Annons:

Bantning ?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Bantning ?

Inläggav barumdem » 24 jan 2011, 08:53

Tänkte starta en tråd här ang att gå ner i vikt.
Själv fläskade jag på mej ganska rejält under graviditeten å iag är min son nästan 10 månader och ja e less på dom 13kg som "fastnade" kvar på kroppen efter graviditeten.
Vill gärna ha syskon till min underbara son men känner att jag helst vill gå ner lite i vikt först.

Just nu är jag inne på dag 8 med ämnesomsättningsmetoden och har gått ner 6 kg. :D
Tänkte höra om det finns fler som testat några metoder? Tex Gi,lchf,AtkIns? Och hur dom funkade för er?
barumdem
Alltid online

Re: Bantning ?

Inläggav Madde O » 24 jan 2011, 10:13

Wow! Vilket resultat du fått!! Minus 6 kg på åtta dagar?! :D :D Grattis! Måste fråga var ämnesomsättningsmetoden är?

Själv så har jag tidigare testat lchf, iso-dieten och viktklubben på aftonbladet.se. Tänkte ta upp lchf-andet sen igen efter bebisen kommit och när jag slutat ammat. Lchf tyckte jag var absolut bäst för efter att jag räknat kalorier och lagat fettsnål mat i ett par år så ledsnade jag helt enkelt ur och dessutom gick jag inte ner något mer i vikt.. då var det en befrielse att få äta fet mat och dessutom gå ner i vikt! Men jag förstår om den dieten inte passar alla fast för min del så var det helt sjukt bra! :D Slutade dock när jag blev gravid i våras eftersom jag tyckte att det inte kändes okej att gå på diet då...
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav AnnaRem » 24 jan 2011, 15:47

Kör ketosdiet (googla online - finns bra sidor med recept mm). Man utesluter kolhydrater - som LCHF men gärna med få kalorier. Jag gick ner 15 kg på 2 1/2 mån.
AnnaRem
Nykomling

Inläggav barumdem » 27 jan 2011, 10:04

Rikshospitalets ämnesomsättningsdiet heter den jag kör....-8kg på 9 dagar nu :shock: Fast den är jävligt grym å man typ svälter...... Vissa säger att den e skit å att man går upp direkt efter...men men det återstår att se har 4 dagar kvar av dieten för man får bara köra den i 13 dagar.
har en kompis som kör lchf fast hon har typ bara gårr ner 3 kg på ett par veckor. Men de är väl olika från folk till folk.....
Jag ska nog prova att börja äta normalt fast med att väga min mat sen....de e så lätt att man frossar :oops:
Jag vill gärna ha ett syskon till min son men de vore ju trevligt om man kunde gå ner lite först så man slipper bli någon jävla heffaklump graviditet nr 2 sen :)

Tack för svar! Beach 2011 here i come!!hahahaha :lol:
barumdem
Alltid online

Inläggav Thiies_ » 27 jan 2011, 10:34

efter min förra graviditet var jag rejält överviktig... vägde 114 kg i februari ifjol men började då med viktväktarna... ifrån februari- oktober gick jag ner 37 kg och har nu blivit gravid igen så jag fick sluta(hade några kg kvar) Men jag tyckte den metoden var något som passade mig som handen i handsken, man får äta allt men inte alltid, suveränt tycker jag... Nu har jag gjort 15 veckor och slutade röka i november och har "bara" gått upp 6 kg de tycker jag är helt ok med tanke på att många som bara slutar röka går upp massvis... så det rekomenderar jag varmt.
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav Plastic » 04 okt 2015, 11:53

The same interested me!
Plastic
Nykomling

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: