Annons:

Att skaffa en till.. När?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Att skaffa en till.. När?

Inläggav milla » 11 nov 2008, 09:17

Här är en till som kör på tätt mellan barnen :D Jag fick tillbaka min mens efter 2,5 månad trots att jag helammade,skyddade oss till en början men sen räckte det en gång oskyddat så var de syskon på gång :D Trodde kanske inte att de skulle gå sååå fort men de va de ju kul att de gjorde.... De e många som pustar o stönar o frågar hur vi ska orka mm,men de roliga är att de e nästan bara dom som bara har ett barn som säger sånna grejer o dom som har tätt mellan barnen som jag pratat med har tyckt att de varit kanon o jobbigt också såklart.... många frågar också om vi inte tycker de kommer bli jobbigt med 2 blöjbarn men jag tycker inte att de e särskilt jobbigt att byta blöja o byter hellre på 2 samtidigt än att "börja om" när den första precis blivit blöjfri :D Lycka till i bebisverstäderna :D
Bild Bild
milla
Alltid online

Inläggav KramKolan » 11 nov 2008, 11:54

Håller med Milla angående blöjorna. Skönt att slippa "börja om".. Bara att köra på och man slipper plocka undan och plocka fram bebissakerna...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Inläggav Malin Norge » 11 nov 2008, 14:15

Tack Milla och Kramkolan :wink: Ja det låter ju lovande. Får hoppas det var ägglossning jag kände førra helgen, så att det är mens eller ännu bättre bebis på gång. Ja, jag har inga problem med varken bløjor eller fler småbarn samtidigt. Jobbar som pedagogisk ledare på småbarnsavdelning på dagis så jag är ganska van :lol: Hade ni førresten samma symptom andra gången ni var gravid? Jag känner mig illamående på morgonen och när jag inte ätit på ett tag (men är väl kanske lite tidigt som gravid symptom redan?), Haft spänningar i magen och lite stickningar, tempen har varit ca 0,4 grader høgre sedan då jag trodde jag hade ägglossning, märkliga flytningar. Det jag INTE har är några känningar i brøsten. Det var det førsta och tydligaste tecknet jag hade førra gången, så därfør är jag skeptisk till att det är nått... :roll: Jag slutade amma 8 sep så det är ju 2 månader sedan och i slutet ammade jag bara på morgonen ett tag. Skønt att høra att ni tycker det är så positivt med att ha fler små barn tett och att det går bra før er :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav milla » 11 nov 2008, 14:45

jag hade inga symptom alls i början av andra graviditeten.... första graviditeten hade jag JÄTTE ONT i brösten o den här gången har jag inte känt av dom alls :roll: Har knappt haft den mensvärksliknade känslan i magen den här gången heller... köpte gravtest när jag kom på att jag borde fått mens o blev helt chockad när de va ett plus eftersom jag inte känt nåt :D jag var dessutom ganska säker på att jag hade ägglossning några dagar efter den gången vi "fick till de" oskyddat o de stämde rätt bra nu när vi va på ultraljud o befruktningen tydligen hade skett på torsdagen o den gången vi inte skyddade oss var på söndagen,så dom hade simmat runt några dagar o väntat på ägget :D Lycka till :D
Bild Bild
milla
Alltid online

Inläggav Malin Norge » 11 nov 2008, 16:02

Ojdå. Ja då kanske det finns hopp i alla fall, yeehaa :lol: Det var inte dåligt vilken koll du har!! Men det måste ju varit befruktningen eller när ägget fäste sig som du kännt då. Så det tog alltså 3 dgr innan det skedde, hmm. Jag førsøker bokføra lite ¨typ temp varje dag, flytningstyp, känningar jag har osv før att se om det finns ett mønster, men det är svårt. Det är bara att køra på!! Har väl BIM på måndag kan jag tro om det stämmer att jag hade ägglossning førra helgen. Det blir spännande. :!: :wink: Tack før hjälpen. Alltid skønt och kul att høra andras erfarenheter och åsikter :wink: Lycka till du oxå!!
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Malin Norge » 11 nov 2008, 16:38

Såg førresten att du varit orolig før din bebis i magen Kramkolan och att du ska kolla dig idag. Håller tummarna att allt är ok. Det går säkert bra. Lycak till i alla fall.
Malin Norge
Alltid online

Inläggav KramKolan » 11 nov 2008, 17:41

Tack Malin! Allt var bra som tur var! Vi fick iaf höra ett litet hjärta slå. Rutin ul om 2 veckor, ska bli skönt! =)
Kan upplysa om att jag har haft olika symptom. Förra gången mådde jag illa till v.14, men kräktes aldrig. Den här gången kräktes jag till v.9, sen har allt gått över. Förra gången hade jag växtvärk i magen hela tiden, känner inget nu..
Flytningarna är väl desamma..
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Inläggav Malin Norge » 11 nov 2008, 17:58

Å så skønt att høra!Härligt att du slipper att gå och oroa dig mer oxå. Slitsamt att du mått så illa i dina graviditeter då. Det är det värsta att må illa och spy. Jag mådde oxå illa till v 14ca. Kommer du ihåg när du børjade må illa?? Tycker mig nämligen ana illamående till och från redan fast jag førmodligen har BIM nästa måndag... Skulle lätt kunna ta hur mycket illamående som hellst känns det som om jag skulle va så lycklig att ha en liten bebis i magen nu :wink: Lycka till vidare :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav KramKolan » 11 nov 2008, 19:40

Ja du.. Jag kommer inte riktigt ihåg.. Var nog inte förän v.6 tror jag.. Men dte varierar ju! Hoppas du får ett plus!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Inläggav Malin Norge » 12 nov 2008, 12:43

jo tack får hoppas på det :wink: ok, v 6 ja. Får se vad som händer. Tycker symptomen børjar avta jag, så det kanske inte är något i alla fall. Om det var ägglossning som jag hade kommer väl i alla fall mensen i børjan av veckan och det är ju alltid ett steg på väg. Tacksam før mindre nu känner jag :wink:
Malin Norge
Alltid online

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år

Annons: