Augustimammor 2010

Re: Augustimammor 2010

Inläggav lijon » 06 dec 2009, 12:42

Hej tjejer! Hakar på er i denna tråd. Är beräknad till 14 augusti. Hoppas det blir världens bästa sommar för oss alla. Spännande att följas åt allihopa. Hur mår ni?? Jag mår utmärkt, känner bara av brösten, som pulserar. Kram
Bild
lijon
Alltid online

Status: Lycklig moder till Bonnie

Inläggav lilaemma » 06 dec 2009, 14:30

Jag mår illa, i princip konstant... det sticker som en liten igelkott i livmodertrakten.... Allt är bra och jag är glad! :D Spydde som en gnu med den förra igelkotten... var så illa att jag övervägde att ge upp... men då sa min man att om inte jag ville ha bäbisen så kunde han ta den! ;) *fnissar* han är bra gullig. Och när Benjamin väl kom ut så var jag redo för en ny direkt! ;) Det var verkligen värt allt hemskt illamående!
lilaemma
Stammis

Inläggav soffilina » 06 dec 2009, 14:34

mina ömmma bröst har börjat avta, känner knappt nått nu. det drar i tjejjmagen nångång då då. thats all...

visst visar inte dom där stickorna fel? mitt sånt gravid-streck blev mörklila på en gång, och mensen är ju itne här. så det måste väl stämma.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Diijon » 06 dec 2009, 14:45

jag känner som dig soffilina - alltså knappt inget...tog ett nytt test igår för fíck för mig att jag bara inbillat mig alltihop :roll: men strecket va superstarkt så då fick jag nytt hopp :) men skulle ju va skönt å ha lite symptom så det känns mer verkligt..

kul att det kommit fler augustimammor!!
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav lilaemma » 06 dec 2009, 21:38

soffilina skrev:mina ömmma bröst har börjat avta, känner knappt nått nu. det drar i tjejjmagen nångång då då. thats all...

visst visar inte dom där stickorna fel? mitt sånt gravid-streck blev mörklila på en gång, och mensen är ju itne här. så det måste väl stämma.

Jajjemen! DU ÄR GRAVID! Jag vet att det är svårt att ta in. Men så är det. Det visar inte falskt + bara falskt -
lilaemma
Stammis

Inläggav soffilina » 06 dec 2009, 22:45

så jobbigt det är nu. oroar mej för ditt å datt. har svaaagt ljusrosa/beiga flytningar, haft i 4-5 dagar. läser överallt att det är normalt, men det hjälps ju inte riktigt.
har ont på en punkt med på nedre högre sida magen, haft i två veckor dock, kommer som en lite drganing/kramp ibland, är dock ganska säker på att det är tjocktarmen. den kan ju åxå spöka iomed en graviditet, eftersom tarmarna jobbar annorlunda. men såklart lyser stora lampan i huvudet, utomkveeeeds!
å jag som inte ens ville bli gravid, men nu nojjar jag ändå.

ska man ringa mvc nu då eller vadå? vad gör man? jag har noll koll. inte ens koll hur långt gången, har ingen pejl på när jag hade mens sist, på exakt datum...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Stiwi » 07 dec 2009, 06:30

Vad kul att vi börjar bli ett par stycken nu!

Jag har också funderat på symptomen. Tycker inte att jag har så mycket mer än att jag har som mensvärk från och till hela tiden. Mår inte så illa, bara lite om jag inte äter ordentligt. Köpte godis i fredags som jag inte ätit upp, tyckte inte det var så gott, men det är ju bara bra. Det jobbigaste av allt är dock att jag inte kan sova på nätterna. Flera nätter i rad nu så vaknar jag hela tiden och ligger vaken. Imorse gav jag upp kl 4 och la mig i soffan och läste en bok. Någon annan som har svårt att sova? Jag har alltid sovit hur bra som hellst innan...
Stiwi
Stammis

Inläggav EW » 07 dec 2009, 08:51

Idag kom första illamåendet, fan, hade det riktigt jobbigt med det förra gången :cry: Annars har jag bara haft mensvärk ett par dagar förra veckan. Brösten kanske är lite öm men inget som stör mig. Jag känner mig däremot svullen hela jag som att jag gått upp fem kilo på en vecka :evil: igen rolig känsla alls!

Stiwi: Jag har åxå svårt att sova framåt morgonen, blir svettig när jag vaknar till mitt i natten och känner hur hjärtat liksom rusar lite, drygt, men man står ut.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
EW
Alltid online

Inläggav alive » 07 dec 2009, 08:53

Ville bara titta in o dela med mig....
Jag kände inte ett gravsymptom förutom att jag inte kunde dricka en droppe alkohol, före v 8. Sen satte de i gång BIG time alla symptom! Kanske lindrar det inte er oro men det är vanligt att inte känna symptom alldeles från start. Ni ÄR gravida ändå :D
Lycka till under resan!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
alive
Alltid online

BF: 110620
Status: mamma och gravid

Inläggav tuss2 » 07 dec 2009, 09:11

hej tjejer ville bara skriva av mig lite jag käner mig lite orolig idag, jag ska ringa bm idag och skriva in mig hoppas hoppas att det vill hålla sig kvar.
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010