Bebis-snack!

Re: Bebis-snack!

Inläggav Thyramyra » 10 aug 2011, 12:52

naellie-du får bära Hubbe i tre månader nu.......hihi nä alltså jag har samma problem jag med Hilda....känns som om jag snart får vika henne på mitten om hon ska få plats........... :?
Bild
Thyramyra
Stammis

BF: 110516
Bor: Åkersberga
Status: mamma till Lucas,Thyra,Hilda

Inläggav Miss_K » 10 aug 2011, 14:48

Så här tänker jag...
testa en annan blöjsort, det är väldigt olika hur olika barn passar i olika blöjor, konstigt nog.

Angående vagnen, jag kommer inte vänta 6 mån innan min plutt får sitta i vagnen, det går alldeles utmärkt att ha dem sittandes innan dess, se till så att han sitter mjukt och bra med kudde, så kommer han trivas alldeles utmärkt. Så det går nog bra rätt snart, jag tror att bebisar är bra på att protestera om de har ont någonstans eller tycker något är jobbigt ;) det är iaf min erfarenhet ...

Jag tycker också att en del i stl 62 är ganska tajta, det skiljer väldigt mycket mellan stl dock, jag tror att 68 kommer sitta bra längre. 74 hoppade jag i princip över förra gången så visst går det bra att hoppa över en storlek också. Önskar jag hade haft fler plagg i stl 62/68 för de jag har känns i den storleken känns mycket rymligare.

Förövrigt så tror jag någon högre makt missuppfattade det där med lite!!! regn, har fått duscha några gånger idag hehe.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav naellie » 10 aug 2011, 16:41

Fniss och dubbelfniss. Jo jag vet inte, men det är ju snudd på att man spolats bort de sekunder man vågat näsan utanför dörren idag ;) Tom så mina fina blommor på balkongen vikt sig. Övriga lär väl drunkna ;) Men det vore bara bra- för då får man köpa nya höstblommor :D

Vi ska testa en ny blöja. Nu när vi kom till bvc hade han bara kissat en gång i blöjan och ändå var det lite på kläderna. De här blöjorna som satt så bra i stl 2!! Vi hade några nyss som passade kalasbra- men de luktade kiss rakt igenom. Nåväl, tur att man gör av med ett storpack ganska snabbt så vi får köpa nya då :)

Tänker också bulla upp Hubbe. Han blir snabbt starkare nu och liggvagnen är verkligen inte ett alternativ längre. Han vill ju dessutom inte sova i vagnen utan om jag går ut och går 30-40 minuter om dagen vill han ju sitta och titta. Dessutom så om man kan somna sittandes i bilbarnstolen så ska han väl för allan del kunna somna i sittvagnen :) Den går ju att luta bra också. Så får det bli!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Arctic » 10 aug 2011, 20:13

Usch detta regn. Planerade en shoppingrunda med min mamma för att handla födelsedagspresenter till min pappa. När jag gick hemifrån så var det soligt och fint. Tänkte åh det ser ut att bli varmt men det blåser lite så cecilia får ha på sig byxor. Tar med en tunn filt oxå för säkerhets skull. Någon timme senare springer jag runt i värsta spöregnet med åskan dånandes... Så glad att jag hade regnskyddet till vagnen i skötväskan och bärsjalen jag kunde vika lite och bädda in henne med för det blev svinkallt. Själv hade jag varken jacka eller paraply...brrrrrrr

Har oxå märkt att liggkorgen börjar bli lite liten men liggkorgar är ju lite rymligare än mjuk/hård liftar så den räcker ett tag till. Här har vi precis börjat med 62 lite smått trots att hon var 62cm för mer än en månad sedan, men hon e som en långsmal korv lillan att det vart för stort. Idag hade hon på sig ett par byxor i 56 som varit för stora i midjan, men nu passade dem. Var lite korta dock :P

Vaccination, vägning och mätning i morgon, spännande. Om jag väger mig själv, och sen med henne, så ska hon ha gått upp lite drygt ett kilo, vi får se :D
Älskade lilla Cecilia, 13/5 2011 kl 22:44, 3800g, 54cm
Älskade lilla Rasmus 11/11 2014 kl 22:22, 4162g, 55cm
Användarvisningsbild
Arctic
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav PixiLady » 10 aug 2011, 20:17

Hejsan!

