Annons:

bebis hår...

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

bebis hår...

Inläggav softness_89 » 05 sep 2008, 18:27

hej allihopa..
undrar om nån vet eller har haft en bebis som haft rakt hår när den föddes (lockigt när det är våt) som sedan blivit lockigt (krulligt när barnet blivit äldre?
Omarians pappa är svart och blev lite förvånad över det raka håret...hade ju så gärna velat ha en krull tått :wink:
BildBild
softness_89
Stammis

Re: bebis hår...

Inläggav Miss_K » 06 sep 2008, 11:33

Det är nog inte helt ovanligt att det krullar sig när bebisen blir lite äldre...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav Maya08 » 06 sep 2008, 13:01

Mina pojkar har rakt hår och de var båda lite lätt lockiga som bebisar, speciellt då det var vått...men det är ju bara två barn och ingen statistik.

Många bebisar med lockar förlorar dessa när man har klippt av den för första gången - det känner jag igen från MÅNGA fall.

Däremot känner inte jag till någon som blivit mer lockig med åren, snarare tvärtom. MEN visst kan håret förändra sig när man går igenom perioder av mycket hormoner som tex puberteten.

Det är väl bara att vänta och se, men jag tror nog inte att din bebis kommer att bli krullig...(men det är bara lilla jag)
BildBild

Bild

Bild

Bild
Maya08
Alltid online

Inläggav Blåbäret » 06 sep 2008, 13:14

Det är lite svårt att bedöma när man bara kan se den lilla lilla bilden i tickern. Men jag vet en bebis där pappan också är svart och där hade lillan mkt mer rakt hår i början. Det tog tid innan det blev nå mer hår av det hela och inte så babyaktikt som det var precis i början. (svårt att förklara) Men hon hade alltid lite vågor och liten lockaning på det hår som var lite längre än resten om jag säger så. Aldrig helt spikrakt. Idag har hon iaf lockigt hår, inte krulligt, utan superfina lockar och är väldens sötaste. Men så är hennes mamma också lockhårig så hon arvet från två håll.
BildMake a pregnancy ticker
MF nov -07, v 11
Bild
Användarvisningsbild
Blåbäret
Alltid online

BF: 110420
Status: mamma och gravid

Inläggav KramKolan » 09 sep 2008, 13:59

Stella har haft mycket hår hela tiden. Det är rakt med en liten lock längst ut i topparna och jätte krulligt när dte är vått...
Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Inläggav cher » 14 sep 2008, 08:19

mina två kompisars pappa e svart och båda syskonen är lite mörka och har afro. de var rakt de första åren har de sagt..
Bild
Bild
cher
Stammis

BF: 110110
Bor: Kvidinge
Status: förlovad, mamma och gravid

Inläggav microsnot » 17 maj 2009, 23:57

Hej hej... Jag känner en person, nämligen min egen mor, som fick mig. Jag föddes med rikligt med spikrakt mörkt hår. Det var inte förrän någon gång efter förskolan som håret började bli lockigt. Det var tvärtom med min syster. Hon föddes med lockigt hår som sen blev rakt. Vi är till hälften latinos och hälften svenska, så inget hår med någon egentligt afropotential, men iaf lockighet. :o)
microsnot
Nykomling

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: