barn nr 2

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: barn nr 2

Inläggav lexus_ » 26 sep 2010, 10:36

Angelofrainbows: Nope inget staket... det är hyresvärden som ska fixa det... vi har snart bott här i ett år... tror du vi fått ngt staket? Nej.... Häftigt att ni ska bygga eget hus... det hade jag med velat... ha ett runt rum :D nä men seriöst... stort kök är iaf ett måste och ett badrum som nästan är lika stort som köket... hehe gillar utrymme.... Vad kul första tanden... Min äldsta dotter... 4 snart 5 har precis tappat två tänder :shock: och dom permanenta tänderna är helt uppvuxna.... tycker det går lite fort....

Magen och jag mår som vi ska i slutet av v 26... det drar och spänner som f..n i magen precis under revbenen.... och jag har problem med höfter och rygg... Och ja en massa halsbränna.... *suck* men men det är bara ngt man ska gå igenom eller hur?
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav MariaTheres » 26 sep 2010, 13:19

Angel of Rainbow´s: Ja det är ju så svårt att veta också hur det skulle vara att ha två små relativt tätt. Man vet ju inte alls hur man skulle orka eller om man skulle tycka att det var jobbigt eller om det går hur bra som helst. Svårt!

Just nu har Signe en massa sömnproblem så om jag skulle ha en till precis nu skulle det nog inte vara så roligt :P Men det tar ju ett tag för den att bakas så hon skulle vara minst ett år i sådana fall.

Jag såg att du var rädd för förlossningen. Jag är också det litegrann.. Det tog ju som sagt 27 timmar och jag förlorade medvetandet ett tag, kanske 45 minuter, när värkarna kom utan paus. Det var hemskt. Som tur var hjälpte epiduralen.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav Angel Of Rainbow´s » 26 sep 2010, 16:39

lexus_

Ajdå inget staket, då får du moppsa lite på hyresvärden :lol: jag är ju sån som Om jag får för mig nåt så ska de helst ha skett i förra veckan :lol: :lol: jag gör väldigt mycket, älskar att pyssla och inreda, samt om nån annan har ansvar för nåt tex om ett staket skall upp, då är jag på dom rejält till det händer :oops: jag vet jag kan va en liten bitch på de sättet :lol: men annars händer ju inget haha :oops: det är ju därför saker och ting händer hemma här hihihi :lol: mammas way or the highway :lol: nejdå så hemsk e jag inte men lite hård måste man va när de gäller att få saker gjort :wink: idag har jag varit och köpt en höst jacka och höst byxor till plutten :D jackan blev grön och byxorna svarta med hängslen så dom håller sig kvar :oops: och igår fick han sina första skor, kängor rättare sagt :lol:

Jadu tänder, tiden går så fort vännen, snart har din plutt tappat flera tänder och dom nya flyger ut... man hänger inte med hihi.

Skönt att höra att du verkar må relativt bra i denna graviditeten, så bra som man kan göra hihi :oops: jo de är ju bara att finna sig i det, för inte kan man ju backa tiden :lol:
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

BF: 110923
Bor: Ösmo
Status: Gift & Mamma

Inläggav Angel Of Rainbow´s » 26 sep 2010, 16:57

MariaTherese:

Jo man vet ju inte hur det blir, men jag tror det kommer gå alldeles utmärkt, iallafall för oss då våran son är så otroligt snäll och enkel, iaf hittills :D han sover hela nätterna och han äter bra och gråter väldigt sällan, alltid varit sån, Ok nu gråter han lite ibland och sover lite lätt oroligt men det är bara för hans tand är på väg :oops: men många barn är mycket jobbigare eller värre, så jag är överlycklig att han är som han är, lovar att nästa barn kommer va Totalt Tvärt Emot bara för min son är en ängel hahaha :lol:

Jo jag blev med medvetslös under själva utkrystandet av min son, det var hemskt.... jag var sååå rädd när ja kvicknade till :roll: men jag fick ju byta barnmorska just på slutet där innan jag skulle förlösa min son och hon var hemsk.... :( allt som allt för mig från vi kom in till han var ute tog 23 tim, själva utkrystandet tog bara 7 min.
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

BF: 110923
Bor: Ösmo
Status: Gift & Mamma

Föregående

Återgå till Familj & livet som förälder