Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav sprallos » 21 sep 2010, 19:41

Soffilina: Oj en tidig tjejja till! Det är jättetidigt att börja vända redan. Var det helt medvetet? Svårt att säga iofs. Ang nacken så märker jag att Ebba också är tidigare än Victor var. Han lyfte inte ens nästippen från underlaget när han var 2 månader. Hon lyfte också redan på BB.
Idag har jag fått massor med söta leenden, fick lite dåligt samvete....jag har inte ägnat henne så mycket sån tid. Det är mest praktiska saker, bära-amma-vyssja osv där mellan är det Victor som tar tid. Men idag låg hon på sängen och jag la mig brevid och började prata med henne och vipps fick jag flera snygga flin...pluttan liten!
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 21 sep 2010, 20:49

medvetet, ja det tror jag, hon blev så arg när vi la henne på mage på skötbordet att hon i ren ilska iaf vände sej om, och hon har gjort det igen efter det :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav sprallos » 22 sep 2010, 07:14

Jisses igen, det är väldigt tidigt...:-)
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 22 sep 2010, 08:21

natten... 7+3h sömn, tjoho! ibland tycker man extra mkt om sin bebis :D

men är lite farsinerad över vilket hat K utvecklat mot höger tutten. tänkte amma på den nu när den var så full att halva sängen är blöt. men ikke! hon vevar, försöker suga, det kommer men duger inte! så lägger jag henne på vänstern och då är allt bra!
så nu ska jag sluta amma på höger helt, stänger ner fabriken. ska ju bara amma 2-3 ggr per dygn nu, så då tar vi vänstern, så det blir en mysig stund. så får jag vara lite sne-tuttad en tid :)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav amonette » 22 sep 2010, 09:31

Soffilina >> Har du provat tvillingställningen? Det är egentligen inte så att de föredrar den ena tutten, utan själva ställningen - hur de ligger när du ammar. Prova med det innan du stänger fabriken :D
Bild

BildBild
amonette
Alltid online

Bor: Vaxholm

Inläggav soffilina » 22 sep 2010, 09:33

oh ja! den gick hon inte på! ;)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Diijon » 22 sep 2010, 14:36

oj 7+3 timmars sömn, det va inte dåligt! du har verkligen snäll bebis :)

själv hade jag en bebis som sov 4 h 15 min inatt innan hon vaknade..kände mig hur pigg som helst då :wink: men det är häftigt hur kroppen ställer in sig för efter 3 timmar efter vi somnat vaknade jag men tuva låg å sov så gott å ville inte alls ha mat som hon brukar efter ca 3 timmar. kanske beror på att hon åt i stort sett hela kvällen igår..å då va de inte myssnuttande utan hon åt ordentligt men ville ha mat efter 30-60 min igen..

angående utvecklingen så är hon ganska stark i nacken men är ju inte helt stabil i den än..å skrattar gör hon mer å mer både när man pratar å busar :)
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav amonette » 22 sep 2010, 14:45

hehe, okej :D
Bild

BildBild
amonette
Alltid online

Bor: Vaxholm

Inläggav zabinahotchili » 22 sep 2010, 16:54

ja det var tidigt...
vända brukar de ju göra efter 4 månaders ålder...:)

här e leenden här med.. han älskar att sitta i ett hörn och titta runt då kommer massor med leenden:)

har ni börjat träna?
jag e rädd för framfall
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav Beetroot » 22 sep 2010, 18:14

Tack för tipset om tillredning av ersättning, det låter mycket smidigare att förbereda så bra innan, ska testas!

Oh lala jag fick en härlig natt, med 4+3 h sömn! Var så pigg att det blev morgonprommis med vovven efter amning kl 8 :D

Men Robins mage får mycket gaser, det pluttrar massor och på kvällarna är han så orolig, måste skumpas runt och byta ställning hela tiden.. det blir rätt jobbigt, så nu har jag börjat ge minifom och Sempers magdroppar, värt att chansa på att det blir mindre gaser och rapar då. Är det nån annan som ger någon av dem?

Det blir lite längre amningspass på nätterna om jag ligger och ammar för då somnar jag till själv och är inte så alert att se till att han inte myssnuttar.. Men han ammar ganska långa pass fortfarande, ca 15-20 min på varje tutte om jag är med och ser till att han inte somnar. Med pausrapningar och blöjbyte emellan hamnar vi alltid på en timme innan allt är klart..
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

BF: 130808
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010