Bebissnack

Re: Bebissnack

Inläggav Beetroot » 27 okt 2010, 15:27

Men gud vad hemskt, vilken tragedi, den värsta man kan drabbas av.. :cry: Tur vi inte fick höras om nåt sånt precis när vi alla skulle ha i augusti, då hade inte stämningen ökat direkt.. Det hände även en kompis kompis för några år sedan. Jag träffade paret ett tag efteråt då de försöket återgå till det normala och vara med på ett bröllop, vilket inte alls gick, så klart, när de hörde barnskrik på hotellet.. stackars stackars människor som drabbas av något sådant.

Något roligare, jag var på 2 månaderskontorollen. Robin väger 6,3 kg och är 61 cm, stora killen!! Allt de kollade var bra, känns skönt!

soffilina, hittar varken din mejl eller gruppen på FB.. jättekonstigt. vad heter gruppen exakt?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

BF: 130808
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

Inläggav Beetroot » 27 okt 2010, 15:28

Hehe, nu hittade jag dig äntligen soffilina :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

Inläggav sprallos » 27 okt 2010, 16:07

Usch vad hemskt...det finns nog inget man kan säga i ett sånt läge, bara säga att man finns där om hon vill prata.
En kompis till en kompis till mig har råkat ut för samma, inte en utan TVÅ gånger....första gången dog barnet i magen i v40, andra gången skulle dom sätta igång henne lite innan men barnet dog dagen innan igångsättningsdagen. Så två gånger har dom haft barnbegravning....fy fan vilket öde. Bara att se en så liten kista få mig att vilja kräkas... :cry:

Nä, nu måste jag gå och krama mina barn....
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav soffilina » 27 okt 2010, 16:15

fy asså... sikken tragedi. två gånger. huga.
ja när man hör om sådant får man gå å pussa sin lilla lite extra!!
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav zabinahotchili » 27 okt 2010, 16:57

sprallos:
har dem fått några barn nu. e ju så det hugger i hjärtat:(
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav Deverry01 » 27 okt 2010, 20:28

Det är så tråkigt att höra att folk behöver gå igenom sådana fruktansvärda saker...

Är så glad att jag har min lilla snutt... nu ska jag gå och pussa på honom extra mycket!
Deverry01
Alltid online

BF: 130912

Inläggav sofi@ » 28 okt 2010, 18:29

Usch vad hemskt, en avlägsen släkting råkade ut för det i 7de månaden :( Läser en blogg där hennes bebis inte överlevde i magen. Det är nog det värsta som kan hända!! Jag är sååå glad att min lille skatt är här och att allt gått så bra. Nog var det jobbigt att gå över tiden, oroade mig mer då på övertid för att nåt skulle hända än under hela graviditeten.

Är det någon som funderat på hur nästa graviditet kommer bli??
Ja om någon mer planerar fler barn :)
Bild

Bild

Bild
sofi@
Stammis

BF: 160118
Status: Gravid med andra barnet

Inläggav Beetroot » 29 okt 2010, 11:44

Ja jag har redan börjat fundera =) Har glömt bort det mesta som inte var kul med graviditet och minns att det var så härligt att gå i väntans tider! Har redan börjat fundera på om det är lika bra at försöka få en till ganska tätt eller vänta till skorpan är ca 4-5 år och lite mer självständig. För och nackdelar med båda. Funderar också mycket på hur det blir med karriären, ska man gå vidare eller stanna kvar på nuvarande medan barnen är små? :roll:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Beetroot
Alltid online

Inläggav Orkidée » 30 okt 2010, 22:43

Usch va hemskt!! Mitt ryggont av allt bärande å min trötthet över minimal sömn e genast väääldigt välkommet. Min kusins fru har gått igenom detta flera ggr. De visste inte va som fel men barnen dog i magen från 6 månader å uppåt. Efter tredje (tror jag det va) så märkte läkarna att barnet inte fick tillräckligt mycke näring. Det va nåt i hennes kropp som gjorde att det stängde av tillförseln på nåt sätt så barnet fick ingen mat. När dom visste va problemet va kunde dom åtgärda det å hon fick sprutor varje månad under hela senaste graviditeten. Men för säkerhets skull satte dom igång henne så fort barnet va tillräckligt utvecklat för att klara sig. Så nu fick dom sin lille pojke. =)

Min kotte sover så gott nu så jag riskerar inte att väcka henne me pussar nu, men däremot tänker jag me glädje stiga upp i natt när hon vaknar å e hungrig...hur lite sömn jag än har hunnit få. =)
Flicka - augusti 2010
Orkidée
Alltid online

BF: 161124

Inläggav soffilina » 30 okt 2010, 23:00

jag har alltid bara velat ha ett barn och känner fortfarande så. MEN jag skulle vilja upplva förlossingen en gång till MEN (igen) den enda garantin jag har är ju att en ny förlossning kommer ju inte vara som den med kerstin och det är ju DEN jag vill uppleva igen hehe. jag hade en busenkel graviditet och förlossning och om jag går på't igen kanske jag får en helvetes graviditet och förlossning. kanske bät att låta det vara som det är hehe.

sedan var jag så orolig hela graviditeten för bebisen i magen och jag vet int eom jag pallar 9 nya månader av sådan oro.... :/
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

FöregåendeNästa

Återgå till Augustimammor 2010