Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav soffilina » 25 aug 2010, 16:26

jag låter henne sova där när det fungerar helt enkelt :)

idag var vi på bvc. kerstin har gått upp 50g på 5 dagar det var något i underkant, men vi ska avvakta tills vägning nästa vecka åxå. har hon bara gått upp 50g då med ska vi lite ersättning om kvällarna, men det tar vi som det kommer efter nästa vägning :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Delacosta » 26 aug 2010, 04:10

Här sitter i mörkret o ensamheten o ammar 8) Man hinner fundera på mkt såhär på nätterna...Neyra har haft amningsmaraton idag, hon har ammat typ varje timma och ammat läänge, sen har hon verkligen varit mammig och behövt min närhet heeela dagen, sååå min röv satt fastklistrad i soffan verkligen hela dagen!! (Jag tror hon växer väldigt mkt just nu o kräver lite mer för tillfället)Hon sov inget heller föränn klockan var 17, då sov hon till straxt efter 22, för att somna 23 och vakna 03.30! Sköönt o få sova 4,5 timma! Men så ammade hon 40 min innan 23+att hon fick 120 ml ersättning!!! My ghod får det plats???

Soffilina; Neyra gick bara upp 150 g/ vecka första veckorna o de på vår BVC tyckte de va minimum där (men så är hon en liten tjej som är född 2 v för tidigt också). När hon sen fick mer ersättning när min amning strulade så steg hennes vikt massa! Hon sov dessutom mkt bättre på nätterna och verkade allmänt nöjdare/mättare.. Jag tror jag fortsätter med ersättningen på sista kvällsmålet (utöver amningen såklart), och kanske nåt mål under dagen om hon verkar lite hungrigare under dagen..
O förresten, tack än en gång för att du nämnde amn.nappen till Kerstin- It has saved our lifes!!! :D Nu jävlar ammas det utavbara fasen!
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav soffilina » 26 aug 2010, 05:39

ja man sitter uppe lite udda tider nuförtiden haha. tyvärr dåligt drag på nätet sånna här tider ;)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Delacosta » 26 aug 2010, 09:16

Haha, det har du rätt i ;)
Inatt har Neyra sovit i vår säng, hon hade så svårt att komma till ro o verkade inte alls trött..men sen är det verkligen mysigt att sova tätt tätt intill henne..

En kanske korkad fråga, men det där med nappen- Neyra älskar sin lilla napp såklart, men hon har så svårt att ha den kvar ibland- den ploppar ut precis heeela tiden o så blir hon ledsen när den gör det. Sen andra gånger sitter nappen ganska bra, hehe.. Vissa dagar kan det gå måånga timmar innan hon har napp, så hon måste inte ha den hela tiden, men det är lite frustrerande de gånger hon vill ha den men inte kan hålla kvar den!
Hur går det på nappfronten för er? :) Det är ju inget stort problem direkt, hehe, men vore kul o höra hur det går för er med nappandet
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Inläggav soffilina » 26 aug 2010, 09:28

ja ibland funderar man ju på om man inte kunde sätta en liten tejpbit över nappen så den sitter kvar hehe. nej då!
nä men det är samma här den ploppar ut åså blir hon arg hehe. det är väl så det är =)

i natt har kerstin itne skrikit en enda gång, ja inte på ett helt dytn! dock har hon inte sovit nåt 4-5h pass som hon gjort innan, mest korta åså har jag ammat. just typiskt jag som nu ska sätta mej och köra 4 mil hem till borås. men känner mej ganska pigg ändå.
blir långtripp idag, många stopp, puh, eftersom itne kerstin ska sitta så länge i sträck i babyskyddet...

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Delacosta » 26 aug 2010, 09:35

Då får ni köra försiktigt hela de 4 milen, hehe..Förstod att du skrev fel.. Neyra sover som en stock så fort vi kör bil- man kan ju bara hoppas hon fortsätter så. Några vänner till oss som har en 7månaders har börjat hata åka bil, det blir en riktig pärs varje gång! Och hon gillade att åka bil när hon var yngre..

Har skämtat också om att d vore inte helfel med lite silvertejp, höhö
BildBild

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Inläggav soffilina » 26 aug 2010, 22:36

våra 43 mil ;) gick finfint! stannade en gång bara i en timme, ammade och hon fick sträcka på sej, sov som en stock resten så ville inte rycka upp henne igen. verkar ju ha gått hur bra somhelst =)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Delacosta » 27 aug 2010, 04:13

Bra att resan gick fint!

Hörrni, hur länge ammar ni? Jag är bara nyfiken... Själv har jag fått en långsnuttare här 8) ,nuförtiden ammar hon 40 min- 1timma! Och igår hade vi ju amningsmaraton- jag bodde verkligen i soffan hela dagen, likaså denna kväll, dagen var lugn. Och dessutom kan hon käka 120 ml ersättning straxt efter!! (jag känner och ser att d kommer mjölk, jag ser och hör att hon snuttar o sväljer så där e jag inte orolig)- däremot kanske min mjölk inte är så mättande?? Förmodligen är hon i en tillväxtperiod nu, därav den plötsliga aptiten..
BildBild

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Inläggav soffilina » 27 aug 2010, 04:52

kerstin ammar allt från 10-15 min till 40... lite olika. och intervaller på en timme emellan till 4 timmar.
ska börja ge lite ersättning på kvällarna nu faktiskt har jag bestämt, se om det mättar henne lite mer inför natten.

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav soffilina » 27 aug 2010, 04:54

kan ju vara så att din mjölk har lägre fetthalt, då mättar det ju sämre än om man har fet mjölk.
på bvc trodde hon det var anledningen att kerstin vill amma ofta på kvällen för fetthalten kan visst variera över dygnet åxå.

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010