Bebis-snack!

Re: Bebis-snack!

Inläggav Sofie87 » 30 jun 2011, 21:53

Hej alla goingar!
Det är inte lätt att hinna in hit.. Vill så gärna men det är svårt. Elvira och jag mår i alla fall toppen. Varje dag med henne är fantastisk och helt magisk. Jag älskar att vara mamma. Det är såklart ett heltidsjobb för mig eftersom jag är ensam. Låter så lyxigt med eran sömn o era bakningar o sånt. Men jag klagar inte (är bara lite sotis hehe) Jag får prioritera dusch o sånt :) Men nu i två dagar har vi varit på stranden och då har hon faktisktsomnat passande och eftersom jag inte varit hemma har jag inte kunnat greja här så då har jag riktigt kunnat koppla av i solstolen och så har jag blivit pepperkaka på köpet :D
Elvira sover på mage nu för tiden. Hon somnade så gärna på mig men såfort jag la henne i sängen, i barnvagnen, på soffan eller någon annanstans sov hon max 30 sekunder innan hon vaknade i skrik. De va hur jobbigt som helst och hon sov verkligen BARA på mig. Tills jag en dag la henne på mage, vilken grej!! Hon sov i timar och det fungerar fortfarande hur bra som helst!! Men däremot vill hon inte ligga på mage när hon e vaken så vi tränar nacken på annan sätt =) . Jag brukar sätta mig i soffan med knäna upp, så sätter jag henne uppe på mina knän och lutar henne framåt och då tittar hon nyfiket uppåt :)

Mysigt med dop, Elvira skall döpas 27 aug och vi skall ha två faddrar till henne.

Jag har två vänner som är gravida. Den ena skulle haft 23 juni och den andra skall ha 2 augusti. Hon som skulle haft 23 juni har fortfarande inte fått utan är nu 1 vecka över tiden och hon som skulle haft 2 augusti fick en prins idag 5 veckor fr tidigt. Tänk så det kan bli!!! Han vägde 2500 och mådde bra i alla fall :)

Långt inlägg men så blir de, nu skall jag försöka bära min sessa till sängen för hennes mamma är trött. Hon har sovit snart 3,5 timmar nu.. brukar hon aldrig göra på kvällen....undra hur denna natten blir hehe... blir nog en tiiiiidig morgon hehe

Kram på er
Användarvisningsbild
Sofie87
Alltid online

BF: 020511
BIM: 230810
Status: Sambo

Inläggav DessiDessi » 30 jun 2011, 23:06

Förstagångare: Jag hittar inte boken på biblioteket. Typiskt! Verkar som en superbra bok ju!

Barn är underbara: Jag tror bara det dras 27 eller 28% i skatt. Det står väl när du loggar in på FK?

Artic: Åh, den kanalen har vi inte... :( Finns massor på YouTube också! :D

Visst är det tufft att hitta ibland! Nu har Jonas semester och bloggen är lite småvilande så då hinner jag lite mer :)
Bild

Bild

090825 - Missfall v. 5
100114 - MA v. 10 + 5

110421 - Vilmer föddes!
DessiDessi
Alltid online

BF: 121210
Status: Mamma till Vilmer

Inläggav Arctic » 30 jun 2011, 23:34

ja jag håller med det är jobbigt det här med att hela tiden jämföra och stressa över var som anses "normalt". Får mig att tänka lite på det här avsnittet ur Solsidan då tjejerna sitter och jämför sina ungar hela tiden. Att den ena minsann har börjat med smakportioner redan, jaha men då hade den andra ungen redan ätit mat med bitar i...jasså, ja men den tredje ungen har redan ätit tacos. eller nåt sånt har jag för mig att det var :lol: Hela tiden försökte dom bräcka varandra med deras ungars utveckling :P
Älskade lilla Cecilia, 13/5 2011 kl 22:44, 3800g, 54cm
Älskade lilla Rasmus 11/11 2014 kl 22:22, 4162g, 55cm
Användarvisningsbild
Arctic
Alltid online

Inläggav indicaana » 01 jul 2011, 08:55

Hej tjejer!
Gud va olika våra små liv e verkligen! Min prinsessa lyfte på huvudet redan när hon låg på mitt bröst på förlossningen. Hon e superstark verkligen! Å nu behöver man inte ens stödja nacken på henne. Hon har slutat kasta sig bakåt oxå när man håller henne på axeln.
Nu har vi börjat träna att stå upp, haha, hon står helt själv när hon får balansera på min arm å upp över axeln. Jättestadig! Å hon står jättebra i knät oxå bara man håller armarna på henne.
Men Roys släkting e en vecka yngre å han hänger som en säck så de e ju så olika. Jag gick själv när jag va 8 månader å Roy va 9 månader så de kanske finns nåt i generna? Tycker inte ni ska oroa er. Leona blir rasande när hon inte får va på axeln så jag e helt slut nu av allt bärande hela dagarna. Hon somnar ALDRIG själv, aldrig i vagnen, aldrig i sängen. Bara på mammas eller pappas axel. Å tro fan att hon märker om man sätter sig, de e strängt förbjudet!
Så all den här stadigheten i nacken å benen kanske för något ont me sig oxå om man säger så... jag vettesjutton va jag prioriterar, för min egentid e likamed noll!
Låter oxå henne sova mycket på mage. Nästan alltid. Hon sover så mycket bättre. E de nån av er som märkt att era spärrar upp ögonen å vevar med armarna när de ligger? De e typ någon fallreflex, å den syns så tydligt på Leona. Hon svänger me hela kroppen fram å tillbaks när hon ligger på plant underlag. Ibland blir hon livrädd å gråter hejdlöst! haha. Ser fruktansvärt kul ut :D (dumma mamma skrattar)
Användarvisningsbild
indicaana
Alltid online

