Annons:

Barnvagnsdjungel...håhåjaja....

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Barnvagnsdjungel...håhåjaja....

Inläggav kat73 » 06 sep 2010, 06:56

Hittar ingen påbörjad tråd, om det finns så flytta gärna denna isåfall.

Jag vet att det är sjukt tidigt att börja kika på vagnar redan nu men vi har inte kunnat låta bli...och kanske var det bra för hur många vagnar finns det inte på marknaden??.

När jag väntade mina tvillingar fanns det typ 2 alt på tvillingvagnar och jag valde då en på bredden från Emmaljunga.

Man läser olika tester idag och olika instanser får fram olika testreultat...Detta är jättesvårt.

Hur resonerar ni?...vilka är era vagnsfavoriter?. Jag har främst 2 jag funderar på nu, Teutonia Mistral S...så lättkörd o stilig men prislappen är ju sisådär 8) Vill ha!!!! :D
Gillar priset på Kronans, den får toppbetyg av en föräldratidning men påbackning av konsumentverket....Den verkar bra men är kanske inte jättesnygg...

Tycker det känns praktiskt att man kan sätta babyskyddet på chassit och det går på Teutonias men vet ej om det går på Kronans?!.

Ge mig lite tips :)
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Re: Barnvagnsdjungel...håhåjaja....

Inläggav Bananskalet-91 » 06 sep 2010, 14:05

Vi har köpt Hoco Diamond ! Hoppas att det går fort nu tills jag får börja använda den :)
Vagnen är gjord i samma fabriker som crescent..men tydligen säkrare. Kan inte jättemycket om den, men den ska vara bra har jag hört. Hon som hade den innan mej sa att den var mycket lättare att köra i den mängden snö som var förra vintern än hennes kompisars vagnar var ! Det är en kombivagn.
Mamma till Elias som föddes 25 september 2010 !

http://minbebis.com/blogg/bananskalet91
Bananskalet-91
Stammis

BF: 100924
Status: Mamma till Elias

Inläggav kat73 » 06 sep 2010, 16:52

Känner igen namnet på den vagnen men känner ej till den, skall kolla upp :) . Crescenten är ju så himla stilig och de hade väldigt bra kampanjpris på den hos Babyproffsen nu. Men det är ju alldeles för tidigt för oss att handla vagn nu 8)
Den kan man ej sätta babyskyddet på heller och jag har för mig att den fick lite anm ang säkerheten också. Tror dock att de efter dessa skulle återkalla/åtgärda de säkerhetsbrister Konsumentv. fann.
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav Bananskalet-91 » 06 sep 2010, 21:07

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibuti ... artnr=356r
Den är billigare här just nu i alla fall :)
Lite tidigt, men det är ju så kul att kolla på vagnar och allt sånt ! Men bra att kolla upp alla, så att man har koll sen när man väl ska köpa den !
Mamma till Elias som föddes 25 september 2010 !

http://minbebis.com/blogg/bananskalet91
Bananskalet-91
Stammis

BF: 100924
Status: Mamma till Elias

Inläggav Snigel » 06 sep 2010, 21:15

Vad är det för typ av vagn du vill ha?
Ska ni ha den i stan, på grusvägar/i snö, ska den få plats i liten hiss eller litet bagageutrymme, är det viktigt att den är lätt, ska den vara rymlig, är det ett måste att kunna fästa babyskyddet osv...
Om du vet svaren på användningen så tror jag att du hittar rätt vagn ganska enkelt- om inte annat genom att lägga "kravlistan" på bordet hos barnbutiken :)

Liams vagn var helt rätt för oss: en Emmaljunga CityCross- kan köras i terräng, lätt att fälla ihop, lättviktig, rymlig, mysig och snygg tycker jag!

Lycka till med letandet!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav kat73 » 06 sep 2010, 21:33

Bananskalet: Ja den var riktigt snygg och priset var ju inte helt fel :)
Kommer hålla koll på den kärran framöver...

Snigel: Tja, jag vill ha en lättkörd vagn pga nack/ryggbesvär, smidig så den lätt går in i bilen att dra inne i stan men som även fungerar i snö då vi tenderar att få en hel del här i Gävle numera.
Att babyskydd går att sätta på kanske är lite lyx som ej behövs så det är inget jag absolut måste ha för eg är det inte så bra för bebisens rygg att sitta i det för länge. Det var bara väldigt nytt för mig när jag såg en familj med babyskyddet kopplat på chassit på vårdcentralen för ett tag sen. Tyckte det var väldigt smidigt.

Jag tycker Emmaljungas är sjukt fina men något dyra, lite stora och ganska tunga att svänga med.
Hade Emmaljunga duo combi edge (tror den hette så) åt mina tvillingar och den var tung trots aluminiumchassi o lufthjul. Visserligen var den ju bred och det var årsmodell 2001. Mina kids är ju 9 år nu :D

Måste erkänna att jag är lite av en designsucker och är bra såld på Teutonia Mistral S..men gubben tycker den är för dyr o röstar på Kronans. Men, men det är ju en evighet kvar, typ i dec börjar det bli dags att beställa.
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav shmootchie » 06 sep 2010, 23:04

Jag har en Freya vagn från Akta Graco, som jag tycker är super! Har ingenting att jämföra med om den är lättkörd eller ej, men jag brukar inte direkt ha problem med att köra den.
Kombivagn, babyskyddet går att klicka på direkt på chassit, lätt att fälla ihop, vändbart handtag, och framför allt billig! Ca 6000 för vagn, babyskydd och bas att sätta i bilen. Helt klart en vagn för oss som inte är miljonärer....

Kolla in länken.

http://www.akta.se.oas.funcform.se/o.o.i.s/127
Användarvisningsbild
shmootchie
Stammis

Inläggav kat73 » 07 sep 2010, 07:05

Schmootchie: Den var jättesnygg och gillade prislappen. Skall kika lite på den med :D
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav annatheinstructor » 07 sep 2010, 12:00

Hej!
Satsa på en Hesba, snygg, funktionell och billig om du köper via Blocket etc. Exklusiv vagn som ny startar runt 15000 kr och går uppåt men kvaliteten gör att du kan köpa en begagnad- som ser ut som ny! Jag gillar att den ser neutral och inte så "bamsig" ut (och den är ovanlig så vill du vara lite "hipp" är det vagnen för dig!). Dessutom har den allt en vagn ska ha och lite till. Googla runt lite så ser du (men du bör alltså köpa begagnat för det finns bara en återförsäljare och då är vagnen onödigt dyr). Välj om möjligt sk technotyg, det står emot väta bra. Vi gav 1800 för en vagn som på alla sätt (enligt mig) utklassar nya, "vanliga" vagnar som kostar 5-6000 kronor.

Vi har köpt allt utom lite kläder begagnat, totalt lagt ut mindre än 3000 kr för säng (inkl madrass, täcke, gungtassar mm), bilbarnstol (exklusiv "snabbfästesmodell"), skötbord, babygym mm - bebisar sliter ju inte ut något och jag lägger hellre pengar på annat (t.ex. bra mat!) än "bling" som ingen ser eller värderar. Du får högre kvalitet för pengarna genom att köpa en begagnad rejäl "märkesvara" än att "snålshoppa" helt nya produkter. Se bara till att det är säkra grejor du köper (värt att notera: "alla" barnvagnar får anmärkningar i tester så nytt är ingen som helst garanti för säkerhet! Läs på!)

Lycka till med köpet!
Annapanna
annatheinstructor
Nykomling

BF: 100908

Inläggav Snigel » 07 sep 2010, 20:37

Kat73: Du kan ju alltid motivera prislappen med att Teutonian har ett bra andrahandsvärde?! Om man tar bra hand om den och säljer direkt när man slutat använda den så borde man få hyfsat betalt?
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Nästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: