Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav Bhonus » 25 sep 2010, 20:03

Soffilina
Det kanske har gått till sig nu, men har du reflekterat över hur varm/kall ersättningen/mjölken är när hon vägrar ta flaskan?
Minns att syrrans pojk var jättekänslig och vägrade äta om den inte var lite varmare än vad man egentligen vill ge.
Bhonus
Stammis

Inläggav soffilina » 25 sep 2010, 20:24

mjo... hon verkar föredra den varm... en när hon blir sådär spelar det ingen roll vad för temp den har... :(
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Flisen » 25 sep 2010, 20:58

soffilina; har du provat att försöka "trycka upp" flaskan lite i gommen först eller ger du bara flaskan? Det sa dom till mig på bb att flaskan ska upp lite i gommen för att sugreflexen ska gå igång.
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Inläggav saras » 25 sep 2010, 21:00

Han är 4 veckor imorgon.
BildBild
Användarvisningsbild
saras
Stammis

BF: 100817

Inläggav soffilina » 25 sep 2010, 21:06

flisen: oh ja... men man kommer inte ens dit, bara man nuddar med flaskan vid munnen så börjar hon gallskrika....
att trycka den mot gommen fungerar ju dock när hon bara myssnuttar på flaskan, eller slumrar till...

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav sprallos » 26 sep 2010, 07:55

Newhell: Kul att se dig igen!! Här har vi också kört på spjälsäng direkt, men vi har ju en storebror som kommer över varje natt också, så jag hoppades på att hon skulle acceptera det och hitills har det gått bra. Ett tips bara, det går inte att "fostra" dom än, så att låta honom ligga och skrika tills han somnar KAN bara skapa problem längre fram. Behöver inte göra det men det KAN om man har otur. Vill inte skrämmas eller komma med pekpinnar. Men det är först när dom är kring 6 mån det är lönt, fram tills dess får vi dansa efter deras pipa..:-)

Saras: Som sagt, det går inte att fostra dom än. Visst, längre fram så kan man undvika att ta upp dom på första pipet + att man lär sig höra skillnad på ett uttråkat gnäll och ett "hjälp mig mamma!!" skrik. Vissa skrik kan man ignorera.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav Flisen » 26 sep 2010, 08:03

saras; ja då är de ju nästan lika gamla, skiljer ett par dagar. Men jag kände inget konstigt igår på huvudet..
Flisen
Stammis

BF: 100819
Bor: Bergkvara
Status: Mamma under utbildning

Inläggav sprallos » 26 sep 2010, 08:06

Soffilina: Sådär har Ebba också gjort sista 2 kvällarna när jag försökt ge henne flaskan. Sen rinner det så fort i den att hon sväljer en jäkla massa luft + får för mycket vätska i sig att hon får snudd på panik. Gör det inte lättare att fortsätta erbjuda flskan sen...:-( Men men, mina pattar funkar ju nu så det är ingen panik.
Jag misstänker att jag feltolkat henne, hon har inte varit hungrig fast jag trott det när jag gett flaskan. Det har varit nåt annat liksom...

Igår skulle vi fira min födelsedag...sambon hade köpt hem mat från bästa resturangen...GOTT och sen skulle vi se film. Det började halvbra med en gallskrikande Ebba under hela middagen. Det är lite svårt att slappna av och äta med en vrålande bebis på axeln....men men. FORT gick det i alla fall...fick fan magknip på köpet. Nåja, sen somnade hon och vi slog på filmen vid 19:30....hann precis parkera i saccon och skulle få lite nackmassage när hon vaknade....GAAAH!!! Jag blev så arg och ledsen....jag ville så himla gärna få se den där filmen i lugn och ro.
Vid 21 hade hon fått mat, torr blöja osv flera gånger + att jag kört alla trixen för att få henne att slappna av och somna. Men hon var bara missnöjd, ålade som en mask i famnen och bara grymtade eller skrek. Då gav jag upp...sambon fick ta henne och jag gick och la mig...Jag vet inte när dom kom i säng, men jag somnade innan jag la skallen på kudden.
Sen har sötungen kompenserat kvällen med att sova till 04:30, hon hade säkert sovit ytterligare ett tag, men jag var vaken och patten värkte så jag tog upp henne. Hon har fintat flera gånger under natten då man tror att hon ska vakna, men så somnar hon om istället. Natten hade varit 100% om inte storebror kommit över och lekt helikopter...men men...så är livet nu..:-)
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav Diijon » 26 sep 2010, 14:35

hoppas alla haft en härlig helg med era älsklingar!!
själv har vi vart på besök hos mina föräldrar, riktigt skönt att bli bortskämd med mat å bebispassning =)
i fredagsnatt hade tuva en toppennatt!!hon somnade vid 0.30 och sov ända till 6.30!!!nytt rekord å jag kände mig hur utvilad som helst!!å då sov hon själv i vaggan (brukar annars sova i vår säng hemma)sen sov hon ytterligare tre timmar, va riktigt najs!!hoppades på att hon oxå tyckte det va gött å sova så men icke då. inatt va hon inte på humör att ligga själv så hon åt ganska ofta å ville somna på mig :? men men det är inte så mkt å göra åt, hon är såå söt ändå :D

vi brukar bada tuva 2 ggr i veckan å hon älskar det!
Bild
Användarvisningsbild
Diijon
Stammis

Status: mamma till underbara Tuva <3

Inläggav soffilina » 26 sep 2010, 14:48

idag har matvägran änu inte infunnit sej iaf. imorses åt hon 200ml (!!!) ersättning! hon hade nog lite att ta igen :S
idag blir det tre mål med bröstmjölk, pumpar som en tok, så ännu består drygt häften av alla mat av riktig mjölk det känns toppen :)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010