Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav sprallos » 13 sep 2010, 07:53

Ebba ligger i egen säng, men det beror bara på att storebror kommer över. Vette 17 vart vi skulle få plats allihop, jag har ett gästrum färdigbäddat så vi kan gå dit om det skulle krisa. Nu har ju F börjat jobba igen så nu måste han få sova på natten. Skulle Ebba ha en skrikperiod på natten så går vi...:-) Men *peppar-peppar* så har hon inte gjort det, hon skriker på kvällen.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 13 sep 2010, 10:57

kerstin tycker 11-02 är en bra skrikperiod, inatt tyckte hon att det var trevligt att dra ut på det till 03. kul. noot.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav saras » 13 sep 2010, 11:00

Första ensamma dagen idag, skumt. Bara tre veckor sen låg man i soffan och väntade på värkar. Känns avlägset redan.
Men meningen är väl det ;)

Inatt, som på beställning när pappa skulle upp och jobba så har han sovit jättefint. Två amningar resten sov. Gött.
Kanske, men bara kanske har man lite tur nu så forts det så.
Braaak sa det nu, dags för ny blöja. Inte helt ovanligt här. :lol:
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

Inläggav MinEllie » 13 sep 2010, 13:09

Hallå på er!
Nu va det evigheter sen jag skrev något men tiden bara rinner iväg!
Här börjar allt flyta på! Har också haft ett barn som har haft ont i magen heeela nätterna. Minifom hjälpte lite tack och lov. Amingen går bara bra men lillkillen vill fortfarande äta ofta! Har förökt dra ut det till varannan timme iallf så magen ska få vila lite!
Ellie skolas in på dagis vilket går jättebra. Idag ska hon vila där för första gången. Spännande att komma dit sen och se hur det gått :D

Hur känner ni som har barn sen innan? Ibland har jag skuldkännslor för att jag inte hinner umgås lika mkt med Ellie som innan. Skulle verkligen vilja ha lite egentid med henne...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
MinEllie
Alltid online

BF: 100809
Status: Längtar efter bebis nu!!

Inläggav Delacosta » 13 sep 2010, 13:44

Hej MinEllie- d va länge sen! Gott att höra att ni verkar må fint- till trots magonda nätter ;)

Idag är en tuff dag!! Neyra har sovit totalt 40 min sen vi gick upp vid niotiden imorse. Hon vill bli buren, ändra ställning heeeela tiden, är nöjd i 1 minut sen måste vi byta ställning. Nappen åker också den ut minst varje minut och hon blir väldigt frustrerad så fort den åkt ut. Vill äta varje timma men bara en liten skvätt och sen är inte det bra.
Förlåt att jag klagar men hon valde fel dag då mitt huvud spränger och nacken värker- jag har massa jag behöver göra men får inget gjort alls..Ahhhhh..Suck o stön
Hoppas det går över snart..
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav sprallos » 13 sep 2010, 14:09

Min Ellie: Det är en helt annan sak att få tvåan....inser jag nu. Allt är liksom så mycket mer krångligt + att man har konstant dåligt samvete för nån av dom. Om jag hjälper Victor med något och Ebba börjar skrika får jag dåligt samvete som inte kan rusa dit på en gång. Men samtidigt får jag dåligt samvete om jag hela tiden ska lämna Victor. Svårt att dela sig på mitten liksom.

Idag har Ebba börjat dagen med att vela äta varannan timme, gav henne lite ersättning innan amningen kring lunch, hon slukade 70ml. Vet inte om det är mycket eller lite...vad äter era? Sen ammade hon på det...*rap* sover fortfarande. Jag kommer nog att stötta upp med lite ersättning då och då jag upplever att hon inte är nöjd efter amningen. Jag tror att all stress som jag brakade in i efter FL har påverkat mjölken, för såhär var det inte förra gången. Nog för att jag får igång den igen, men det är rätt nice om hon faktiskt tar en flaska, det gjorde aldrig Victor vilket gjorde mig låst till honom i typ 6 mån då man kunde ge ett helt mål puré.

