Aprilmammor 2014

Här träffar du fler som har fått barn i april 2014!

Re: Aprilmammor 2014

Inläggav micc » 17 apr 2014, 06:39

Lite hjälp av mina aprilbrudar tack.
Har ju knappt haft förvärkar osv alls. Inatt vaknade jag 04 med riktgt stenhård livmoder och mensvärk. Började klocka och är 10min mellan ca och 2min långa värkar. Tror ni det är på g eller kan det lika gärna gå över igen? Är ju inte döende smärta men e rejält obehagligt..ni som fått era..va tror ni? Svårt när det är första gången
micc
Stammis

Inläggav ExAnimo » 17 apr 2014, 07:42

Tjejig, är det bvc som ska kontakta er första gången? Där vi bor ska vi själva ringa när bebisen fötts!
Vår dotter kräktes mkt också, även när hon låg plant!

Micc, svårt att svara på men hoppas att det är på riktigt. :)
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav ExAnimo » 17 apr 2014, 07:45

Tjejig, testa att smörja med purelan på apoteket. Lufttorka efter amning och smörj in. Det testade jag denna gång. Tycker det verkar ha hjälpt. Fortfarande ont men det tog 2 veckor innan det slutade göra ont med dottern. Purelan hjälper ifall det är sår åtminstone, ska hjälpa iaf!
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav hjalmarssonskan » 17 apr 2014, 11:32

micc: min förlossning startade med enminutsvärkar var sjunde minut, de gick aldrig över utan tilltog allt eftersom, men det tog å andra sidan 30 timmar innan knytt var ute. Men visst skulle det kunna vara på gång :) håller alla tummar!

tjejig87: vi fick också kontakta BVC själva när vi kommit hem. Vi var på första besöket när Vincent var 8 dagar gammal, och fick D-droppar då. Tror inte att det är så kinkigt om man börjar med dem exakt efter en vecka?! För övrigt så kräks även Vincent när han ligger plant.
hjalmarssonskan
Stammis

Inläggav ExAnimo » 17 apr 2014, 11:55

Tror det är vid 2 veckors ålder man börjar med dropparna. :)
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav idamss » 17 apr 2014, 15:15

Hoppas det micc! Det är ju så himla svårt att veta! Jag hade ganska regelbundna småvärkar igår kväll som sedan försvann. Har haft lite ont idag men inget att hänga i granen.

Var hos BM idag. Inte min vanliga. Trodde hon bara skulle lyssna på hjärtat eftersom hon klämde in mig i ett fullspäckat schema men jag fick titta på bebisen till och med! :) Det såg bra ut och lät bra. Ff inte fixerad men även denna BM sa att det inte är något att oroa sig för som omföderska. Den kommer hitta ut ändå :) Frågade även när man får bli igångsatt som senast och det är v 42+0 här. Men så länge tänker jag inte vänta. Haha. Så det är bäst den kommer nu!
idamss
Stammis

BF: 140408

Inläggav micc » 17 apr 2014, 15:51

Går ju inte jätte bra. Hade värkarna i ca 5 timmar inatt/morse sen har det övergått till kraftig " mensvärk" bara. Nån enstaka värk bara efter i morse. Gör väldans ont i magen hela tiden nu, lillen måste lurat oss. Nu är jag mest slut efter den jobbiga natten och upprörd att den inte ledde nån vart. Är himla jobbigt att alla förlossningar är så olika att det inte gör att direkt jämföra för att få hopp:(

Karln vart lika snopen han som tog ut påskledigt o stannade hemma med mig idag då jag bökat o värkt inatt..
micc
Stammis

Inläggav micc » 17 apr 2014, 15:53

Härligt att allr verkade bra idamss, o va kul att se bebisen så här sent! Förhoppningsvis ska ingen här behöva vänta på att bli igångsatt! Heja bebisarna!
micc
Stammis

Inläggav Molle86 » 17 apr 2014, 21:29

Det är jobbigt när kroppen "luras". Med första barnet hade jag flera episoder när jag kunde klocka halvonda "värkar" men det slutade alltid efter några timmar. Riktigt drygt.. och man känner sig så lurad. Hoppas det sätter igång ordentligt för dig micc!

Jag är på BF+3 nu och väntar gärna några dagar till. Under eftermiddagen insjuknade min man rejält i magsjukan och är helt däckad. Jag klarade mig lindrigt och var blev bara lite dålig men nu är jag livrädd för att det ska komma en andra omgång. Och så klart rädd för att behöva åka till förlossningen själv.. har verkligen ingen bra back up att ta till.. Plus att jag får noll hjälp med att ta hand om sonen. Blää det är inte helt roligt nu.
Molle86
Stammis

BF: 120923
Status: Längtar!

Inläggav tjejig87 » 17 apr 2014, 22:07

Använder purelan till bröstvårtorna redan och det är verkligen bra. Sårskorpan lossnade idag och det såg bra ut under så hoppas att det ska sluta göra ont snart.

Min barnmorska ringde och sa att BVC skulle höra av sig och idag gjorde de det. Ska förmodligen väga lillebror på tisdag för att se att han får i sig och inte bara spyr upp allt. Ang. D-dropparna var det inte så noga men man ska börja ge runt 1 vecka. Vi har D-droppar hemma redan eftersom storasyster fortfarande tar dem varje dag så vi kunde börja ge honom också.
tjejig87
Stammis

Bor: Örebro
Status: 2 barns mamma

FöregåendeNästa

Återgå till Aprilbarn 2014
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()