Avtänd?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Avtänd?

Inläggav Charlie » 24 apr 2010, 15:57

Hej!
Har en man som är kåt i stort sett "dygnet runt" men när man ska skaffa barn och talar om att man har ägglossning.., då var det plötsligt halvt avtändande. Fler som har detta bekymmer?

Han vill ju lika mkt som jag, men är det ägglossningen som är äcklig eller vad? det är ju endå så det går till. Har två barn sen innan, men det var inte planerat. Nu är det jag som vill planera och då blir det plötsligt mkt svårare..hmm..
Charlie
Stammis

Re: Avtänd?

Inläggav Ellas pappa » 24 apr 2010, 16:05

Hej! Det kan nog absolut påverka negativt att ha "kravet" på att ha sex när du har ägglossning för att du ska bli gravid! Vill ni båda ha barn så är det kanske bäst att ha sex som vanligt och inte fokusera så mycket på ägglossningen. Du vet ju när det är och då är det väl bara att vara lite extra på under den tiden! ;)

Lycka till! :)
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav Charlie » 24 apr 2010, 16:18

Tack för svar. Jo jag förstår att det kan vara så, det är inte så konstigt kanske.., men samtidigt...sex som sex...haha!

Man har ju hört att många andra gör så (talar om när ägglossnngen är o inte), det går ju tydligen väldigt bra. Kanske har en känslig man, eller så är inte han lika bebis sugen som jag..?
Charlie
Stammis

Inläggav Ellas pappa » 24 apr 2010, 16:37

Jag skulle nog kunna reagera som han tror jag! Men det beror ju lite på vad man vill! Vill man ha bra sex ska man nog undvika att prata om ägglossning men är fokus graviditet så spelar det ju ingen roll hur "kåta" man är. Men jag tror man kan få båda delarna även om man inte meddelar sin ägglossning :)
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav Camilla87 » 24 apr 2010, 16:37

Pressen kanske ökar för mycket när han vet om att du har ägglossning, eller så kanske han inte kan njuta när han vet att ni bara gör det för att skaffa en bebis. Jag tyckte själv att det kändes lite konstigt och tillgjort när jag visste att jag hade äl och verkligen ville ha en bebis. Visst var det skönt men inte på samma sätt som annars..
Användarvisningsbild
Camilla87
Alltid online

BF: 110808
Bor: Floby
Status: Då var det dags igen :-)

Inläggav Charlie » 27 apr 2010, 21:06

Jo, det ni skriver är så sant så. Hoppas det har gått vägen nu =)

Om jag får äl nästa månad ska jag inte säga ett ord, bara vara extra "het på gröten" =P
Charlie
Stammis

Inläggav soma » 27 apr 2010, 21:43

Charlie: Min sambo vill veta så lite som möjligt om själva "göra barn processen" :D Han har gärna sex, men pratar jag för mycket om ÄL, fertila tider, tempning mm som jag håller koll på så känner han nog lite press. Brukar oftast gå ändå, men hemma hos mig blir ÄL sexet roligare om sambon inte vet mer än han behöver... så jag tycker absolut att du ska mörka ÄL och köra på! :D
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav Charlie » 06 jun 2010, 21:55

Weehoo! gjorde så han jag höll ÄL pratet borta och körde på utan äl stickor..o wipps så sitter man här och nyligen fått reda på att vi väntar baby <3

:)
Charlie
Stammis

Återgå till Vill bli med barn