Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav Beetroot » 22 sep 2010, 18:23

Jag har börjat träna lite lite smått, raska promenader på upp till en timme, och så klättrade jag i söndags, det roligaste som finns!! Kändes bra i kroppen, bäckenet kändes stabilt fast såklart tog jag det väldigt väldigt försiktigt, klättring kan belasta lederna väldigt hårt om man tar i och gör vissa rörelser.

Börjar känna mig i hyfsat bra form igen efter allt. Men inser att det kommer ta ett bra tag att gå ner de sista kilona på magen och bygga upp muskler och kondis igen. Siktar på nästa sommar, ingen stress, har fullt upp med att lära mig vara mamma!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

BF: 130808
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

Inläggav Beetroot » 22 sep 2010, 19:03

Försten, såg att det var en hel diskussion om magdroppar tidigare i tråden..
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

BF: 130808
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

Inläggav Deverry01 » 22 sep 2010, 19:59

Delacosta: "Hasselmusen" är bedårande... så söt!

Ang utvecklingen så är Alexander ganska stark i nacken, tycker om att ligga på min mage och häva sig upp på sina små armar och titta på vår svartvita tapet. Starka armar och ben oxå för den delen, man får sköna sparkar i magen när man ska byta blöjor, han gillar inte att bli bytt på då skriker han oftast. Han har halvt vänt sig i soffan men det är nog tack vare lutningen. Han ger en hel del sköna smiles, då smälter man...
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav sprallos » 23 sep 2010, 07:10

Jag tar också promenader och kör lite övningar på golvet...inte nån plan eller så, det blir när det blir. Idag kommer det folk nästan hela dagen så då blir det inget, men imorrn.

Fan, snart tar jag mig i min "lilla" amnings BH....bara liiiite till. Den stora ger nada stöd nu, pattarna ligger och skumpar runt i BH:n liksom, dom är rätt tunga så spännet hamnar uppe i nacken nästan...den är för stor runt om också. Jisses, men jag vägrar köpa en till.
Igår fick hon ingen ersättning alls, men sov som vanligt ändå...så vi får se om det blir nåt mer flaskande nu. Skönt att ha hemma i alla fall. Inatt blev det 5,5 + 3,5 tim. Jag fick 4 + 3 tim....heeeelt OK....lovely!
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 23 sep 2010, 08:46

låter som en grejt natt sprallos! ja man får ta vara på sin sömn. även om jag är bortskämd får man ta vara på den man vet aldrig när det kan förändras... puh!

ja detta med att stirra på tapet. det gör kerstin åxå, och taket, är visst farsinerande. när hon ska amma får jag hålla handen över huvudet och ögonen så hon itne har nått att glo på annars ligger hon bara där å stirrar på taket och flinar :P
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Delacosta » 23 sep 2010, 09:06

"när hon ska amma får jag hålla handen över huvudet och ögonen så hon itne har nått att glo på annars ligger hon bara där å stirrar på taket och flinar :P"
Haha, lät väldigt roligt- men vet vad du menar- det där med att göra två saker samtidigt- njae, hehe..

Jag tänkte ge ett tips jag fick av min kära syster som hon i sin tur fick av flera.
Det är ett litet somna-tips! Gå ut med lillen i vagnen endast 5 min, inte mer eller mindre och sen ta in vagnen (alt.låt stå ute om d går)- då sover de vidare istället för att vakna när man stannar vagnen. För går man längre (o kortare med för den delen) så har i väl alla erfarit att de vaknar så fort man kommer hem o stannar vagnen. Pröva! Det funkar faktiskt!
Tog en kissrunda med vovven på bara 5 min, o nu står vagnen ute på balkongen- med en sovandes Neyra i!

Sen för er som har SATSkort-
" SatsBaby innehåller konditions- och styrketräning anpassad för dig som är gravid eller nybliven mamma. Instruktören ger dig alternativ så att du lätt kan anpassa träningen efter din egen förmåga och styrketräningen, där du kan använda ditt barn som vikt, brukar höra till favorit delen för både mammor och barn. Du kan ta med ditt barn från 6 veckors ålder tills det att barnet börjar krypa."
Jag ska gå första passet på måndag- ska bli jättekul- sen ska man nog inte ha alltför för höga förhoppningar, det kan nog gå hursom!
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav Deverry01 » 23 sep 2010, 17:05

Ska genast testa vagntricket. Alexander sover hela tiden när han åker i vagnen och brukar sova en liten stund när vi kommer hem, men det är mer när vi är i rörelse som han sover som bäst...
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav Flisen » 23 sep 2010, 18:04

Nu slänger jag in en lite akut fråga i hopp om att någon hinner svara..

Jag börjar få lite smått panik på Olivers nattider.. När han fått sitt mål med mat vid 17-19, varierar lite, så tycker han det är tid att somna och går INTE att väcka 3 timmar senare utan sover som en stock och vaknar vid 00 istället vilket gör att jag får sova i 2 timmar innan det målet med mat och sedan 2,5 timmar till nästa mål vid 03 för att sedan hållas vaken av prat/gnäll fram till 07 då han får mat igen..
Vill så gärna att han ska göra som för någon vecka sedan då det gick att ge honom mat vid 10 för att sedan sova till 04 och sova vidare till 07.

Igår provade jag att ge honom vid 18 och sen väckte jag honom vid 22 men det tog tid att väcka honom plus att då åt han bara 40ml sen somnade han om och vaknade 00 igen och var hungrig, åt för att sedan sova till 03 och sedan vaken igen..

Jag ska väl inte klaga egentligen jag vet ju vad jag gav mig in på när jag skaffade barn men är det någon som har tips på hur jag ska göra för att få natten dräglig?
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Inläggav soffilina » 23 sep 2010, 18:42

vad jag förstått får man i denna åldern snällt hänga på deras dygnsrytm, att man inte kan göra så mycket... frågad epå bvc om det när kerstin tyckte 02-03 var en lagom tid att sova... lite sent i min smak.
men nu plötsligt somnar hon 22 om kvällen. får vara glad sålänge det är så.

men nån kanske har nått smart tipps :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Flisen » 23 sep 2010, 19:10

Ja jag har också förstått att man får anpassa sig själv men jag tänkte bara höra om någon som du skrev hade något tips :) det är ju värt att försöka i alla fall. Min plan blev att bada honom nu vid halv 8, ge honom mat vid 8 (4 timmar sen förra målet) och sen låta honom somna. Sen tänkte jag ge mig på att sätta igång lite lugn musik i natt om han inte vill somna om efter 03, det kanske får honom att lugna ner sig och somna om. Får väl se hur natten blir :)
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010