Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav saras » 20 sep 2010, 11:58

Nu ammar Elvin med mycket fortare än förr. Som du säger, det kunde ta lång tid innan men nu brukar det gå på cirkus 10 min, skönt är det tycker jag. Och då släpper han själv eller somnar vid bröstet.
Elvin hade gått upp över 200 g på en vecka idag när vi var hos bvc, så för lite mjölk får han inte iaf. Även om det bara är snabbamning.
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

Inläggav saras » 20 sep 2010, 11:59

Eller det är nog inte han som ammar fortare eg, det är nog mjölken som rinner fortare ska jag nog tillägga =)
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

Inläggav zabinahotchili » 20 sep 2010, 12:01

amning är jättejobbigt och krävande.. jag trodde det skjulle vara hur lätt som helst och barnet ligger där bara.. men icke! jag har haft sådant problem med amning.. jag försökte ta upp det igen men icke det ko,m ingen mjölk..
min lille har haft en liten förkyldning.. så haft sådan skuldkänslor för jag inte ammar.. men jag har verkligen försökt.. han vill inte ta i bröstet, han blir inte mätt, jag pumpar...

har klump i magen när han hade feber och förkyld:( känns som jag har gjort ngt fel... men jag vet att jag itne har det.. men känns ändå som jag e en dålig mamma.
ingen bra dag idag:(
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav Frejis » 20 sep 2010, 13:26

Har era bebisar börjat skratta (le) än? Jag vill tro att Sigge börjar göra de...han blev 5 veckor i lördags... Han ger världens smajl om man pratar me "bebisröst" till han... Känns ju inte som han får gaser i magen då =)
Härligt är det att se iaf...va man på dåligt humör innan så smälter man ju totalt när han avfyrar ett leende =)

Sen undrar jag.....När vi ammar känns det inte alltid som han blir nöjd, det kommer nog mjölk för jag hör att han sväljer o han är helt mjölkig runt munnen...men ändå släpper han bröstet o bara ligger o styr o gnäller o skriker....
Provade i dag för första gången att ge en liten skvätt ersättning oxå...då kändes han mkt mer belåten o han har knappt gnällt alls idag!

Kan dom bli "omätta" även att de kommer mjölk?
Frejis
Stammis

BF: 100809

Inläggav soffilina » 20 sep 2010, 13:56

ja kanske ör det så att hon suger bättre, effektivare och mjölken rinner bättre och därför hon ammar så snabbt???

här kommer det lite leenden åxå! och hon har börjat ropa å tjoa åxå lixåm en annan röst än skrikandet. speciellt när hon ligger på skötbädden för det älskar hon då pratar hon och ropar för fullt och är glad :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav sprallos » 20 sep 2010, 13:56

Soffilina: Hon börjar vara så stor att hon säkert tömmer bröstet snabbare. Det är samma här nu. Men ofta släpper hon och man tror att hon är klar, man rapar och sen grinar hon och då får man ge en skvätt till. Ger alltid samma sida då, för jag vill inte dra igång andra sidan också, för hon snuttar mer andra svängen.

Ebba kan börja skrika med patten i munnen ibland. Ålar som en mask och söker. Det finns mjölk, för nyper man lite kommer det direkt. Men bröstet är liksom slappt och inte spänt alls. Det är så det blir, men dom kan skrika av andra anledningar också, magknip, blöt blöja eller vad det nu kan vara.
Inatt kom hon inte till ro alls när hon åt, låg och krålade i famnen...började knorra direkt hon släppt och jag tänkte rapa henne, bara tillbaka till bröstet. Så höll vi på typ 3ggr....något tröttsamt när man bara längtar efter att få somna om, hade dessutom Victor brevid som jag inte ville väcka. Blir liksom extra stressigt då. Men 3 gången gilt somnade hon hårdare och så la jag henne i sängen ganska på en gång och det gick bra.

Idag har Ebba en "skitdag"....sover bara korta lurar och sen är det bök och knorr. Fast nu lät jag henne ligga lite och knorra i sittern och då somnade hon själv. Det var inte det där panik-skriket, så jag hade lite is i magen. Annars får man ta upp henne och guppa tills hon somnar.
Hade sett fram emot en lur själv, men det är preciiiis som att hon känner på sig att man tänkt sova, för precis när man drar iväg så vaknar hon.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 20 sep 2010, 14:13

sover era bebisar ute nått?

jag låter alltid kerstin sov a kvar i vagnen efter förmiddagspromenaden och hon sover jättebra ute! kanske ett tipps för bebisar som inte vill sova på dagen någonting =)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav sprallos » 20 sep 2010, 14:18

Vad du är duktig som går varje dag....fast du har ju hundar, svårt att komma undan då..:-) Jag har ambitioner, men än har det inte blivit av. En liten kort, men eftersom Ebba inte gillar vagnen nåt vidare än så har jag inte vågat så långt bort. Sista gångerna hon legat i den har hon varit mer nöjd.
Imorrn blir det en sväng...på förmiddagen....jag lovar! Jag skulle lätt lämna henne ute sovandes, men jag skulle använda walkie talkien. Jag hör så dåligt, så det är inte säkert att jag skulle höra om hon vaknar. Men har man den så löser man det problemet
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 20 sep 2010, 14:22

ja jag måste ju ut varesej jag vill eller inte ;) men kerstin sover som en stock i vagnen så jag kan lätt gå en-två timmar. hon sover sålänge det rullar haha. kör jag in vagnen vaknar hon, men får hon stå ute sover hon vidare en stund, lite olika beroende på hur långt vi gått då...

vi bor litet och hon står utanför altandörrn, dvs rakt ut från där jag är, så jag hör henne lätt. men bor man i hus förstår jag om man måste ha walkitalkie :)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav sprallos » 20 sep 2010, 14:39

Jag bor i en liten by som är rätt avlång. Det finns ingen naturlig runda att gå. Man får liksom gå längst byavägen och sen vända och gå samma väg tillbaka...inte sååå upphetsande. Så jag är dålig på att motivera mig. Men den här veckan när Victor är på dagis SKA jag gå mer...är han hemma blir det definitivt ingenting. Måste fixa en ståbräda till vagnen också, så han kan åka när han blir trött i benen.
sprallos
Rådgivare Minbebis

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010