Annons:

Barnvagnar

Re: Barnvagnar

Inläggav pxls » 21 mar 2014, 10:16

Vi ska åka och kolla på vagn nästa månad, men under tiden sitter jag oftast och surfar runt bara för att få någon idé vad vi ska gå på.

Hittade denna som jag aldrig har hört talas om, och priset var ju otroligt (verkar som det ingår en bilbarnsstol i paketet)

http://www.billigabarnvagnar.se/product ... cts_id=610

Någon som har sett den förut?
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap v.7 (6+3) juni -13
Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Status: Felicia 110806 ♥ Lillebror BF 140830

Inläggav Norma308 » 21 mar 2014, 18:18

hihi jag satt och kikade på nätet på en vagn som jag fick berättat för mig om. Tyckte den såg cool ut, värsta möjligheternas vagn liksom. MEN GUD VA DYR! bugaboo donkey 11.000 den billigaste! begagnade runt 7000 ojojoj nej tror inte jag köper en sådan så får den va hur cool och bekväm den än vill ;)

Sökande kommer fortgå i butik i helgen =)
Norma308
Alltid online

Inläggav Jenny91 » 21 mar 2014, 19:12

Ni hittar säkert en som blir toppen för er i er prisklass! :)

Vi har ju beställt en Crescent Comfort till den 25 april då vi gärna vill ha hem den och känna på den. För de första tyckte mamma att vi skulle köpa en som hon sa "riktig" vagn, vad hon nu mena med de. Hon sa att hon hade hittat en fin Emmalljunga, men jag sa att jag hellre betalar 6000 för en bra vagn än 10.000 kr för en bra vagn. Tror inte den är dålig bara för den kostar mindre liksom, utan själva märket betalar man ju ganska mycket för. För de andra tyckte hon vi var dumma som beställer hem vagnen så tidigt som 4 månader innan bebisen är beräknad. Hon menar att om det händer något. Men jag tycker inte man ska tänka så och om det nu skulle hända något så kan det hända nu, i v. 30 eller tillomed precis innan förlossningen eller efter, och efter har såklart alla redan fixat en vagn, så blir bara irriterad på att hon ska lägga sig i våra beslut. Oavsett om det händer något så kommer vi få barn någon gång i framtiden och jag tror såklart självklart att det blir i augusti och om inte så längre fram. Då kommer vagnen till användning förr eller senare iaf. Gaah irriterad haha.
Min mamma har väl alltid varit lite utav en märkesnörd medan jag ej varit de, jag skulle inte gå och köpa en massa dyra kläder utan jag köper hellre fler och billigare även om de håller kortare tid osv.
Jag tycker vi gör ett bra beslut att köpa denna vagn då vi älskade den när vi kollade och tycker prisklassen är bra. Finns ju vagnar som kostar 3000 med så vår är ju absolut inte billigast av dem alla och Crescent känns ändå som ett "äkta" märke och har fått bra omdöme.

Var bara tvungen att skriva av mig lite då jag blir så irriterad när folk ska lägga sig i haha, värre lär de väl bli när ungen väl kommer!
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

BF: 200814

Inläggav Norma308 » 21 mar 2014, 19:21

Tänkte precis komma till det, värre blir det när bäbis kommer sen. Ska de ge bäbis det redan, så kan du inte göra osv osv osv =) Men håller med priset avgör inte när man hittar rätt vagn och som du säger märket är väl det man betalar för. =) så länge det känns rätt för er.
Norma308
Alltid online

Inläggav Jenny91 » 21 mar 2014, 19:49

Precis, tycker alla ska få göra som de vill. Alla vagnar som säljs i butik är ju såklart godkända så de är ju säkra oavsett pris, sen finns det ju för och nackdelar med alla och små finesser på vissa som inte finns på alla. Men blir ändå irriterad haha, såfort man säger något så säger hon emot bara för de var så på "hennes" tid. Jag sa att nästan alla beställer hem vagnen innan barnet kommer idag, men det trodde hon ej på, men jag tror det ändrats på 23 år ;)
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

Inläggav Norma308 » 21 mar 2014, 20:10

haha ja på 23 år händer mycket =)
Norma308
Alltid online

Inläggav lightwithinme » 22 mar 2014, 21:41

Vi tänkte köra på en begagnad Bugaboo Cameleon. Hittade en på blocket som var sparsamt använd, alltså i mycket fint skick. Dock så tittade jag runt på nätet tillsammans med mannen och läste en massa negativt om Bugaboo. Dom kostar över 10-tusen i nypris, men är inte så smidiga. Samt att barnet inte kan byta sovställning då det är väldigt litet utrymme på liggdelen.

Nu har vi äntligen bestämt oss! BRIO SMILE kommer vi lätt att satsa på. Ska försöka att hitta en begagnad, men i bra skick på blocket. Annars beställer vi en ny som går på 6500kr, sitt och liggdel.
MF v. 6 (14/4-13)
MF v. 5 (29/9-13)

Bild
lightwithinme
Alltid online

Inläggav cattis85 » 22 mar 2014, 22:39

lightwithinme: jag beställde en brio smile idag :) men säg bara till i affären att du har kikat runt och många säljer den med sitt- och liggdel för 6000kr. Det sa jag och då sa säljaren "ja, men de kan du få den för här oxå" men sen beslutade vi oss för mjuklift och jag fick 10% så de gick på 5750kr.
Jag har googlat runt massa på vagnar och kollat flera ggr i affärer innan jag beslutade mig. Har varit inne på Emmaljunga innan för dom är ju såå fina! Men jag tycker så här i efterhand att dom är låga...det är svårt att komma åt korgen under. Har en emmaljunga scooter s till min son, den är jättesmidig i stan, men framhjulen är små (samma stl som på nitro) så de går inte att köra i snö. Då är super nitron bättre med de större däcken. Sen tycker jag att de punkteringfria däcken ser slitna ut direkt. Så nu blev de lufthjul!
Hade förra gången en vagn med 4 fasta hjul och de går ju bra så länge barnet är litet, men när de blir tyngre att köra är de jobbigt att hela tiden lyfta för att kunna svänga. Men de är sånt som man kommer på med tiden och då brukar man ju ändå byta till nån smidigare sulky...så svänghjul fram var ett krav den här gången...
Om ni inte har bestämt er än så kika på http://www.barnvagnsblogg.com en superbra sida :)
Bild
cattis85
Stammis

BF: 140706
BIM: 131024

Inläggav Norma308 » 27 mar 2014, 20:33

Från djungeln av barnvagnar har vi nu minskat ner till två modeller och märken som vi är intresserade av. Emmaljunga citycross eller Brio happy 12 ellr 13
Norma308
Alltid online

Inläggav Jenny91 » 27 mar 2014, 21:11

Precis samma som vi hade plus crescent som de blev då:) tycker city cross kändes så låg.. vet inte varför haha, annars hade de blivit den för oss men blev crescent comfort :)
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustibarn 2014

Annons: