Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav Delacosta » 14 sep 2010, 15:26

Eftersom Neyra aldrig varit en gråtfia eller speciellt krånglig så kom detta vääldigt plötsligt! Hon är väldigt "pigg" idag med, men jag har lyckats få henne somna lite korta stunder ialf, vore skönt om hon inte blir sådär övertrött igen. Men jag låter henne vara nära mej hela tiden och försöker ge henne så mkt närhet jag kan- jag tror det är bara det som hjälper henne just nu i vad hon än må gå igenom ;)

Zabinahotchilli; Vi ger Neyra Lemolac- jag tycker hon verkar fungera väldigt bra på det! Den kan se lite mer "fokkig" ut och det blir en hel del bubblor när man skakar den, har även läst att Lemolacen inte mättar lika länge som vanliga BabySemp 1..
Sen kan jag tipsa om en temp i rumpan med lite vaselin lr nåt på, för att hjälpa fisar och plutt ut. Låt den vara där nån minut.. Jag tycker d funkar

Sprallos; Har du prövat lägga henne på mage i vagnen? Det är inte för "rymligt" i vagnen? Kanske lite gosedjur och sköna kuddar kan bona det mysigt runt henne..Hoppas hon kommer på att d är mysigt tids nog, för det är ju himla smidigt att de oftast somnar däri..
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav soffilina » 14 sep 2010, 15:30

kerstins dygn ser faktiskt rätt lika ut...
hon somnar runt 02 och sover till 06, ammar, sover till 09, ammar och sedan väcker jag henne 12, ammar igen, och sedan tar vi en promenad vovvarna jag och kerstin i vagnen i 1,5h ungefär. sedan fortsätter hon sova i vagen i ca 30-60min utomhus. sedan amma och sen sitter hon nöjt i babysittern och somnar i den efter typ 30min, sover kanske en timme. sedan är hon rätt vaken med bara små powernaps hela kvällen...

så min nya dygnsrytm är att somna 02 och sova till 11 och vakna 6 och 9 för att amma :P
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Deverry01 » 14 sep 2010, 15:33

Verkar vara en hel djungel det där med ersättning...
Alexander går upp massor i vikt så det är inte det som verkar vara problemet, men man vet aldrig- kan ju ha förändrats på 2 veckor. Ska till BVC på torsdag, ska kolla med henne då om vad hon tycker. Alexander vill äta varannan timme, ibland lite oftare. På nätterna är det ändå OK, ammar kanske 2 gånger. Runt 2 snåret och sedan runt 6.
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav zabinahotchili » 14 sep 2010, 16:14

delacosta:
de funkade itne med temp på vincent kom ut bara hårda ploppar ut. så synd om honom. men nu får vi se om det blir bättre när vi har bytt ersättning...
hur mycket äter din i flaskan?
e svårt o veta hur mkt man ska ge dem.. man vill ju inte dem ska kräkas eller vara illmående..
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav Delacosta » 14 sep 2010, 21:05

Så han är så hård stackarn..Ni e noga med att det inte blir för mkt pulver i måttet va? Antar att ni har koll på det, men har man för mkt i relation till vatten kan de bli hårda i lilla maggen..
Neyra äter 110-135 ml ca 7-8 ggr/dag. De senaste två dagarna då hon varit mer orolig har hon ätit oftare, men inte lika mkt varje gång..
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Inläggav soffilina » 14 sep 2010, 21:07

delacosta: hur gör du ersättningen? kokar du vatten varje gång? eller förvarar du kokat vatten i kylen??

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Diijon » 14 sep 2010, 21:30

långpromenad kommer jag som tur är ut på varenda dag...tuvisen skriker några minuter i vagnen men sen somnar hon å vaknar när vi kommer in eftersom vagnen slutar röra sig...
tuva brukar ha "varannan dagar"...varannan dag sover hon nästan hela tiden..vaknar bara för mat, å varannan dag är hon vaken i stot sett hela tiden..tar små powernaps bara...
vi har testat ge henne flaska en gång men då funkade det inte..hon bara söla...upplevde att det rann på alldeles fört fort men kanske ska testa annan flaska..
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav Delacosta » 14 sep 2010, 21:48

Dijon-kan rekommendera MAM´s nappflaska nr 1, den e bara ett liitet hål i och är till för de allra minsta..

Soffilina; Jag kokar upp vatten, häller det i en större nappflaska som jag förvarar i kylskåpet. När det är dags för mat, häller jag upp så mkt vatten som jag ska ha, ställer in den i micron i kanske 8 sekunder (ställer bara in vattnet i micron utan pulvret). Har lagt i pulver i nappflaskan hon ska dricka ur och häller sedan på det varma vattnet.
Hur gör du?
BildBild

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Inläggav soffilina » 14 sep 2010, 22:03

jag kör ju tetra, men nu ska vi börja med lemolac och det finns ju bara i pulver...

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav zabinahotchili » 15 sep 2010, 06:29

här e en trött mamma vi bytte till baby semp lemonalc igår kväll kl. sex. senaste dygnet har han både fått nan o baby semp. han äter varannan timme. han blir inte nöjd. först åt han 200 ml sen två timmar senare 130 ml. kan de bero på ersättningen eller har han ötardygn, de på 1177 trodde att de var ätardygn...
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010