Annons:

Barnvagnstips önskas!!!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Barnvagnstips önskas!!!

Inläggav sanso325 » 28 jan 2013, 12:43

Jag och min sambo håller på att bli tokiga av den här barnvagnsdjungeln! Vi har kommit så pass långt att valet nu står mellan Brio Smile och Brio Happy - två ganska olika vagnar och det är väl kanske det som gör valet så svårt?!

Mina tankar kring Brio Happy är att det är en klassisk vagn, funkar på alla underlag i alla årstider men som kanske inte har det lilla extra och att den inte är särskilt smidig när det kommer till stadsmiljöer.

Brio Smile tror jag är en bra allroundvagn, men som inte utmärker sig i någon miljö, med sina svängbara hjul fungerar den bra i stadsmiljö även om det kanske finns bättre, och med sina lufthjul och fjädring så funkar den helt okej på lite ojämnare underlag och i snö.

Vi bor i villa med närhet till skog med grusvägar och elljusbanor, men även gott om asfalterade vägar. Eftersom vi har hund kommer det att promeneras flitigt på båda underlagen och under alla årstider och väder. Jag vill ändå att vagnen ska vara smidig att ha i stadsmiljö, butiker o.s.v....

Jag är mest inne på Brio Smile med sin allsidighet, medan min sambo dras mer mot Brio Happy pga garantin att den kommer att funkar super på alla underlag och därmed har vi fastnat lite, då vi båda tycker att båda vagnarna verkar bra och inte vet vilken egenskap vi vill ge vika på...

Någon som kan ge oss råd och tips utifrån egna erfarenheter av barnvagnar, då främst lufthjul med fyra fasta eller två svängbara fram då det är det dessa vagnar har, och utifrån våra önskemål?
sanso325
Stammis

BF: 130508

Re: Barnvagnstips önskas!!!

Inläggav aifos83 » 31 jan 2013, 10:14

Vi beställde en brio Go, de går ju även att få fatsa hjul till numera vilket är toppen för små vägar i skog och mark!
Bild
aifos83
Stammis

BF: 130313

Inläggav linda_h79 » 31 jan 2013, 12:49

Jag kan oxå rekommendera Brio Go. Vi bor "ute på landet" och har varit jättenöjda med vår Brio Go. Att man nu kan köpa till terräng-hjul är ju en extra bonus.
Det är såååå otroligt smidigt med svängbara framhjul, i alla lägen. Dessutom är Brio Go-vagnens varukorg en av de bästa på marknaden, bara som ett litet plus. :)

Lycka till med ert vagn-köp!
Bild

Bild

Bild
linda_h79
Alltid online

BF: 150610
Status: Mamma till Nova och Joline!!

Inläggav madddee » 31 jan 2013, 13:07

nu har vi itne en brio, men vi går i skogen med vår vagn och vi har två svängbara hjul. Våra går att låsa fast och jag tycker det låter konstigt om man itne kan låsa fast de svängbara på brio smile? Då får du ju fyra fasta hjul...

En av mina bästa vänner köpte brio happy och de är supernöjda med den, men hon rör sig inte så mycket i stan heller, men fjädringen på den är ljuvlig. Bättre än på vår vagn faktiskt ;) fast vi upplever inte det som nåt problem. Dock är den inte lika rörlig som vår. När hon körde vår inne i stan så blev hon impad över hur "lättkörd" den var med svängbara hjul. Men det blir ju vad man är van vid! Köper man fyra fasta och vänjer sig med det så är det ju inga problem ;)

Lycka till!!
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Inläggav Bellan74 » 31 jan 2013, 13:56

Vi köpte en Teutonia Prestige med lufthjul. Vi bor på landet och kommer gå mycket även i terräng som ej är asfalterad och kände därför att fasta hjul passade oss bäst. Ett av alternativen vi tittade på var just Brio Go som flera kommenterat, men sambon hade haft Teutonia till sin son och trivdes med den vagnen och den hade dessutom en del funktioner som jag efterfrågade som inte fanns på Brion. Hoppas ni hittar en vagn som passar er. Jag längtar till april när vi får ta ut vår vagn och börja använda den. :)
BildBild
Bellan74
Alltid online

BF: 130424
Status: Äntligen mammaledig!

Inläggav sanso325 » 05 feb 2013, 21:15

Tack för era tips!
Alltid skönt att höra om andras erfarenheter :)

Vi lyckades i slutändan komma fram till ett beslut och beställde Brio Smile, med svängbara men låsbara hjul. Skulle vi mot all förmodan inte tycka om den så får vi väl sälja den då och skaffa oss en Brio Happy som man kan få begagnat.
sanso325
Stammis

BF: 130508

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: