Augustimammor 2010

Re: Augustimammor 2010

Inläggav newhell » 14 dec 2009, 14:03

En som vill: Här e en till oroare!!! Sjukt rädd o orolig nå ska hända... Har som mensvärk som kommit o gått mennu har den avtagit liiite iafl... Men känns annorlunda i kroppen iafl, flytningar har ja med, vattniga o vita men inge blandade precis som du skriver. Stickningar har jag med fr¨n o till men tror ja e normalt e väl mycke som händer nu i kroppen o magen. Jag vill med ha v12 fyyy vill verkligen inte de ska bli missfall e så rädd fört :( Hur vanligt är det bland unga förstföderskor? Ngn som vet? :oops:
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav Deverry01 » 14 dec 2009, 14:06

Hej alla augustimammor,

Här har ni en till som fick ett plustecken för en vecka sedan. Kan fortfarande inte fatta det. Det var första gången vi försökte att bli med barn på allvar och PANG så är jag här.

Har läst flera inlägg här på forumet och jag måste säga att många av er verkar väldigt avslappnade inför det här. Självklart förstår jag att alla känner mkt inför den här resan men många har ett avslappnat intryck som jag är avundsjuk på.

Jag är jätteglad, vi hade planerat detta i 2 år, men jag blev ändå väldigt chockad när jag såg plustecknet. Just nu känner jag mig lite ensam, vi har inte berättat det för någon ännu. Det är ingen liten hemlighet man sitter och trycker på.

Känns skönt att forumet finns... Att man inte är ensam med sin oro.

Julkramar till alla
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav Stiwi » 14 dec 2009, 14:14

Hej alla brudar!!!

Kul att vi börjar bli så många nu :) .

Jag har inte heller så mycket symptom, men har spytt en morgon. Mår lite illa från och till, mest om jag inte har ätit på länge. Sen är jag trött. Idag har jag oxå fått en hemsk huvudvärk vid ena tinningen, men vet inte om det har med graviditeten att göra.

Ringde till barnmorskan förut och fått en tid för inskrivning den 11/1. Tackade nej till ett hälsosamtal eftersom jag var på det i augusti innan jag fick mitt missfall. Sen frågade hon om KUB-test. Jag har bestämt mig för att jag nog vill göra det, mest för att se att bäbisen lever och sprattlar. Men för att få göra det så skulle man tydligen prata med någon Frejabarnmorska först. Skulle få kallelse hem om det. Ska ni andra göra kubtestet?
Stiwi
Stammis

Inläggav zabinahotchili » 14 dec 2009, 15:37

här har vi en mamma till!
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav soffilina » 14 dec 2009, 16:36

jag är rätt avslappnad faktiskt. tror inte jag fattat detta ännu. har känslan att på fredag hos bm, få höra "nej men du är inte gravid" hehe...
just nu känner jag ingenting alls i magen, förut hade jag molvärk tillochfrån och att det drog som sjutton på enstaka ställen.
dock kan jag sova hur mycket somhelst, och har mått jätteilla. men äter postafen och det fungerar verkligen.
men jag känner dels att nej, nått är fel, jag känner ju ingenting, men så känner man något åså tror jag att det åxå är fel. inte lätt det här ;)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav tuss2 » 14 dec 2009, 16:53

hahahaha hej tjejer det e bra att ni håller koll på det jag hade helt glömt bort de jag ska ändra det direkt,,,

jag funderar på om man ska ringa och beställa ett vul bara för att få lugna sig lite är tok nojig... drömde inatt att jag började blöda hejdlöst vaknade helt kallsvettig och gråtfärdig sprang upp på toa men inget blod som tur va....

och så försöker jag få ut min häst på foder då jag inte törs rida nu när jag är gravid suck ingen som vill ta hand om min fina pojke:( kram på er...
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav Diijon » 14 dec 2009, 17:48

Stiwi - jag ska oxå på inskrivningssamtal 11/1. tänkte oxå göra KUB-testet för att få se den lille några veckor tidigare än vid RUL. längtar!

än så länge mår jag helt ok. känner ju att allt inte är precis som vanligt. blir lite lätt illamående ibland men aldrig så jag känner att jag behöver spy. oftast är det efter att jag har ätit. tröttare än vanligt tror jag inte att jag är men är i och för sig väldigt trött av mig i vanliga fall :)

kul att listan på augustimammor har fyllts på!
lycka till till oss allihopa!!
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav mallan80 » 14 dec 2009, 17:52

Väntar också på en augustibebis, bf 1 augusti. Hoppas, hoppas att allt går vägen....
Ma 11/1 2010
mallan80
Alltid online

Status: Hoppas på ett syskon till pigan!

Inläggav newhell » 14 dec 2009, 18:35

Oj oj vi kund everkligen inte hålla oss här hemma så vi berättade för våra föräldrar o syskon idag redan... Lite tidigt men ååå så kul de var!! Kan inte ens hålla isg till jul haha!
Måtte de hålla i sig nu!! :D
Skulle med vilja göra ett tidigt RUL.... Kostar ju int emycke o skulle va så kul o få se ordentligt att de e nå därinne nu som lever. =)
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav soffilina » 14 dec 2009, 19:16

nån mer än jag som fått hel-konstigt luktsinne?
alltså för en stund sedan fick jag springa ut med en doft-grejj vi har är hemma, som jag alltid älskat, men bara på en minut tyckte jag det luktade så illa att jag höll på å spy :shock:
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010