Erikas skrev:Jag fick det i början av mitt och min sambos förhållande. Var hos Gynekologen och han sa att det var bakteriell vaginos, det var liksom en skum "doft", helst efter samlag och efter mens. Det var hur lätt som helst att bota, receptfria vagiatorier på apoteket. Tror inte det gör det svårare att bli gravid om man botar det, det går snabbt och är smärtfritt. Lämnar nog inga "spår" heller.
Tack för ditt svar!!! Jag har haft det ett tag, men trodde inte det var farligt eller så, och inte trodde jag det påverkade spermierna. Men det står lite här och var att det ändå påverkar spermierna då dom inte trivs ifall det är sur PH i slidan, typ.
Nej jag tror absolut inte heller att det gör det svårare att bli gravid ifall man botar det, utan tvärtom menar jag. Så som det står i artikeln.
Måste ringa till min gyn imorgon och boka tid. Kanske hjälper det oss att bli gravida, vem vet. Men just nu får jag ju alltid en lukt efter samlag och det kan ju påverka negativt. Synd bara att gynen alltis är så uppbokad och väntetiden är flera månader.
TACK!