Återbesök!

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Återbesök!

Inläggav helvite » 14 dec 2009, 17:33

Hejsan!

Det var ett tag sedan jag var här nu, men det har ju sina orsaker. Då man går "i väntans tider" finns det en massa tid över att surfa runt på sidan å göra inlägg, men det blir en helt annan sak då barnet är fött å pappa-dagarna är slut. Då är tiden att sitta med internet en lyx!

Idag är Frida nästan 3 år gammal. Idag såg jag henne som "Lucia" på dagis för allra första gången! Tänk vad tiden går..

Vi får se om vi ska ha ett barn till. Det är inte bestämmt ännu. Vi vill att Frida växer till sig nått år till så att hon är mera självgående så det blir lättare för oss. Men det är mycket att tänka på innan man skaffar 4:an.. Bilen måste bli större, kanske även huset..

Passar på att önska alla pappor (och även blivande) en riktigt God Jul! Ja, jag kan ta å hälsa till alla mammor detta också förstås. =)

mvh
"Pappa-Peter"
helvite
Stammis

Re: Återbesök!

Inläggav Strumpan » 14 dec 2009, 23:26

Men det är ju så kul att få en uppdatering då och då från er! Du är ju en av väldigt få pappor som ändå hänger sig kvar här litegrann.

Min Bella lussade också på sitt dagis i fredags. Så otroligt söt och chockad tärna :lol: .

Spännande med era eventuella planer på en liten fyra!

Ha det så bra i jul!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Flickan » 15 dec 2009, 00:26

God Jul & Gott nytt år
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav helvite » 12 aug 2010, 08:31

Hej igen!

Då var 3-års-kollen på BVC avklarad. Visserligen ett halvår försent, men vad gör man då det är drag under galosherna på hemmaplan. Frida hänger med fint. Hon fick para ihop färger och former. Berätta från ett antal olika saker vilka som är djur och berätta vad djuren säger. Hon testades motoriskt, hoppa jämfota. (Tydligen är hoppa på 1 ben med i 4-års kollen). Sedan fick hon rita en teckning. Kul att se hur teckningen utvecklats från hennes första teckning på BVC. =) Summa summarum är att hon är närmare en 4-åring i utveckling än en 3-åring. Ser fram mot nästa besök!

Ha det så gott därute..

Vänligen
"Pappa-Peter"
helvite
Stammis

Återgå till Pappa forum