Min kära sambo kom med jobbiga nyheter idag...han ska visst jobba kväll (till 19:30) ons och tors med övernattning bägge nätterna. Hurra...Det innebär i praktiken för oss att jag är ensam hemma i 3 dagar och 2 nätter med bägge barnen. För sover han borta kommer inte jag att åka till stan och lämna honom på dagis på morgonen. Det ids jag bara inte....(har 4 mil t.o.r). Övernattningen sker iofs inte på arbetstid, men det är samkväm och middag osv....jag kan känna att det är helt megakorkat att ens överväga det, tycker det är super-egoistiskt att lämna mig själv, men han ser väl en chans att få lite lugn och ro.
Han har varit en klippa sista månaden, tagit hand om hus och hem för att inte tala om alla timmar han haft Victor själv när jag inte orkat. Men jag blir sur ändå...är det kanske egotrippat av mig??
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav zabinahotchili » 13 sep 2010, 14:21

ja det e hemskt när de inte är nöjda och man gör allt för det ska bli bra.
min lille har varit förstoppad och ont i magen . de har varit jättejobbigt. jag har gråtit för minsta lilla och känner skuld att jag inte kan tillfredställa mitt barn.
men nu mår han bra sover längre stunder igen. det känns skönt.
tacka gud för minifom och lactulos..
jag ringde 1177.. de e verkligen superduktiga..

något hemskt har hänt...
min lille hade eksem o de på bvc sa att det var svamp och jag fick pevaryl till att smörja hans ansikte. han blev helt egensvullen och alldeles illröd.
vi åkte in till barnakuten och tydligen ger man inte barn pevaryl och de var inte svamp utan eksem. e hemskt att bvc inte kan mer om barn. eksem är ju väldigt vanligt. han fick medicin och mår toppen. men gud vilket jobbigt dygn att se min älskade lida så och kunde inte öppna ögonen.
funderar på att byta bvc. de får inte gå till så.
de har bett om ursäkt men har svårt att lita på dem.
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav soffilina » 13 sep 2010, 15:32

saras:
jag har åxå första ensamma dagen idag, eller vi har vart ensamma förut men M började jobba idag efter 4 veckor hemma med oss...

minellie: kul att se dej igen :)

delacosta:
hoppas neyra sovit lite mer nu i eftermiddag. det är jobbigt när dom inte kommer till ro... man får inte gjort och jag tycker så synd om dom när dom inte får sovit!

sprallos:
nä tycker inte du är egoistisk. känner likadant bara markus ska gör nått "extra" jag blir sur , mest över att han KAN åka iväg en hel dag eller natt men jag kan inte för jag är fast här med mina j'vla mjölktuttar hehe...

zabina: ush! stackars liten! och att du fick så glaet råd på bvc. hoppas ni båda har det bra nu iaf!
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Diijon » 13 sep 2010, 18:50

sprallos jag tkr absolut inte att du överreagerar..min sambo brukar åka till gymmet direkt efter jobbet å säger ja men det blir ju bara en timme senare..jo visst en timme är inte så mkt men det är väl det soffilina säger att man själv inte kan göra nått..måste planera allt efter amning..
två gånger har jag vart iväg själv å storhandlat mat varav den ena gången sambon ringer å undrar om jag kommer snart för lilla tuva skriker så...men det har vart skönt å komma utanför lägenheten själv iaf. å har som några av er andra nämnt dåligt samvete för vovven som inte alls får samma uppmärksamhet å stimulans av mig längre :cry:

zabina; fy vad hemskt!!! om jag hade vart dig hade nog jag bytt bvc..som du säger svårt å lita på dem igen :?
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav saras » 13 sep 2010, 18:58

Verkar som vi alla har lite av sambo problem, jag är ofta ensam när han vill åka dit och datt, gå ut och gå, åka handla. Som sagt, en annan får sitta här hemma och bara vänta på att få komma ut.
och när jag frågar om jag kan gå ut o gå så tycker han att jag kan ta med mig Elvin i vagnen.. blir galen på det. Om jag handlar så ringer han och frågar om jag är färdig snart eller säger att jag ska skynda mig... mkt frustrerande. Skönt att jag inte är ensam ändå.
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010