Augustimammor 2010

Re: Augustimammor 2010

Inläggav zabinahotchili » 15 dec 2009, 15:44

fyll gärna på.. ni som jag har blogg.. min är:

http://www.tvasomblirtre.blogg.se
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav zanna90 » 15 dec 2009, 16:32

jag har en med

bebisenvaran.blogg.se

Klla gärna in om ni vill :)

KRAM
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
zanna90
Alltid online

Inläggav Deverry01 » 15 dec 2009, 17:06

Lycka till alla ni som ska på VUL snart!

Jag har inte kommit mig för att ringa MVC ännu.
Mår mer illa den här veckan än förra... ska inte klaga, det är inte så jag är tvungen att springa och kräkas utan det är mer som ett hungrigt illamående, som om jag inte ätit på hela dagen. Hungrig konstant men inte sugen på nåt, vilket är väldigt ovanligt för mig (brukar alltid vilja ha choklad).
Ibland får jag som en molande mensvärk. Springer och kissar hela tiden, känns det som.
Det jag däremot undrar är om det är någon annan som har problem att sova?
Inte pga värk eller dylikt, kan bara inte somna. Igår natt gav jag upp kl 5, gick upp och kollade på TV. Inatt var jag upp vid kl 3 och organiserade papper.

Urs, nu ska jag sluta klaga! Blev glad av att det snöade i Stockholm idag! Blir som ett barn som vill ut och leka i snön. :D
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav NettanH » 15 dec 2009, 18:24

Deverry01

Jag har inte heller kräkts eller ens varit särkilt nära. Mitt illamående är som ditt, ett enormt behov av mat NU för plötsligt är man vrålhungrig, sådär illamående hungrig, som om magen varit tom i en dag trots att man nyss åt....... O känslan är just att jag måste ha mat NU inte om 2 minuter. Jobbigt. Men positivt då det ju är tecken på att något verkligen växer inom en. Fast jag känner till skillnad från dig ett matsug. Men det går över med en banan eller något annat litet. Iaf ett tag....

Jag vaknar oxå vissa nätter, från 02:20-framåt, o är pigg som en mört o kan verkligen inte somna om. Samtidigt kan jag andra dagar vara en kinkig zombie som ingen annan människa bör komma nära om de inte vill riskera att få sig en väsning.

Att det drar o trycker o värker i nedre delen på magen känner jag nästan bara på kvällar men då är det rejält o gör emellanåt ganska ont. Det startar vid 16 o håller sedan på tills jag vaknar utsövd nästa morgon, eller om jag vaknar som en mört på småtimmarna. Men så länge det innebär en liten bebis i sommar så får det dra, trycka o värka precis hur mkt det vill :)
Bild
NettanH
Nykomling

BF: 100818

Inläggav lijon » 15 dec 2009, 20:48

Hej tjejer. Va kul att vi börjar bli ett gäng. Hoppas vi får följas åt hela vägen. Till Zanna90 vill jag bara önska stort lycka till! Lova hör av dig och uppdatera oss. Det kommer gå bra. Det är er tur nu!

Själv mår jag som vanligt. Lite oroväckande är det ju förstås men man behöver ju inte må dåligt bara för att man är på smällen:)
Bild
lijon
Alltid online

Status: Lycklig moder till Bonnie

Inläggav newhell » 15 dec 2009, 21:47

lijon: nej precis man behöver ju inte må skit hela tin. =) Pratade med en tjej som e i vecka 33 o hon sa att de enda symtom hon haft under heela graviditeten är: Större bröst, lättirriterad i början o nu har hon lite halsbränna... haha!! Och själv har jag fler än hon haft o då e man bara i vecka 5 :)
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav soffilina » 15 dec 2009, 21:51

jag känner ingenting i magen längre, första veckan, och innan jag fick plusset, hade jag en hel del kramp/dragningar men det är putts väck nu. är mest trött, och illamående som komme rå går. känner mej allmänt "vissen".

opererade ju knät igår å har så sjukt ont, skulle behöva starka smärtstillande men får nöjja mej med alvedon, livet är hårt ibland... :roll:

zabinahotchili: jag har blogg, se adress i min signatur, dock inget bebisprat där ännu, men det kommer, ska börja med mitt samtal hos bm på fredag först iaf :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav newhell » 16 dec 2009, 01:15

Åhh undrar om jag e testoman? haha! Testade mig för sjätte gången nu bara för att försäkra mig om att detta är sant och såklart så kom det ju bekräftat på stickan nr 6 igen... Starkare. :wink:

Tog kort på magen liggandes nyss o då syntes de att de va lite svällt precis nedanför naveln. hihi! Skoj me bebismage nu snart...
Zanna90 du verkar ju få jättefort! SKOJ! *avis* :wink:
Skulle va mys med en till tympelse till gravid mage lagom till julafton =)
Längtar till 23/12 då e de hälso samtal.

Hörde man kan få en kostrådgivare sen som ger en kurser i lite matlagning... Älskar hälsa o kost så komemr nog försöka gå in för detta. Hur gör ni? Äter ni som förr eller blir ni "mer nyttig"? :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

Inläggav TANZDIKTATOR » 16 dec 2009, 01:40

Hej, jag fick reda på att jag är gravid :D
Troligen bör den komma i början av augusti men ska göra ett ultraljud för att se att det stämmer (fick mens trots graviditet) , och jag är så jättepepp. Men fruktansvärt nervös.
TANZDIKTATOR
Nykomling

Inläggav newhell » 16 dec 2009, 08:25

Vad skönt du bestämt dig TANSDIKTATOR, lycka till!

Skulle gärna vilja göra ettt VUL jag nu... E så nervös... :) Läste det var bara 10% chans för MF som 20 åring o får man inga små blödningar minskar risken ännu mer... Åh oroare här hahah!
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010