Ballerina barnvagn, positiv eller negativ upplevelse?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ballerina barnvagn, positiv eller negativ upplevelse?

Inläggav Fridelina2 » 07 dec 2008, 20:38

Hej,

vi har precis bestämt oss för en jättefin vagn av märket Ballerina. Men innan vi beställer vagnen vill vi höra att ingen haft negativa upplevelser med dessa. Så har ni eller någon i er närhet en vagn från Ballerina så vill jag gärna höra hur den är.

Tacksam för svar!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fridelina2
Alltid online

BF: 090403

Re: Ballerina barnvagn, positiv eller negativ upplevelse?

Inläggav Fridelina2 » 11 dec 2008, 18:16

Oj, här får jag nog puffa lite...

Ingen som hört talas om Ballerina barnvagnar? :roll:
Har jag hittat en sån riktigt No-name-vagn? :lol:

Finns på http://www.barnvagnar-webbutik.com
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fridelina2
Alltid online

Inläggav Eden_79 » 11 dec 2008, 18:55

Ja, jag skulle då ALDRIG beställa en vagn som jag inte känt, sett och provkört. Har nämligen gjort det misstaget en gång. Det var den sämsta skitvagn jag haft...och jag har haft många vagnar till mina barn.
Köp inte en vagn bara för att den är snygg och billig! Man får vad man betalar för.
Den kan ju vara bra, men vågar ni chansa?
Som du märker har typ ingen erfarenhet av den heller...
Finns det reservdelar om något går sönder? Vart vänder ni er då? Måste ni skicka in vagnen i så fall?
Köper du ifrån en butik och en vagn av ett känt märke, då vet du att du kan få hjälp om det krånglar.

Tänk dig för både en och två gånger innan du beställer något "okänt".
Lycka till!!!
Eden_79
Rådgivare Minbebis

Inläggav sofiaK » 11 dec 2008, 19:22

den där flower var ju grymt FIIIN!!.. jag kan fatta att du blev såld på deras barnvagnar:=) så snygga!
sofiaK
Alltid online

Inläggav sofiaK » 11 dec 2008, 19:25

nackdelen jag såg nu.. e ju luftdäcken vilket jag aldrig kommer ha igen.. hade det med min senaste .. det gick punka och det pös luft.. aldrig igen!
sofiaK
Alltid online

Inläggav Löt » 11 dec 2008, 20:48

Jag o andra sidan kommer aldrig att köpa en vagn som inte har luftdäck igen. Så mkt bekvämare att köra, och kullersten eller ruffig terräng är aldrig ngt problem....
Så smaken är som baken... I vilket fall så kan du beställa vagnen och sedan skicka tillbaka den om du inte vill ha. Distanshandellagen (eller vad den nu heter) gäller och du har en viss ångerrätt på varor som du beställt. Det ska stå om det på hemsidan. Gör det inte det... handla inte där. Då är de inte seriösa.
Bild
Löt
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 11 dec 2008, 21:04

jag tänkte att jag kan ju tjata lite på dej på den här tråden med haha.. nu har jag varit inne o kollat igen och jag kommer nog köpa min focus ändå den ser lite rejälare ut o där har folk lämnat omdömmen osså. finns ju ingenting om ballerinan även om jag tro dom är ganska lika.. har du varit inne o kollapå http://www.annaaxel.se? din gröna vagn finns där med och man får med samma grejjer skötväska osså till nästan samma pris! och på deras hemsida finns omdömme och även fler här på minbebis som har den och är super nöjda som jag tjatat på här :D
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Fridelina2 » 11 dec 2008, 21:25

Tack för lite feedback. Vi har faktiskt sett vagnen eftersom de har en butik i Malmö. Där har vi fått klämma och känna. Ett önskemål vi haft igenom hela denna processen är att vi vill ha en hög vagn och högt handtag. Min man är lång och jag är inte jättekort. Man vill ju inte stå dubbelvikt över vagnen. :lol: Då mår ryggen dåligt... :( Och Ballerina Elegance är högsta vagnen vi provat. Många vagnar är så låga annars. Jag läser i Kbhn och där har de jättehöga fina klassiska barnvagnar, men de är tydligen inte så smidiga att få in i bilen. Och allt i Danmark är faktiskt dyrt jmf med Sverige.
HelloKitty; jag följer efter dig också. :lol: Har du sett Focus någonstans eller köper du på chansning? Eller är det ett känt märke som jag bara missat? Det är verkligen en djungel av vagnar där ute...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fridelina2
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 11 dec 2008, 21:42

nej det blir på chansning för min del :D jag litar på dom jag pratat med hör inne o recensionerna på sidan, det värsta som kan hände är ju faktiskt att man får skicka tillbaka den! å andra sidan finns dom i tranås, men jag har ingen aning om vart det ligger? Hehe kanske kan kolla upp det så kan man kan dit o kolla om de inte e allt för långt, visst finns de hur mycket olika sorter som helst därför är det kul att man hittat en man fastnat vid :D
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Jag » 11 dec 2008, 22:04

Tranås ligger i småland har jag för mig..
Bara för infons skull hehe...
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Nästa

Återgå till Gravid forum