp :D, och för er som inte vet så är även jag beräknad vid jul :)
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Göransson » 27 maj 2011, 22:28

Grattis Pyret och Malin :)
Här hemma håller vi på att förfult att försöka skaffa ett syskon :)
BIM den 14 juni, så jag hoppas det tar sig nu.

Roligt att höra hur era barn utvecklas.

Ellie har redan lärt sig prata lite och springa. Jag tycker det är så himla rolig ålder nu :D
Bild

Bild
Göransson
Alltid online

Inläggav LinaoPyret » 28 maj 2011, 11:13

Grattis till alla små pyren i magarna och heja er Göransson. Är inte ett dugg avis, eller joo MASSOR, jag vill med ha en till, men ekonomin säger verkligen stopp, så tyvärr måste vi vänta :(

pyret: Vad jobbigt att han får så starka reaktioner på mjölken, den finns ju så gott som överallt. Men man lär sig att anpassa sig och så får vi hålla tummarna för att det växer bort så småningom!

Vad spännande med alla nyfikna 1-åringar med, nu händer det ju så påtagligt mycket med de små. Satt nyss och kollade på videoklipp på Elicia (stora tjejen) när hon var i samma ålder som våra små och oj vad de är lika i både sätt, utseende och utveckling mina troll, det trodde jag faktiskt inte, men se så knasigt man kan minnas ^^

Hade gott alla och så hoppas vi på lite sol och gott väder snart :D
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav Göransson » 28 maj 2011, 21:23

Roligt att syskonen är så lika i utvecklingen Linaopyret
Tack för att du hejar lite på oss :) Tråkigt att ni behöver vänta, för barn är inte billigt som du redan har märkt.

Jag har alltid sagt att jag vill han 3-4 barn, men nu känns det som 2 blir perfekt. Men jag måste säga att det känn konstigt att detta kanske kommer bli den sista gången jag är gravid och jag är bara 24 år gammal.
Vad ska man göra sen??

Jag vet att det finns hur mycket som helst att göra, men det är bara så att det känns lite konstigt.
Tänker ni aldrig så??
Bild

Bild
Göransson
Alltid online

Inläggav <pyret> » 08 jul 2011, 13:55

grattis gellis o Göransson till plussen :D hehe vad nära vi får våra små många av oss... vad roligt...

Nu har alfons börjat gå för fullt, fortfarande vingligt o kryper ibland men han är mäkta stolt över sin prestation.
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Inläggav Göransson » 08 jul 2011, 19:24

Ja oj här var vi många som ska ha barn igen och nära varandra, roligt :D

Roligt att alfons har börjat gå, vist blir man stolt som mamma också :)

Ellie säger en massa ord nu, lär sig något nytt varje dag. Så himla roligt ålder, eller hur??
Bild

Bild
Göransson
Alltid online

Inläggav <pyret> » 11 jul 2011, 10:41

Malin norge hehe nää verkligen inte att det skulle funka så snabbt känns fortfarande overkligt, Speciellt eftersom jag mår så bra förutom att jag e trött, men e ju vaken lite på nätterna med alfons fortfarande o jobbar ju natt nu i sommar..
Hur har du det ?? snart dags för rul ju =0)

Göransson vad härligt att hon pratar, kan hon många ord?? ja det är mysigt när dom börjar gå, känns ju skönt om han e stadig o kan gå lite längre innan man blir tjock denna gång.. hehe så man inte behöver kånka på honom..

Nu har jag kommit över v 12 iaf så större chans att man får sin lilla bebis i jan..
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Föregående

Återgå till Aprilmammor 2010