att ha råd?

Resa utomlands eller inom Sverige? Dela med dig av dina erfarenheter.

Re: att ha råd?

Inläggav grodan » 09 jan 2012, 19:55

Vi har haft några år med oväntade utgifter, ärvt ett landställe tex som är i stort behov av pengar. Å andra sidan kommer vi ut i skärgården o får frisk luft och grönt under alla små fötter. Men vi är sugna på en långresa nästa år, typ Thailand / Bali med alla ungar. Herregud! Vi får spara hårt om vi ska iväg!!
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Kalinka » 13 jan 2012, 15:05

En idé att göra resan lite billigare är ju också att kanske gå ihop med en annan familj, och hyra ett hus tillsammans i t.ex. Italien eller så.. Då kan man ju käka gott hemma och vissa av husen man kan hyra kommer ju även med pool osv. Vi hyr ofta privata boenden snarare än att vi bor på hotell.. Blocket har ju en kategori för detta också.. :)
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Inläggav Kalinka » 16 feb 2012, 17:47

Nu har de billiga flygbiljetter igen som jag skrev om förut när vi åkte till Prag, ni får ursäkta spammingen, :oops:

Men 269kr är ett hyffsat bra pris för flygbiljetter tycker jag! Får se till att läsa det finstilta först bara.. Kan vara min största nackdel, skippa det finstilta och få mängder med "trevliga" överraskningar. :wink:

För oss blir det inga resor på ett tag, spara pengar och ta oss igenom första månaderna med bebben! Och lill-prinsen kommer ju i Maj, så ja, får dagdrömma och hoppas svenska sommaren ger oss lite sol i år! 8)
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Föregående

Återgå till Resa med barn