BF: 110506
BIM: 100827
Status: En bäääbis

Inläggav Sofie87 » 01 jul 2011, 10:01

Elvira är med superstadig i hela kroppen. Älskar att stå upp i knät mm Jätteroligt :)
Användarvisningsbild
Sofie87
Alltid online

BF: 020511
BIM: 230810

Inläggav Arctic » 01 jul 2011, 16:51

Har någon slags amningskris just nu. Hon äter och äter varje timme (varannan på natten) från båda brösten sover bara korta stunder och gnäller mycket. Tuttarna är mjuka och känns tomma :( hon vill dock inte ta flaska med esättning och alla råd jag får är att låta henne amma när helst hon vill för att det ökar min produktion. Det var flera dagar sedan och jag märker ingen skillnad ännu... Kan ju vara värmen oxå som gör att hon är mer törstig...hoppas på det alternativet.

Förövrigt har hon lagt till med ett nytt sorts skrik. Mer högfrekvent. Låter som skrik av rädsla måste jag säga. Och kommer ofta helt plötsligt, utan förvarning när hon sover. Utan att hon fäktar med armar eller så. Tror att det är mardrömmar faktiskt. Hon är så söt och blir lugn snabbt efter lite kramande. :D
Användarvisningsbild
Arctic
Alltid online

Inläggav förstagångare » 01 jul 2011, 18:46

Elsa har enda sedan födseln varit jättestark i nacken, och redan på BB lyfte hon huvudet till personalens stora förvåning,för det "ska" ju en nyfödd inte kunna. Så det är ytterst sällan vi behöver stödja hennes nacke, mest bara när hon är trött.
Att stå upp är populärt här med :). Det allra tråkigaste är när dinosaurien som hänger i lampan inte rör på sig, dumma föräldrar som inte orkar röra på den heeeela tiden.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Arctic » 02 jul 2011, 12:05

Tror vi kan strunta i det jag skrev sist. Vaknade i morde, då hade hon sovit 7 timmar. Sträck, sen ville hon ha mat kl 9 oxå så låg vi och drog oss till kl 11 (hon till kl 12). Tuttarna är sprängfyllda igen.
Användarvisningsbild
Arctic
Alltid online

Inläggav Barn är underbara » 02 jul 2011, 21:50

Wilmer håller också nacken mycket bra nu. Älskar att sitta upp i knät eller att stå. Men han är fortfarande en lugn kille, och hans skrik är lågt inte alls så högt som de andra barnens. Så lustigt att hans temperament är som i magen och att han är kvällspigg samma som i magen. :D
Min älskling!!!
Jag har dock drabbats av nån humördipp, grinar väldigt lätt och känner mig nere då och då. Det går väl över får jag hoppas!!!
Barn är underbara
Alltid online

BF: 110510
Status: Äntligen är han här vår Wilmer

Inläggav SnackSandra » 03 jul 2011, 12:25

Hej tjejer!

Jag håller med om att det är väldigt olika hur våra barn är och beter sig. Min lille Alvin har sedan starten sovit på natten. Så skönt, även om jag får amma honom två till fyra ggr på natten, men det gör jag liggandes. Och då somnar vi om båda två ;)

Min sambo har ju varit hemma de första sex veckorna, och då varje morgon gått upp och tagit första passet så att jag fått somna om en stund. VÄldigt lyxigt. VI gör nämligen så att jag ammar 20 min per bröst, o sedan får han 150 ml ersättning. Så på natten ammar jag ett bröst i taget, o det funkar. Men när klockan passerat fem, då blir det enbart ersättning. O detta funkar kanon för oss. Nu har ju min sambo börjat jobba igen, så nu får jasg sköta allt själv. Igår tog han visserligen första passet som blev kl 8, men idag lät jag honom få sova. Han sov till 10.30 ;)

Jag har varit på efterkoll, o är det någon mer än jag som lyckats få hemoröjder och en skinnflik vid slidöppningen? De sa till mig att eftersom jag blev sövd för att ta ut moderkakan, skulle de kunna sy så fint. Men nu har jag den där skinnfliken som jag känner av när jag torkar mig, och inte minst vid samlag :( BM sa att den kanske försvinner, men de gör nog inget åt det.. INte vill jag ha ont där hela tiden?! Får väll se till att bli gravid snart igen o då vid förlossningen se till att de fixar till det ordentligt!!

Men jag blir lite nojig för att ha sex nu. Länge sedan man var tvungen att tänka på möjligheten med att bli gravid.... VIll kanske inte bli gravid redan..... Hur tänker ni andra?

Kram på er!
Användarvisningsbild
SnackSandra
Stammis

Status: Mamma till älskade lilla A

FöregåendeNästa

Återgå till Majföräldrar 2011