Aprilmammor 2014

Här träffar du fler som har fått barn i april 2014!

Re: Aprilmammor 2014

Inläggav ExAnimo » 29 dec 2014, 21:24

Hej alla!
Hur mår ni? :)
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav hjalmarssonskan » 02 jan 2015, 13:39

Hej!

Vi mår bra, nu händer det grejer i en rasande fart. Lillen började krypa precis innan jul och när han väl knäckte den koden hände allt väldigt fort, nu reser han sig upp och klättrar och klänger hej vilt. Känns som att friden är slut nu :P
hjalmarssonskan
Stammis

Inläggav ExAnimo » 07 jan 2015, 21:33

Kul. :) Min lille kryper och står men är ganska lugn av sig. Storasyrran klättrade mer, klättrade ur matvagnar, matstol osv. Köpte sele till matstolen men hon krängde sig ur den också. Lillebror har aldrig provat ens. :) Annars rullar det på, han åkte på en öroninflammation början av december och fick antibiotika. Hoppas det inte kommer tillbaka!! Storasyster har aldrig haft det, inte ögoninflammation eller andra diverse sjukdomar heller för den delen. Annars mår vi bra. :)
Har ni börjat jobba nåt?
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Inläggav hjalmarssonskan » 10 jan 2015, 21:16

Åh, håller tummarna för att han slipper att bli öronbarn!

Jag börjar jobba 1 mars, då har jag varit hemma exakt elva månader. Fattar på allvar inte hur fort det har gått. Så jäkla sjukt faktiskt. Lämnar över till sambon när jag börjar jobba iaf, som ska vara hemma året ut. Jag ser fram emot att börja jobba, även om det är väldigt dubbelt. Kommer ju sakna att inte få hänga med min bebi hela tiden, men samtidigt skönt att få använda hjärnan igen :D och jag är ju glad att lillen får möjlighet att hänga med sin pappa. Hur ser det ut för sig med jobb ExAnimo?
hjalmarssonskan
Stammis

Inläggav idamss » 06 feb 2015, 23:45

Hej alla!

Vad fort det går hörni. Snart är pluttarna ett år ju i den här takten!

Jag börjar jobba 50% i april och går upp på 100% i maj. Känns sorgligt att man är hemma sina sista månader med bäbis ever! Men skönt att pappan tar över fram till aug/sept när det är dags för föris!

Annars har vi hunnit med en ambulanstur med lilla fröken (virus som påverkade andningen som för så många andra) och vi fick sova en natt på sjukhuset. Och för två veckor sen var vi på Teneriffa hela familjen plus mina föräldrar. Underbart att komma bort lite! En mix av tråkigheter och trevligheter kan man lugnt påstå!

Två små tänder i nederkäken har växt upp och resten av munnen ser ut som en puckelpist så vi får nog se mer av den varan snart :)

Hoppas alla är friska och krya och har det fint! Kul ändå att ni kikar in och uppdaterar ibland!
idamss
Stammis

BF: 140408

Inläggav ExAnimo » 13 feb 2015, 21:21

Otäckt med ambulansfärd!

Här åkte mister på en till öroninflammation efter 4,veckor. Återbesöket två veckor senare visade vätska kvar bakom ena örat och ett lite för stort hål i andra trumhinnan. Ska på kontroll om två månader och då göra hörseltest iom att hålet kan påverka den.

Jag har börjat jobba lite smått nu! Inte alla dagar i veckan och bara halvdagar nu i början men om två veckor blir det heldagar men bara två eller tre dagar i veckan. Funkar bra. Ammar fortfarande men är inte så att jag Måste amma dagtid för matens skull, mer för myset. :)
BildBild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Föregående

Återgå till Aprilbarn 2014
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()