Aprilmammor 2014

Här träffar du fler som har fått barn i april 2014!

Re: Aprilmammor 2014

Inläggav tjejig87 » 03 maj 2014, 20:08

Grattis Jossi!! :)

Min bebis är 3 veckor nu och har börjat använda strl 56 så han växer fort. Han sov mycket första 2 veckorna men nu är han mer och mer vaken. När han sover blir det mest powernaps. Sista dagarna vill han äta mest hela tiden. Skriker, hickar och äter. Kanske magen som spökar.

Angående namn hade vi mer eller mindre bestämt innan han föddes då vi bara kunde enas om ett pojknamn som båda gillade.
tjejig87
Stammis

Bor: Örebro
Status: 2 barns mamma

Inläggav idamss » 04 maj 2014, 08:29

Vi hade faktiskt både pojk- och flicknamn klara den här gången. Men vi var tvungna att smaka på namnet några dagar innan vi spikade det. Det är ju ett stort beslut så man vill ju vara säker :)

Igår blev lillan två veckor och vi hade vår första skrikfest igår kväll. Inget fungerade. Förutom bröstet. Och när hon ätit länge och i flera omgångar på rad tänker man att nu måste hon vara mätt. Men icke. Jaja,det är ju skönt att slippa stenhårda bröst för en stund :)
idamss
Stammis

BF: 140408

Inläggav ExAnimo » 05 maj 2014, 13:31

Våran lillkille är ingen powernapare. Han sover långa pass och mkt fortfarande. Enda ggn han är ledsen är om han vaknar för tidigt, då lär man söva om honom så han får sova ordentligt.

Namn hade vi också bestämt, med ett i reserv.

Är ni inne här fortfarande? :)
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav mjukisida » 06 maj 2014, 03:53

Jag kikar in med jämna mellanrum. :-).
Var på vc igår för att bli sjukskriven så att sambon kan vara hemma med oss då jag fortf mår dåligt. Läkaren sjukskrev mig i 2 veckor, i pappret till fk har han dock skrivit: patient känner dig deprimerad, jag bedömer dock att hon inte är det och att en sjukskrivning ej är nödvändig. Patient är psykiskt och fysiskt opåverkad. Detta trots att jag berättat att jag gråter hela tiden och att jag har dubbelseende som de håller på att utreda vilket gör att jag ej vågar köra bil.
Min sambo läste dock lusen av hela vc medans jag grät i bilen.
Ska tillbaka imorgon och få träffa annan läkare! Pratade med både min psykolog och BVC-sköterska och båda tyckte det han skrivit var helt knäppt och kränkande.
Synd att när man som stolt person som "kan själv" äntligen söker hjälp så blir man bemött såhär :-(.

Esther växer iaf, äter och bajsar mest hela tiden, vaken längre stunder nu (så även på natten). Svea sov hela nätter från andra veckan så jag är ovan vid att vara uppe så mkt på natten. Har precis matat Estherm, pumpar på natten för annars somnar hon vid bröstet utan att bli mätt och då blir det amning varje timme.

Har diskuterat esthers namn här hemma igen, vi provade viola igår. Jag har fortf svårt att acceptera Esther. Efter halva dagen så tittar Svea på mig och säger med ledsen röst:
Kan hon inte heta Esther? Jag tycker det är så fint mamma!
Ja, då kom det dåliga samvetet fram, varför ska jag bestämma allt!
Ska sluta vela med det jäkla namnet nu, Esther Thyra Viola är nu spikat och kommer EJ ändras :-).
Bild

Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/mjukisida/

MF Feb 2012 (v.5)
MA Dec 2012 (upptäcktes v. 17, fostret dött runt v.12)
mjukisida
Alltid online

BF: 140328

Inläggav hjalmarssonskan » 06 maj 2014, 11:48

Kikar också in fortfarande då och då :)

Trist att höra att du fortfarande mår så dåligt mjukisida :( och fy farao för okänslig, oempatisk läkare. Hoppas det löser sig med nya läkaren och skönt att du har stöd av bvc-sköterskan och psykologen iaf.

Här blir Vincent en månad idag, så sjukt hur fort tiden går. Vi kämpar sen ca 10 dagar tillbaka med lite kolikbesvär. Tack och lov är det oftast besvärligast på förmiddagarna, konstigt nog mot vad man läst brukar vara det typiska med kvälls/nattbesvär. Så vi får iaf sova hyfsat nattetid. Tidigare har han ammat ungefär kl 23, 03 och 06, vilket ju varit ganska soft. Och vi har kunnat somna om efter morgonamningen. Nu börjar han dock bli lite "lat" vid bröstet tycker jag, tuttar bara en liten stund och somnar sen. Sen vaknar han igen efter bara ca 1,5 timme och vill äta igen. Jobbigt när det blir så nattetid. Men men, vi kämpar på. Han äter iaf som en häst och förra veckans vägning, då han var 22 dagar gammal, visade 3820 gram :shock: alltså ett kilo plus sedan födelsen. Handkrämsterrorist också väldigt mycket. Alltså, jättemycket. Typ fem gånger efter varje mål och ofta ganska lång tid efter att han ätit. Men BVC var inget oroliga över det, jag har troligen bara väldigt mycket mat åt honom och det är ju skönt.

För egen del ältar jag forfarande förlossningen rätt mycket. Har svårt att acceptera hur det blev och känner mig väldigt besviken och ledsen. Är fortfarande också väldigt "trasig" i underlivet, får ont av minsta lilla promenad och stygnen har inte släppt som de ska, så de skaver och stränar. Fått order om att vänta veckan ut och om stygnen inte släppt innan dess så blir det ett besök till förlossningen för att plocka bort dem.
hjalmarssonskan
Stammis

Inläggav idamss » 06 maj 2014, 13:02

Jodå, jag kikar också in då och då :)

Vilken hemsk läkare, mjukisida! Att det kan få hå till så! Hoppas du går träffa en bra läkare. Som du skrev, det krävs ju mycket styrka och mod att överhuvudtaget be om hjälp och så blir man behandlad så!

Hjalmarssonskan, min tjej kräks också massor. Blir många klädbyten per dag... Och krya på dig! Hoppas du får slippa ha ont snart!

Idag är första dagen utan pappan hemma. Ska bli väldigt spännande att se hur man får ihop vardagen. Morgonen och lämning på föris gick bra iaf :) Lillan vill vara nära nästan hela tiden så det är svårt att göra annat än att fastna på soffan. Men vi ska fixa bärsele.
idamss
Stammis

Inläggav hjalmarssonskan » 06 maj 2014, 13:10

Alltså... Haha, "handkrämsterrorist"?! Autocorrect fick spratt där :D inte illa att du fattade att det ska stå "han kräks" där idamss ;)
hjalmarssonskan
Stammis

Inläggav mjukisida » 06 maj 2014, 17:01

Fick träffa en bra läkare idag. Blev sjukskriven månaden ut, kändes skönt. Denna läkaren lyssnade och skrev ut antidepressiva tabl. till mig. Har alltid varit emot sånt men jag behöver det dessvärre just nu.

Esther väger nu 3,650 g och var 54,4 cm lång. Växer som hon ska och kurvan ser fin ut.
Bild

Bild

Bild

MF Feb 2012 (v.5)
mjukisida
Alltid online

Inläggav idamss » 06 maj 2014, 17:04

Hahaha, skillat va, hjalmarssonskan! ;) Fnissade ordentligt när jag läste det! Undrar vad en handkrämsterrorist är...

Vad skönt, mjukisida!
idamss
Stammis

Inläggav mjukisida » 06 maj 2014, 19:01

Funderade lite över handkrämsterrorist :-)
Bild

Bild

Bild

MF Feb 2012 (v.5)
mjukisida
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Aprilbarn 2014
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()