Barnvagnshjälp!

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Barnvagnshjälp!

Inläggav livsmamma » 08 aug 2011, 17:26

Så har man hamnat i barnvagnsträsket, och det är sannerligen inte lätt att hitta den "perfekta" vagnen! Problemet är att vi har en Volvo S60 (biofuel) med ganska litet bagageutrymme, och vi vill inte behöva köpa ny bil för en barnvagns skull. Vi vill inte heller köpa en barnvagn med trång ligg- eller sittdel bara för att få in den i bilen. Vilket dilemma! Vi är inte ute efter några specialvagnar utan helst någon mer traditionell vagn (inga trehjulingar!) och den får inte kosta för mycket heller. Den ska finnas med lufthjul. Om ni har några tips får ni gärna skriva här! :D
Bild
livsmamma
Nykomling

BF: 111226
Status: Gravid med nr 2!

Re: Barnvagnshjälp!

Inläggav HelloKitty » 08 aug 2011, 18:58

det finns säkert fler men jag kan bara säga våran o den hade gått in utan prob och har varken liten ligg eller sittdel. Vi har en baby jogger city select. Chassit blir verkligen platt när man fäller ihop den så tror inte de ska vara några prob alls sittdelen blir också väldigt tunn o platt när den tas av vagnen liggdelen blir ju som en liggdel är liksom men tror inte de skulle va prob efter som chassit är så platt. Nu har vi ju en sån för o kunna ha två sitsar på den är väl fräst därför man köper den tror ja men jag hade absolut köpt den som enkel vagn med då jag inte har något att klaga på, hade en emmaljunga innan som va ap stor och tung. enda nackdelen är väl priset vad ja kan komma på men smakar de så kostar de ;)
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Snigel » 08 aug 2011, 20:55

Om jag hade varit dej så hade jag tagit bilen till barnvagnsaffären och sedan provlastat alla favoriterna :) dom vill ju sälja vagnar så det borde dom hjälpa er med! Hoppas ni hittar en ni gillar!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav livsmamma » 08 aug 2011, 22:17

Tack för hjälpen! Baby jogger city select är häftig och vi har kikat på den förut, men alltid gått tillbaka till mer traditionella vagnar. Tror helt enkelt att vi är lite gammaldags när det gäller vagn. :oops: Men tack i alla fall! :D Mannen var inne på din linje Snigel, så jag kanske ska lyssna på honom. Men det känns lite pinsamt eftersom vi kanske inte tänkt köpa vagn i barnvagnsbutik (helst begagnat). Fast det vet ju inte de som står i butiken. :twisted:
Bild
livsmamma
Nykomling

BF: 111226
Status: Gravid med nr 2!

Inläggav Snigel » 10 aug 2011, 12:04

Precis :) ni får säga att ni ska fundera på saken eftersom det är ett stort köp!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Återgå till Shopping