av sanso325 » 28 jan 2013, 12:43
Jag och min sambo håller på att bli tokiga av den här barnvagnsdjungeln! Vi har kommit så pass långt att valet nu står mellan Brio Smile och Brio Happy - två ganska olika vagnar och det är väl kanske det som gör valet så svårt?!
Mina tankar kring Brio Happy är att det är en klassisk vagn, funkar på alla underlag i alla årstider men som kanske inte har det lilla extra och att den inte är särskilt smidig när det kommer till stadsmiljöer.
Brio Smile tror jag är en bra allroundvagn, men som inte utmärker sig i någon miljö, med sina svängbara hjul fungerar den bra i stadsmiljö även om det kanske finns bättre, och med sina lufthjul och fjädring så funkar den helt okej på lite ojämnare underlag och i snö.
Vi bor i villa med närhet till skog med grusvägar och elljusbanor, men även gott om asfalterade vägar. Eftersom vi har hund kommer det att promeneras flitigt på båda underlagen och under alla årstider och väder. Jag vill ändå att vagnen ska vara smidig att ha i stadsmiljö, butiker o.s.v....
Jag är mest inne på Brio Smile med sin allsidighet, medan min sambo dras mer mot Brio Happy pga garantin att den kommer att funkar super på alla underlag och därmed har vi fastnat lite, då vi båda tycker att båda vagnarna verkar bra och inte vet vilken egenskap vi vill ge vika på...
Någon som kan ge oss råd och tips utifrån egna erfarenheter av barnvagnar, då främst lufthjul med fyra fasta eller två svängbara fram då det är det dessa vagnar har, och utifrån våra önskemål?