Annons:

Bada

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Bada

Inläggav 123456 » 15 okt 2008, 18:51

Jag har en 2 månader gammal dotter som äääälskar att bada badkar. Men sen när hon är färdig och ska upp så börjar hon ganska snabbt att skrika helt hysteriskt. Hon får väl kallt, jag tar ju förstås alltid handduken runt henne direkt. Men det hjälper inte. Först när kläderna är på blir hon glad igen.

Såååå någon som har några tips på hur man kan göra för att göra det lite lättare?
123456
Nykomling

Re: Bada

Inläggav Strumpan » 16 okt 2008, 00:41

Sådär var min dotter också. Helt hysterisk skakade och skrek så man trodde att trumhinnorna skulle spricka.
Nu blir hon ledsen redan när hon märker att hon ska ner i vattnet :( . Så himla tråkigt!
Hon blir dock inte lika hysterisk längre och tystnar ganska snabbt när man sveper handduken omkring henne, så det verkar gå framåt.
Jag tror att man ska visa att man är lugn och glad själv och inte stressa. Tror att dom kommer att förstå att det inte är farligt snart. Jag hoppas det iallafall :roll:

En kompis till mig sänkte temperaturen på vattnet till typ 34 grader och det hjälpte lite för dom. Jag har inte testat det men borde kanske det.

Hoppas det blir bättre snart!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav KramKolan » 16 okt 2008, 08:42

Stella blev också JÄTTE ARG!! Jag var bara snabb.. Skyndade mig så mycket jag kunde..
Nu är hon gladare och stänker och donar i vattnet. =) Jätte mysigt! Men det är ändå samma sak efteråt. Hon blir ledsen, men inte lika ledsen som förut. Skönt!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Inläggav andy » 16 okt 2008, 09:37

Det var samma med min lille det jag har börjat göra är att svepa in honom i handduken direkt efter o att låta varmt vatten rinna då blire ganska varmt i badrum. nu när jag börjat me d så har han inte gråtit ngt alls :)
Bild
Användarvisningsbild
andy
Stammis

Inläggav Saraah » 17 okt 2008, 22:44

Haha jag känner igen det Nathalie blev också helt galen när hon skulle upp ur badet ända fram till hon va ungefär 1 år.
Och nu nar hon nästan är 2 blir hon helt galen när hon ser vattnet.
Och min bästa kompis jessikas dotter är 4 år hon är helt galen när hon ska bada hon skiker och gapar så jessika blir tokig.
Det går nog från och till hela tiden fram till 5-6 års åldern:D
Saraah
Stammis

Inläggav thepal » 10 nov 2008, 11:47

Du har inte möjlighet att värma upp handduken på ett element eller handdukstork så att den blir varm och skön?
Eller stänga dörren om er så det blir lite varmt och fuktigt i badrummet.
En annan tanke är att ni kanske ska bada kortare stund. Det kan ju vara så att hon blir alldeles för trött och grinig därför. Så är det i alla fall för min dotter när vi är på badhuset. Om vi badar för länge så blir det jättegrinigt i omklädningsrummet.

Jag har som sagt ingen aning om varför din bebis blir arg, men det kan ju vara några saker att testa i alla fall.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online

BF: 111013

Inläggav 123456 » 23 nov 2008, 20:50

thepal skrev:Du har inte möjlighet att värma upp handduken på ett element eller handdukstork så att den blir varm och skön?
Eller stänga dörren om er så det blir lite varmt och fuktigt i badrummet.
En annan tanke är att ni kanske ska bada kortare stund. Det kan ju vara så att hon blir alldeles för trött och grinig därför. Så är det i alla fall för min dotter när vi är på badhuset. Om vi badar för länge så blir det jättegrinigt i omklädningsrummet.

Jag har som sagt ingen aning om varför din bebis blir arg, men det kan ju vara några saker att testa i alla fall.

Tack för tipstet. Ska testa värma upp en handduk :) Smart!
Ja kanske hon badar för länge.. men det är ju för att man vet att hon älskar att bada. Men kan ju testa det också... Tack :)
123456
Nykomling

Inläggav 123456 » 23 nov 2008, 20:52

andy skrev:Det var samma med min lille det jag har börjat göra är att svepa in honom i handduken direkt efter o att låta varmt vatten rinna då blire ganska varmt i badrum. nu när jag börjat me d så har han inte gråtit ngt alls :)

Jo men det är ju det där sen när man ska få på blöja och pyjamas utan skrik och gråt.. hehe. Måste ju liksom torkas först men hon blir så arg så arg...
123456
Nykomling

Inläggav 123456 » 23 nov 2008, 20:53

KramKolan skrev:Stella blev också JÄTTE ARG!! Jag var bara snabb.. Skyndade mig så mycket jag kunde..
Nu är hon gladare och stänker och donar i vattnet. =) Jätte mysigt! Men det är ändå samma sak efteråt. Hon blir ledsen, men inte lika ledsen som förut. Skönt!

Hur lång tid tog det innan hon slutade vara super arg efter badet?
123456
Nykomling

Inläggav Medea » 24 nov 2008, 12:11

Jag använder mig också utav en varm handuk samt har dörren stängd till badrummet så det inte blir en sån stor temperaturskillnad. Det fungerar bra för mig. :P
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online

BF: 100516
Bor: Narnia

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: