Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav soffilina » 08 okt 2010, 18:42

kul med mens delacosta, noooot. ja den står säkert runt dörrn. man har inte saknat den direkt!
ha så trevligt i dag/kväll då ;)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav sprallos » 09 okt 2010, 08:19

Soffilina: Dom säger att man ska ta upp dom efter 1 timme i babyskyddet, men det har jag inte gjort de gånger man åkt långt. HAde man haft den sträckan varje/varannan dag hade det varit nåt annat...men nu åker ju ni inte så ofta heller. Låt henne sova...:-)

Nu var det 3 natten som Ebba somnade vid 20-21 och sover till 5...så fantastiskt skönt....<3 unge!! Men nu håller jag på att bli förkyld, nyser, svider i halsen osv osv....hoppas Ebba klarar sig, de andra är stora nog att tackla en förkylning.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 09 okt 2010, 09:06

jo jag har med hört en timme, men det känns ju galet att rycka upp henne en gång i timmen när hon sover så gott. hade hon känt obehag hade hon ju sagt ifrån. antar jag.

kestin verkar gilla å vara i borås iaf ojoj vad hon skrattar och ler. mormor är salig haha.

krya på dej sprallos!

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav myran2010 » 09 okt 2010, 14:39

Grattis Jessemal! Hoppas ni har en fantastisk dag!
Bild
myran2010
Stammis

Inläggav Deverry01 » 09 okt 2010, 16:13

Grattis Jessemal!
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav soffilina » 09 okt 2010, 16:47

ja såklart grattis jessmal :D härligt at vara fit for fight tillbröllposnatten ;)

idag matvägrar kerstin. hon åt ju i morses.. sedan väägrade hon frukosten och åt kanske bara 60ml... sedan efter ter timmar åt 110ml igen.. och nu, igen VÄGRAR hon äta fast det gått fyra timmar sedan sist. hon gallskriker bara jag för flaskan mot munnen! försöker ens inte suga...
hon vill verkar dock väldigt nöjd med att bara ligga i vagnen och prata för sej själv å le... så hon är inte hungrig?? jag fattar ingenting men blir jätteorolig när hon inte äter :(

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav sprallos » 09 okt 2010, 19:05

Jobbigt när dom inte äter...det har varit lite samma här. Fast här har det berott på tandläkar tid + frisören. Då har jag haft barnvakt med mig och har tvingat i henne en slurk för att veta att hon inte ska vara hungrig. Men småätandet gör ju henne inte hungrig på riktigt.

Sen har jag testat nåt nytt sista 2 dagarna. Vi var ju på BVC på torsdag så fre + lör har jag kört såhär. Hon får amma, sen när hon slutar äta rapar jag henne. Då brukar hon ofta bli gnällig igen, jag har trott att det är en rap till på G för ofta kommer det en till och sen somnar hon. MEN, nu har jag gett henne bröstet igen när hon gnällt...och vips äter hon nästa lika länge igen. Så det är kanske så att hon inte fått i sig nog pga jag inte fattat henne. Ska bli intressant att se hur mycket hon gått upp till nästa besök om 2v.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 09 okt 2010, 19:08

fick i henne 110ml uppspritt på två timmar... suck.. idag har hon ätit jättelite :(

men hon är nöjd, skriker inte, sitter å ler och "är med"... så det känns inte som att nått är fel ändå?

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Delacosta » 09 okt 2010, 20:12

Soffilina; Ibland kan det ju bli ett litet övertyck i flaskan och då står d som en stråle- kan det ha blivit så o hon vägrar därav? Sen kan det också fastna en liten liten klump med ersättning i pipen så det inte kommer nåt- kan det blivit så? Tror inte du ska oroa dig iochf om hon verkar nöjd, d vore skillnad om hon vore ledsen och verkade hungrig..
Jag drar inte upp Neyra varje timme i bilbarnstolen, jag tror hon säger till om hon blir trött i ryggen..

Sprallos; När jag ammade Neyra gjorde jag så- då hon släppt och verkat nöjd-rapat och sen la jag dit henne igen och då kunde hon äta massa mer!
Vad härligt Sprallos att Ebba sover så bra!! You go girl!!! :D

Ingen mens ännu..har inte haft molvärk idag..Var heelt säker på att den skulle komma igår, men icke..ännu..

Just d, ni som ger era ersättning- rinner det utanför nånting när de äter? I början när N äter rinner inte nåt utanför, men efter en stund rinner det lite. Ibland rinner det jättemkt utanför, men då tar jag bort den så får hon nappen för då ligger hon ju bara o myssnuttar (Guud vilken myssnuttare jag har!!)
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav soffilina » 09 okt 2010, 21:11

matstrejk igen nu på kvällen... fattar ingenting. ska faktiskt ringa sjukvårdsrådginvingen :(

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010