Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 13:34

i natt väckte jag kerstin när hon sovit i 8 timmar :shock: å gav henne mat, hon åt i sömnen i princip och sov när jag la henne i sängen igen vi var på ettårkalas igår kanske var det därför hon va så trött...

jag vet inte vad det är som plötsligt fått kerstin att ha kvar nappen, hon sover med den betydligt längre åxå innan den ploppar ut. klart hon tappar den ibland, men kanske en-två ggr max om det tar ett tag för henne att soa för numer somnar hon i princip inom 2 minuter efter jag lagt henne.

tänker ni mycket på detta med PSD? men dom säger ju att egen säng, på rygg, napp och ikke rökande föräldrar är rekomendationerna för att minska risken. risken som ju egentligen är pytteliten...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 13:37

hon har MAM nappar frstn...

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav jessmal » 24 okt 2010, 15:03

Jag tänker inte alls på PSD. Vi röker inte, Maja sover på rygg/sida visserligen i vår säng. Det finns alltid något att oroa sig för så det är nog bäst att inte försöka oroa sig, men det är ju lättare sagt än gjort. Det finns ju så mycket mer än PSD, det kan ju vara förkylningar otäcka sjukdomar som cancer, hjärtfel etc sen längre fram finns mobbning, hur det går i skolan etc att oroa sig för. Efter det/under tiden kommer tonåren med tjuvrökning, första fyllan (som kan sluta hur som helst), droger. Sen har vi om de skall få något jobb, trafikolyckor när de får körkort, bli med barn för tidigt etc etc etc. Så även om det är jättesvårt så skall man nog inte försöka oroa sig, i alla fall för sitt eget bästa. Men visst är det svårt, man älskar ju sina barn så mycket och vill skydda dem från allt jobbigt och alla hemskigheter och vill att det skall gå bra för dem i livet. Att de är lyckliga att de hittar en partner som älskar dem över allt annat...
Bild
jessmal
Stammis

Inläggav amonette » 24 okt 2010, 16:02

Nej, jag har inte tänkt speciellt mkt på PSD, men nu när jag läste lite om det så smög sig oron på... Jag som trodde risken var mindre nu, men det var ju tvärtom... Risken var dessutom större hos pojkar och vid de kalla årstiderna... Kändes inte så bra, men han ligger ju som sagt på rygg, vi röker inte och han suger på napp ibland.
Bild

BildBild
amonette
Alltid online

Bor: Vaxholm

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 16:09

jag kommer här och smittar ner alla med min nojja! kanske inte var så smart.

men intressant är, att efter att man för några år sedan ändrade rekomendationen om att sova på rygg, för sa man ju att dom skulle sova på mage, så har man dragit ner fallen av psd till bara 1/4 av tidigare!

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav sprallos » 25 okt 2010, 08:48

Oron för att något ska hända kommer den dagen man pissar ett + tissv den dag vi dör själva, det är bara fråga sina egna föräldrar. Mina har varit extremt oroliga för mig under graviditeterna och förlossningarna och då är man ändå +30. Men det är ju ett tecken att man bryr sig.

Jag var mer orolig för allt med Victor, denna gång är jag lugnare men självklart oroar jag mig. Bara en liiiiten tanke på det får magen att vända ut och in...jag hade nog dött själv om något händer mina barn.

Inatt sov hon 8,5 timme innan hon åt kring 5 och somnade om till 7:30. Victor kom över vid midnatt och hade fått blöjpunka...så det var bara gå upp och byta på honom. Iskall och frusen var han också så han fick komma under mitt täcke ett tag. Sen har mellannatten varit kass så det var tur vi sov lite längre på morgonen.
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav sprallos » 25 okt 2010, 08:51

Igår blev det förresten "one for the team"....haha. Det gick, men det blir roligare nästa gång. Haha!
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 25 okt 2010, 10:09

oh grattis sprallos! hehehe

själv fick jag det inte gjort haha

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Beetroot » 25 okt 2010, 19:22

Robin sover ibland i sin säng som står ca 50 cm från min, ibland bredvid mig på en filt. Det beror på hur lugn han är när han ska sova. I lördags bytte jag på honom och la ner honom i sängen och han somnade direkt, igår provade jag lägga honom i sängen men ville sova på min arm och vi fick hålla på en timme innan han kom till ro. Så det är verkligen olika från dag till dag.

Härligt Sprallos! Eftersom min mens kom har det inte blitt nåt åka av men hoppas det inte dröjer allt för länge, det är ju ändå en viktig del i ens liv att vara intim med sin partner. Men inte lätt att orka med, jag som brukar bli tröttare på hösten i vanliga fall..

Tråkigt för dig sofilina att du oroar dig om nätterna. Lättare sagt än gjort att sluta med det. Jag är för trött för att orka ligga vaken och lyssna och oroa mig, är vaken så mycket ändå.. nåt positivt med de eviga nattamningarna kanske!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

BF: 130808
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

Inläggav soffilina » 25 okt 2010, 19:25

jag har talat med vår bvc sköterska idag och ska få prata med en psykolog dom har ang denna överdrivna å skitjobbiga oro, hoppas det kan hjälpa.

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010