Det var länge sen jag skrev nåt här men läst en massa =) Skönt att läsa om andras bebisar som är lika gammla som Noemi. En liten fråga bara; hur mycket sover era bebisar? Min sover hela tiden tycker jag, börjar bli lite fundersam när hon ska hinna leka och upptäcka världen mellan alla tupplurar.
Bild
PixiLady
Stammis

BF: 110528

Inläggav Barn är underbara » 10 aug 2011, 22:58

Hej tjejer har inte vart här på länge. Min Wilmer växer han med vill alltid sitta upp iknät och titta. Sover fortf kanon på natten och det är skönt. Vet att det inte är så med alla små. Min äldsta son sov skitdåligt. Wilmer somnar ca 21:30 och vaknarca3:30 och äter sedan vaknar han mellan 9-10 på morgonen. Rena lyxen. Han somnar nästan på direkten och är nästan aldrig ledsen när det är dags att sova i sängen. Detta har jag verkligen funderat över vad det beror på. Men han gillar väl att sova där helt eneklt. Han sover bara i sängen på natten och i vagnen eller på en filt på dan. För ca 2 veckor sedan vände han sig från rygg till mage. Jag blev så snopen. Trodde inte det var möjligt. Han var då 2½ mån, nu tar han tag i sakeroxå, mest i sina fötter. Som trebarns morsa vill jag inte att han ska växa så snabbt. Men glädjs så klart över alla framsteg han gör. Älskar den lilla krabbaten av hela mitt hjärta. :D
Har oxå problem med blöjorna varken Libero eller Pampers verkade passa, han bajsade och kissade igenom dem. Men då bytte jag till en storlek mindre så funkar det bättre igen. Oxå dags för vaccination nästa vecka. Undra vad han väger nu? Han verkar bli en lång kille, konstigt för våra andra barn är korta. Vi e korta både jag och mannen. Tänk om han blir ca 185 cm, om han följer sin kurva ska han bli det. :shock: :shock: Men mina bröder och min pappa är i den längden så det är ju inte omöjligt.
Barn är underbara
Alltid online

BF: 110510
Status: Äntligen är han här vår Wilmer

Inläggav naellie » 11 aug 2011, 08:51

Nämen tjejjer!!! Så regnet skrämde in er så ni han vis aupp er här! Guud så roligt att höra ifrån er, och om era små!!! :)

Pixlady, Hubbson har gått från att vara vaken 18 timmar per dygn första 2,5 månaden till att sova 18 timmar per dygn. Tycker jag är alldeles lagom. Han leker en stund på morgonen och en stund mitt på dan...sen är han ganska loj :)

Arctic- fyyy din stackare!! Var ni ute i det där??? Jag var ute och joggade. Solen sken när jag gav mig av, kände mig grymt pigg i kroppen och tog en långrunda. Med 1,5 km hemifrån märkte jag att gatlyktorna tänts. Mysigt, tänkte jag, tills jag insåg att det var på tok för tidigt för att de skulle ha tänts. Två sekunder senare fick jag första droppen i pannan och två minuter senare var jag dränkt! jakob stod på balkongen när jag kom, och när jag kommit upp i lgh hade han redan börjat spola upp ett bad :)

Jag tänkte på klädstorlekar vi hoppat över. Jag bommade ju stl 62. Vi har tre plagg som redan är för små. De köpte jag för en vecka sen. Men om Hubbe bara är 63 cm nu så borde jag kunna ha 68 ganska många månader... Ska shoppa nytt idag så satsar nog på det :) Annars kan jag idag bocka av ytterliga en sak man ska ha gjort som mamma: Gått upp 07 och slagit på en tvättmaskin eftersom alla kläder var smutsiga :)

Ha en häääärlig dag alla mamisar!!!! :)
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav naellie » 11 aug 2011, 09:15

Arctic förresten, stort stort lycka till på bvc idag. Hoppas att lilla Cia inte blir alltför ledsen eller sjuk av vaccinet!
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav grodunge » 11 aug 2011, 09:30

Idag ska vi premiär-babysimma! Ska bli såå mysigt att få den ego-tiden med lillstrumpan. Med sonen fick vi inte plats på babysim förrän han var typ 7 mån, så det är nytt att bada med en liten 3 mån. Hoppas att det uppskattas och att jag inte har ett sånt barn som skriker sig igenom hela halvtimmen...
Bild
grodunge
Alltid online

Inläggav naellie » 11 aug 2011, 09:40

Vad mysigt grodunge!!! Har ni badat mkt badkar hemma? Om Tuva gillat det ska la babysimmet gå galanat :)

Jag har börjat undra om jag har mkt pms eller om det tatt sig på en gång för oss. Tror jag hade äl för en vecka sen och nu vet jag inte. Det drar och molar i magen, jag är yr till och från, har börjat läcka mjölk om nätterna, har ruskigt kraftiag flytningar och så började jag gråta till Huset fullt i morse. Åh, jag vet inte. Känns som att man borde kunna vänta och hålla sig vid det här laget, och efter alla månader i bim-trådar vet jag ju att man kan känna allt mellan himmel och jord de här dagarna. Men lite spännande är det :)
Bild
naellie
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Majföräldrar 2011