Att vara eller icke vara, det är frågan ;)

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Att vara eller icke vara, det är frågan ;)

Inläggav BrandNewDay » 18 okt 2013, 19:11

Hej,

Jag och min partner har haft oskyddad sex sen ungefär i mars och sagt "blir det så blir det" och då är det välkommet, om inte så gör det inget att vänta ett par månader eller ett år heller.
Jag tror ingen av oss ville bestämma utan önskade att det bara skulle hända. Inte stressa fram något och tvingas ha sex på utvalda dagar.
Självklart så kom dagen då jag plötsligt känner mig så redo och vill inte vänta en minut till, jag vill bara ha min lilla familj nu.

Jag började räkna ut min menscykel och ha koll på ÄL för första gången i mitt liv och lärde mig hur min kropp fungerade före mens osv. Galet egentligen att man inte gjort det tidigare, lärt känna sin kropp alltså, nu är jag ändå snart 30 år.

Hur som helst så har jag de senaste 2 månaderna haft lite koll för att hjälpa till lite på traven! :)

Efter ÄL (2 okt) fick jag direkt ömma bröst och har haft det ända fram till nu. Jag fick jätte ont i magen och vaknade på natten för 3 dagar sen. Inget konstigt tänkte jag då min mens skulle komma dagen därpå.
Sen gick det över, ingen mens har kommit, fortf ömma bröst och kissnödig. Egentligen samma symtom som vid mens men brukar alltid få mens direkt efter mensvärkskänningar.

Jag blev medlem här då jag googlat en del och alltid dyker in på detta forum. Ni verkar alla så fina och hjälpsamma mot varandra! <3

Ska jag testa i morgon? Eller ska man vänta en vecka efter mensen skulle kommit?
BrandNewDay
Nykomling

BF: 130620

Re: Att vara eller icke vara, det är frågan ;)

Inläggav Em88 » 18 okt 2013, 21:18

Det borde synas nu om det "tog sig" den här månaden så jag tycker att du ska testa, varför vänta? Det kan ju vara så att det växer ett litet liv där inne och i så fall är det ju bra att börja ta folsyra så snart som möjligt :-)

Lycka till :-)
Em88
Stammis

Status: Äntligen mamma <3

Inläggav BrandNewDay » 21 okt 2013, 18:54

Tack för svar! Jag testade i helgen och jag är gravid! :D
BrandNewDay
Nykomling

BF: 130620

Inläggav Birken » 12 nov 2013, 11:31

Grattis :D
Birken
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: