Annons:

Aprilmammor 2013

Fick du barn i april 2013? Här träffar du fler föräldrar!

Re: Aprilmammor 2013

Inläggav emla » 22 apr 2013, 09:56

Grattis till er!

Roligt att höra om er lycka. Själv drabbas jag rätt hårt Av baby blues och tycker att allt är pest. Med sonen dröjde det tre månader innan jag började tycka att det var kul och mysigt. Därefter blev det bara bättre.

Varken jag eller sambon trivs med en nyfödd. Vi är barnföräldrar, inte bebisföräldrar.

Tur nu att man vet att första tiden går snabbt.
Bild
Bild
emla
Alltid online

Inläggav mariek » 22 apr 2013, 10:42

Har inte här något här heller, varit inne på MVC nu på morgonen för veckans besök (v. 40+4 idag). Blir igångsättning 2 maj om det inte startat innan dess.
Bild

Alexander, född 130503
Bild
Användarvisningsbild
mariek
Stammis

BF: 150318

Inläggav hannispannis » 23 apr 2013, 17:13

Hej hej Aprilmammor!
är det okej om man hoppar in här ??
har tidigare hängt i marsmammor då sonen var beräknad till den 30/3 men han valde att komma den 1/4 :) mitt lilla aprilskämt <3 :)
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

BF: 130330
Status: gravid och mamma till en plutt <3

Inläggav Vinterflickan » 26 apr 2013, 13:06

Vad roligt att läsa om alla bebisar! Länge sen jag var inne här nu, har varit för nervös att läsa om katastrofer och sena missfall... kan inte hjälpa det!

Själv har jag haft en riktigt bra graviditet utan direkta mödor, bortsett från en natt på förlossningen för observation då jag hade ont i magen. Har dock börjat må illa på kvällarna vid sovdags men inte så man behöver spy. Känner att bebisen ligger & trycker på blåsan så det hugger & svider en del när jag går & böjjer mig ned, men det känns ju helt normalt så här långt gånget - men ibland känns det verkligen som bebisen ska ramla ut!

Har gått över en vecka, är v 40+6 idag & det börjar bli sjukt drygt får jag erkänna... Fick ju min son 9 veckor tidigt så man har ju varit redo så länge & trodde verkligen inte det här... Ska in till BM på måndag 41+2 och då få hinnsvepning om det inte kommit än men vi får väl se... Börjar bli nervös för det här med att gå över, nojjar för att nått ska hända med barnet i magen & vill verkligen att det bara kommer nu men det är väl bara att se tiden an :roll:
Har dock inte känt en tillstymmelse till att nått skulle va på g... knappt en sammandragning och absolut inga förvärkar!

Lycka till alla andra & stort grattis till er som fått era små!
Vinterflickan
Stammis

Status: Försöker bli gravid med syskon åt lillen!

Inläggav emla » 26 apr 2013, 17:02

Välkommen hannispannis! Och grattis!

För min del är det fortfarande ömsom glädje ömsom djupt mörker. Tur att jag har många omkring mig som kan hjälpa och stödja mig. Tur också att sommaren är på väg. Allt blir lättare när det är varmt och ljust. Nu hoppas vi på en riktigt fin sommar som inte är fööör varm för våra små.

Jag är i alla fall lycklig över att jag nu har två barn vilket är vad vi vill ha. Så när mörkret har lagt sig är vi färdiga med den här biten och kan njuta av våra barn.

Sitter just nu och ammar vid ett fönster och tittar på vår tvååring som leker i sandlådan med jämngamla grannpojken. Det är en fröjd för ögat!
Bild
Bild
emla
Alltid online

Inläggav Bellan74 » 28 apr 2013, 11:20

Säger som Emla: Välkommen och grattis hannispannis!

Här rullar vardagen på. Lillen lider av magknip då han sväljer lite för mycket luft, men Miniform hjälper till stor del. Tack och lov verkar det inte vara kolik eller allergi mot mjölkprotein.
För att lätta på tröstsuttandet på bröstet (han misstog magknipet för hunger vilket ju bara gjorde det ännu värre) så har vi fått ta till napp och den är han väldigt selektiv med när han vill ha vilket är skönt. Nappen duger minsann inte om han verkligen är hungrig. :)

I fredags var vi på BVC för vägning och mätning. Han hade växt 4 cm och gått upp 405 g sen vi blev utskrivna från BB två veckor tidigare. Han var 52 cm lång och vägde 3285 gram så han har passerat födelsevikten rätt bra. Nästa besök är på torsdag och det ska bli kul att se hur det har förändrats då. Det känns skönt att veta att maten räcker. Jag lider inte av bröst som läcker eller som spänner när han inte ätit på ett tag så jag har haft svårt att avgöra om där är så det räcker. Visst, han är nöjd och somnar vid bröstet utan att vilja ha mer som regel. Har känt av början till mjölkstockning dock, men den har varit lätt avhjälpt genom att pumpa ur direkt, om det inte varit nära matdags, och samtidigt massera försiktigt på de hårda knölarna mot bröstvårtan. BVC-sköterskan såg lite förvånad ut när jag sa att jag pumpade ut 100 ml på ett bröst utan att tömma det...tydligen skulle det inte vara vanligt så tidigt, men vad vet jag. :) Huvudsaken är att det finns mat och att han äter och är nöjd. Växer gör han ju i alla fall...så det knakar.
BildBild
Bellan74
Alltid online

BF: 130424
Status: Äntligen mammaledig!

Inläggav emla » 30 apr 2013, 15:13

Nu känns det som att det äntligen är på väg att vända för mig och jag känner mig inte lika deppig. Skönt. Drygt att gråta hela tiden. Tror att det är för att sambon börjat jobba så jag är tvungen att fixa allt. Måste man så går det.
Däremot är jag väldigt glad över att sambon nu är hemma vid fem. När sonen var liten kom han inte hem förrän sju. Det var jobbigt.

Tråkigt att inte fler tittat in och berättat hur det gått. Hur gick det förresten med era gissningar i gissningstråden? Jag var helt fel ute förutom att jag trodde att det var en liten bebis och att jag inte trodde på det datum för bf som jag fick vid rul. Enligt det skulle jag fått idag.
Bild
Bild
emla
Alltid online

Inläggav mariek » 30 apr 2013, 21:00

Svårt att berätta hur det gått när bebis fortfarande gömmer sig i magen... Blir igångsättning på torsdag, så det blir en majbebis istället. Har varit inne idag för CTG och koll av fostervattenmängd. Allt såg jättebra ut.
Bild

Alexander, född 130503
Bild
Användarvisningsbild
mariek
Stammis

BF: 150318

Inläggav emla » 01 maj 2013, 12:47

Ja om man inte fått än kan man ju naturligtvis inte säga något annat. :)

Lycka till med förlossningen!
Bild
Bild
emla
Alltid online

Inläggav Anze » 02 maj 2013, 10:36

Emla Jag var helt ute och cyklade med min gissning iaf! Hade inte ett rätt :P Fick inte ens ett aprilbarn. SÅ det kan gå. Förhoppningsvis ska Stella få ett syskon så småningom och då ska jag vara mera förberedd på att jag kan få förtidigt. ( Hur man nu ska förbereda sig på det) Chocken av att hon kom fyra veckor för tidigt släppte in förens flera veckor efter förlossningen.

Hon växer så det knackar iaf. Ingen liten 3 kilos bebis längre utan har nu passerat 4 kilos sträcket. ( 4280g förra veckan) Vad tiden går fort! Kan vi stanna tiden en stund?
Anze
Stammis

BF: 130411

FöregåendeNästa

Återgå till Aprilbarn 2013
Annons: