Att sjunga för magen!

Lista med visor & ramsor för ditt barn - Lägg till din favorit.

Att sjunga för magen!

Inläggav magda » 25 feb 2008, 12:14

Jag har haft som vana att sjunga för Knorten. Diskuterade idag detta med min pedagogiska storasyster som även jobbar som förskolelärare (och har två barn). Samt alltid ska ha så mkt åsikter om allt!!

Jag har som repertoar bl a krokodilen i bilen och mors lilla Olle men även Ack så skönt somna in.... och John blund. Hon påstår att bebisen kan bli stressad av mina icke vaggvisor???
Hur gör ni?? Jag har ju radio/musik på så gott som hela dagarna, i såfall borde ju knorten bli lika stressad av detta?? Hon är expert på att ge mig dåligt samvete. :roll:
BildBild

Bild
magda
Alltid online

Re: Att sjunga för magen!

Inläggav Champis » 25 feb 2008, 12:30

Snicksnack, att sjunga för magen är jättebra. Knorten känner trygghet när h*n hör din röst och älskar ju att lyssna på den oavsett vad den säger, sjunger eller läser om. Sång och musik stimulerar hjärnan till utveckling så Knorten blir smart. H*n kommer om några dagar när h*n är född känna igen sångerna du sjungt för honom/henne. Och på så sätt kunna slappna av känna trygghet och somna.

Fortsätt sjung!!! Det är jättebra! Mina föräldrar sjöng uppenbarligen "Wild thing" med The Troggs för mig och lite Jimmie Hendrix för mig och se bara hur bra jag blev :D

Champis får höra allt från Metallica till trollmors vaggvisa och givetvis massa andra ljud.

Kram Svägerska
Användarvisningsbild
Champis
Stammis

Inläggav Chobb88 » 25 feb 2008, 12:34

Det är mest min man som sjunger för magen :) han sjunger nästan varje kväll för lill knodden :) då sjunger han vyssan lull och imse vimse spindel :) så knodden kommer väl bli mer lugn då pappa sjunger sen ;P
BildBild
Bild
Chobb88
Alltid online

BF: 121104
Status: Väntar andra barnet

Inläggav thepal » 29 feb 2008, 18:17

Jag tror inte du behöver vara orolig. Bebisen kommer att känna sig lugn av den musik som den fått höra från magen oavsett vilken musik det är.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online

BF: 111013

Återgå till Barnvisor & ramsor
Annons: