Annons:

Att lära sig gå och att köpa vinteskor...

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Att lära sig gå och att köpa vinteskor...

Inläggav Ewi » 02 nov 2009, 14:25

Alex kommer förmodligen att lära sig gå under vinterhalvåret. Han vill gärna stå redan (med stöd) och verkar pigg på att försöka ta sig upp, så jag antar att han kommer gå före eller runt året dvs. senast februari. Men även om det skulle läggas på någon månad så är vi ändå i mars-april.

Hur tänker ni andra med barn i ungefär samma ålder (8½månad nu) göra i vinter med vinterskor? Just nu har jag honom utomhus utan skor, istället har han tjocka sockor eller fleece tofflor på fötterna. Han sitter ju antingen i vagn+åkpåse eller bärs i famnen. Men det där "tulta runt" stadiet kommer ju emot så småningom. Tänker ni köpa vinterskor och låta barnen ha dem på redan nu, trots att de sitter ner?

Samtidigt är ju vinterskor rätt dyra, och då jag vet att man i stort sett måste köpa nya varje år, så känns det lite dumt att köpa för i vinter, när han kanske lär sig gå sent och knappt använder dem, speciellt då de är tunga och otympliga, och kanske inte de roligaste att försöka gå i...

Har ni funderat ut bra lösningar?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ewi
Alltid online

Re: Att lära sig gå och att köpa vinteskor...

Inläggav Melvinmamman » 02 nov 2009, 16:49

Hej! vi köpte riktiga vinterskor fast han inte gick,han var runt halvåret då,då visste jag ju iaf att han var varm =)
Melvinmamman
Stammis

BF: 100103

Inläggav Taweret » 02 nov 2009, 20:44

jag skulle nog avvakta med vinterskor om jag var du eller att ni köper en billigare variant. Eller så skulle jag satsa på ett par bra vattentäta tossor som han kan ha och stå/gå med om det behövs. Frågan är ju hur mycket han kommer gå ute i vinter då det är mycket svårare för dom att gå i vinterskor då dom är klumpiga och tunga.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav Ewi » 19 nov 2009, 08:50

Att köpa tossor är en bra idé, då kan han ju gå i dem om han vill. Blir det eller någon form av "sneakers" variant på skor, som inte är så tunga men ändå pallar slask om han är tidig. De är ju inte tunga heller. Just nu drar han sig upp mot möblerna, så ska bli intressant att se hur länge det tar tills han vill förflytta sig.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ewi
Alltid online

Inläggav HelenP » 19 nov 2009, 10:39

Annars kan jag tipsa om ett par gummistövlar, gärna lite större som man kan ha tossor i... Det är svårt för dem att gå ute med skor vare sig det är sommar eller vinter i början.
Wilhelm, 2 år (25 april 2008)
Bild
MF 17 december 2009 (v.10)
HelenP
Alltid online

BF: 110123

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: