Annons:

Bebis vaknar samma tid och skriker

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

Bebis vaknar samma tid och skriker

Inläggav Ellinorc82 » 15 apr 2016, 07:17

Min dotter, drygt 10 månader, har i två månader vaknat vid samma tid varje kväll och är helt otröstlig. Hon somnar utan problem vid 19, mätt och nöjd, men vaknar runt 22 och går då inte att få att somna om. Vaknar hon innan eller efter är det lättare men vid den här tiden krävs välling och flytta henne till vår säng för att hon så småningom ska somna. Det kan ta flera timmar. Det här börjar bli väldigt påfrestande för oss alla men vi vet inte vad vi ska göra! Vi har försökt allt tycker vi.
Ellinorc82
Nykomling

Re: Bebis vaknar samma tid och skriker

Inläggav chamallow » 15 apr 2016, 08:54

Låter helt klart som nattskräck. Min yngsta dotter hade detta från 6 månaders ålder och BVC trodde inte på oss då hon var för liten för att ha det. Men hon var ett undantag, vilket det helt klart låter som att din gullunge med är. Prata med BVC och stå på dig, de kan hjälpa dig med tips om hur man kan göra för att underlätta.

Det kan hjälpa att väcka till barnet en kort stund innan "anfallen" brukar börja. Sen finns det något mer man kan göra, men då det var så länge sen min dotter hade detta har jag tyvärr glömt vad det var :/ Men som sagt ta kontakt med BVC och lycka till
Bild

Elicia 17 april 2008
Isabelle 17 april 2010
chamallow
Stammis

BF: 161127
Bor: Östergötland

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år
Annons: