Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav sprallos » 10 okt 2010, 07:36

Soffilina: Hon kanske har ont i halsen...hoppas det vänder snart vad det än är för det är ju så stressande när dom inte äter.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 10 okt 2010, 09:13

ringde till sjukhuset iaf... man blir ju orolig när hon inte vill äta. eftersom hon kissat åså så tyckte dom ag skulle avvakta samt att hon ju inte har några andra symptom på att må dåligt men om det skulle fortsätta idag skulle jag åka in med henne.
fick rådet att ge henne en alvedon... hon menade på att det dels kunde bero på förstoppning och en alvedon i rumpen kan göra att dom bajsar, och om hon skulle ha ont i halsen tex så hjälper det ju åxå.

hon åt iaf 80ml till innan hon somnade för natten. i natt åt hon 110 till och tre timmar senare 95 till... så jag hoppas hon fortsätter äta idag och att det bara var "en fix idee"...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Deverry01 » 10 okt 2010, 10:49

Hoppas det går bättre idag med lilla Kerstin, att hon äter. Men en liten tröst är väl att hon inte verkar må dåligt av det, förstår helt klart din oro.

Min lilla kille verkar få ögoninflammation på andra ögat, han har varit bra i flera dagar men nu är han lite geggig i andra ögat. Jag har varit sjuk hela veckan och har nu fått en hemsk hosta som gör att jag knappt har någon röst. Var till läkaren i fredags och hon har gett mig talförbud. Fanns tyvärr ingen hostmedicin som hon kunde ge mig som inte påverkar amningen så det är bara att gilla läget...
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav Delacosta » 10 okt 2010, 12:27

Soffilina; Har du tittat henne i munnen? Hon kanske har blåsor eller ont i munnen? Hoppas d går bättre idag..

Deverry; Vad envist med hans ögon..Hoppas och du kryar på er! Ett litet tips till dig är att hela tiden smådricka lite vatten, så du inte blir torr i halsen..Det har hjälpt mig massa gånger då jag både haft ont i halsen och hosta- dricka mkt vatten, iallafall ofta..
BildBild

2011 oktober; MF v 8 (tom hinnsäck konstaterades i v 8, då var den 2v för liten så förmodligen skedde nåt i v 6.)

Gravid igen. BF 7/9
Användarvisningsbild
Delacosta
Alltid online

Status: Fick en dotter 18/7 2010!

Inläggav soffilina » 10 okt 2010, 13:45

hon har inget i munnen.. suck.. idag har hon ätit iaf, men nu gallskrek hon vid lunchmålet. men åt tillslut. jag fattar inte vad det är. är det en "hang-up" hon fått???

deverry: ni får krya på er! stackars lilla ögat. men klart det smittar ju så lätt ögoninflammationer :/

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav mammaknasboll » 10 okt 2010, 14:22

soffinlina; Jag kanske är ute och cyklar men visst gav du Kerstin ersättning på Tetra? Kommer ihåg att jag blev tvungen att värma den pytte lite trots att den var rumstempererad innan. Sonen var helt enkelt lite värmekräsen han tyckte rumstempererat var för kallt.

Nu kanske du redan provat det, ber om ursäkt i sådana fall. Hoppas det ger sig snart och att hon börjar äta som vanligt igen. Är inte kul när de håller på och matvägrar sådär.
mammaknasboll
Stammis

Inläggav soffilina » 10 okt 2010, 15:20

hon äter alla temperaturer... rumstemp, ljummen och ibland lite varm... så det är nog inte det.
hon skriker innan hon ens smakat på den åxå för den delen :(

imorgon ska jag kontakta vår bvc sköterska iaf. fast idag har hon ju ätit det hon ska, om än med en del skrik vid lunch...

du behöver itne be om ursäkt!! jag är tacksam för alla funderingar och råd!!! :)

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav myran2010 » 11 okt 2010, 09:41

soffilina och Deverry: Hoppas det är bättre nu!

Nu har vi också provat Hugies blöjor och jag är väldigt nöjd. De är mycket mjukare och dessutom mindre klumpiga än Liberos. Blir nog att köpa dem i fortsättning iaf när jag lyckas få tag i dem. Bot i en liten ort med bara en affär och de har inte Huggies men vi är relativt ofta i grannsamhället och där har dem Huggies så får väl köpa på mig då :) Använder ni nr 2 i blöjorna nu?
Bild
myran2010
Stammis

Inläggav myran2010 » 11 okt 2010, 10:02

Det ändrar sig fort när det gäller bebisar förstår jag... :)

För ett litet tag sen skulle han äta i princip hela tiden och hade ett enormt stort närhetsbehov. Tror att det var den s.k. femveckorsfasen. Nu i några dagar har det släppt och i helgen har det känts som att han istället har riktiga sovdagar. I lördags sov han helt plötsligt 4 timmar i sträck på eftermiddagen vilket han inte har gjort sen han var typ nyfödd. Igår hade han också ett ovanligt långt sovpass, ca 4 h innan natten. Han får naturligtvis sova men nu undrar jag om han får i sig tillräckligt med mat istället? Alltid är det något att fundera på. :) Ska väga honom på bvc på onsdag så får väl se då hur det ligger till.
Bild
myran2010
Stammis

Inläggav zabinahotchili » 11 okt 2010, 10:08

ja går i perioder det där..
ibland äter vincent hela tiden o ibland sover han bara. e så olika från dag till dag..
sofflina: hoppas verkligen att de löser sig. man skulle önska att dem kunde prata o säga vad de e
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010