Annons:

Bakteriell vaginos

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Bakteriell vaginos

Inläggav Singoallaa » 28 apr 2009, 12:17

Hej!

Jag undrar ifall där är någon där ute som haft bakteriell vaginos. Hur tedde sig detta, symtomen? Bidrog vaginosen till att ni inte kunde bli gravida? Och gjorde sedan en behandling att ni blev gravida?

Tror nämligen att jag kanske kan ha det. Som sagt får jag en lukt efter samlag, men endast då, annars aldrig. Det luktar kanske också lite starkare vid mens.

Borde nog kolla upp det.

Hittade denna intressanta artikeln om Ann Söderlunds historia: http://www.expressen.se/halsa/1.1534943 ... r-bara-dog

Skriv gärna i tråden om ni själva har frågor eller annat intressant kring detta.

TACK
Singoallaa
Stammis

Re: Bakteriell vaginos

Inläggav Erikas » 28 apr 2009, 12:50

Jag fick det i början av mitt och min sambos förhållande. Var hos Gynekologen och han sa att det var bakteriell vaginos, det var liksom en skum "doft", helst efter samlag och efter mens. Det var hur lätt som helst att bota, receptfria vagiatorier på apoteket. Tror inte det gör det svårare att bli gravid om man botar det, det går snabbt och är smärtfritt. Lämnar nog inga "spår" heller.
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Singoallaa » 28 apr 2009, 20:55

Erikas skrev:Jag fick det i början av mitt och min sambos förhållande. Var hos Gynekologen och han sa att det var bakteriell vaginos, det var liksom en skum "doft", helst efter samlag och efter mens. Det var hur lätt som helst att bota, receptfria vagiatorier på apoteket. Tror inte det gör det svårare att bli gravid om man botar det, det går snabbt och är smärtfritt. Lämnar nog inga "spår" heller.

Tack för ditt svar!!! Jag har haft det ett tag, men trodde inte det var farligt eller så, och inte trodde jag det påverkade spermierna. Men det står lite här och var att det ändå påverkar spermierna då dom inte trivs ifall det är sur PH i slidan, typ.

Nej jag tror absolut inte heller att det gör det svårare att bli gravid ifall man botar det, utan tvärtom menar jag. Så som det står i artikeln.

Måste ringa till min gyn imorgon och boka tid. Kanske hjälper det oss att bli gravida, vem vet. Men just nu får jag ju alltid en lukt efter samlag och det kan ju påverka negativt. Synd bara att gynen alltis är så uppbokad och väntetiden är flera månader.

TACK!
Singoallaa
Stammis

Inläggav Erikas » 28 apr 2009, 21:06

Ja hur som helst så bör du ju inte gå runt med det där, det gynnar nog inte underlivet direkt. Det är väl en form av infektion. Och oskönt!
Läste faktiskt inte artikeln, men den stämmer nog.
Om gyn är upptagen mycket så finns ju medicinen receptfri på apoteket, inte dyr heller. Man kan använda Lactal bland annat, och det finns en massa andra sorter med. efter några dagar så är det fixat!
Finns ju ingen anledning att gå runt med det där..
Lycka till med bebistillverkningen!
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Singoallaa » 29 apr 2009, 17:33

Jaha, jag trodde att det bara var oral antibiotika som man får receptbelagt som behandling. Men jag bokar nog ändå gynekologen då kan hon kolla upp fler saker.

Jag har ju inget besvär alltså i underlivet. Det är bara en lukt efter samlag som uppstår, men annnars så är allt i sin ordning både flytningar och annat. Lukten försvinner sedan, typ nästa dag.

TACK återigen för ditt svar!
Singoallaa
Stammis

Inläggav kaisa9231 » 17 jul 2015, 07:41

Medel mot bakteriell vaginos - http://shytobuy.se
kaisa9231
Nykomling

Inläggav sofiefrimanrehn » 20 jul 2016, 10:18

Hej!
Jag hade inga som helst symtom och fick veta när jag var på cellprov att jag hade det. Jag fick receptbelagd medicin och det blev bra men som sviter av det fick jag svamp vilket tydligen är ganska vanligt. Den där emot är inte lika lätt att få bukt med. Det jag har läst så påverkar en onormala ph värde jättemycket. Men det finns en duschtvål som motverka både svamp och bakeriell vagionos. Lactal som någon annan skrev har jag inte provat men det finns en kräm som heter typ anit-gyn på apotekte som verka funka. Jag har även beställt ph-test så man kan kolla vilket värde man har. Tvålen heter Nirena och det tycker jag är bra. Den finns dock inte att köpa i affär utan man får beställa den.

Lycka till :)
sofiefrimanrehn
Nykomling

Inläggav Karlsdotter » 20 jul 2016, 20:23

Du måste absolut behandla det!!

Jag har haft det två ggr vid två olika graviditeter UTAN några som helst symptom. Jag förlorade till och med ett friskt foster i v 14 pga bakteriell vaginos, då det kan orsaka tidig vattenavgång!

När du blir gravid sen, var väldigt noga med att ha koll så att du inte får det igen. Det är väldigt vanligt att det kommer tillbaks.

När du behandlat via gyn, köp Apotekets Intimtvål och använd inget annat i underlivet. Jag har inte fått tillbaka det sen jag behandlades sist samt började med intimtvålen.

Lycka till!!
Bild
Karlsdotter
Stammis

Bor: Stockholm
Status: Gravid med barn nr 2

Återgå till Bli gravid
Annons: