Hallå mammor

Gud vad dålig jag vart på att läsa nu på ett tag... Sorry... hehe!
Vi har fått in lite rutiner här nu och riktigt kommit in i det hela vilket känns underbart. Minifom och NO MILK for moi är melodi för Vincents lilla mage fortfarande dock så ger vi honom inte minifom lika ofta nu (förr gav vi honom före varje amning), nu blir det kanske 4-5 ggr per dag och snart slutar vi nog helt med det. Ja semper droppar får han ju med ja och även d-vitamin då pojken gått o blivit en hel månad!

haha!
Vi badar var 4e dag så blir 2 ggr/vecka men jag brukar alltid göra rent han i ansiktet och runt hals och händer varje dag med en skötlapp. Vi använder rapsolja i vattnet eller babyolja.
Rapsoljan blir dom inte lika hal av och han är mer lätthanterligt i badbaljan med den.
Runt 22 eller 23 varje kväll är han lite på viset i ca 30 min sen e det godnatt till 4-430 sen somnar han om till 8-830 ungefär =) Underbart!
Har ni börjat lägga era bebisar i spjälsängen om nätterna?
Vi har börjat försöka vänja honom vid den men än så länge skriker han gärna 10 min innan han somnar trots att han är sjukt trött, det tär på mig så hemskt då han skriker och jag känner mig värdelös och vill bara ta upp lillstackarn men sen sover han ju bättre där än hos oss då han väl somnat... Har ni nå råd eller tips?
Inatt vaknade han som vanligt 4 på natten och ammades och somnade om och vaknade 920!!! Herregud! Jag skulle vara på en barnklädesloppis (2 ggr varje år här i gävle) kl.945 så jag fick panik! fick väcka stackarn och trycka in tutten i munnen nästan haha!
Sen stack jag iväg och hann i tid!
Jag fyndade sååå mycket fint!
Bland annat 2 bodys och 2 pyjamaser med prislappar kvar på från PIPPI för 20kr/styck och de har kostat 80-90 kr förr, villervalla strumpor nya för en tia och en massa knappt använda bodysar och byxor i olika storlekar.

var där med två andra mammor och vräkte runt i högarna i nästan tre timmar och Vincent var hemma med pappa och mös och fick min bröstmjök i flaska!! hihi! han tog den!

Känns skönt att veta, kanske man vågar sig ut fler ggr själv på shopping eller så då Vincent mår bättre att få vara hemma tkr jag.
Har ni gjort så nå?
OJ vad jag skrev långt sorry

hihi!
SaKNAT ER KAN JAG LOVA!

Nu blir det bättre uppdatering framöver... PÖSS!