Behöver bra idéer till ursäkter man kan ta till!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Behöver bra idéer till ursäkter man kan ta till!

Inläggav Mysmonstret » 07 jul 2013, 22:15

Fick idag reda på att jag var gravid :) Till helgen ska vi flytta in i vårt hus, och min mamma har planerat att ta med en flaska vin som vi kan dela på kvällen ute i trädgården.
Jag och sambon vill inte berätta för våra familjer att vi väntar barn förrän efter v12.

Så hur ska jag ta mig ur denna "vin-knipa" utan att mamma och svärmor och bröder får reda på vad jag har i magen?
Att skylla på huvudvärk funkar inte, för i min familj botar man huvudvärk med lite sprit! xD

Tips? :D
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Behöver bra idéer till ursäkter man kan ta till!

Inläggav Beccis73 » 08 jul 2013, 21:34

Grattis Mysmonstret! :)

Vet du vad det är för vin? Jag bytte ut rosevinet mot saft och lät sambon dricka upp mitt vin i smyg. 8)
Beccis73
Stammis

Status: Mamma till Otto!

Inläggav anna_g » 08 jul 2013, 22:07

Grattis till graviditeten!!

En gång låtsades jag dricka några klunkar och sen sa jag att de låg en geting i vinet å hällde ut de. "segsmuttade" på vinet så dom andra hann hälla upp nytt så jag slapp påfyllning. Funkar om man e ute.

Annars kanske du eller mannen kan hälla upp vin i köket å då ta ett glas med alkoholfritt vin.

Ibland är det inte lätt å dölja. Hoppas ni kommer på nåt bra sätt å slippa bli avslöjade :)
anna_g
Alltid online

BF: 130906
Status: mamma till Lucas och Emil <3

Inläggav Mysmonstret » 08 jul 2013, 22:31

Ja, att själv gå in och hämta vinet låter som en bra idé. Och småsippra på glaset verkar ju inte helt dumt det heller!

I "värsta" fall får vi berätta, men det är ju inte hela världen heller. Skulle dock vara skönt att slippa berätta att det inte gick vägen sen, om man skulle få missfall. Jag är ju bara i v 5.

Tack för tipsen! :D
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav soma » 08 jul 2013, 22:37

En flaska alkoholfritt är toppen. Om din mamma häller upp så smutta. (det är ingen fara) och se till att gå in och byt mot alkoholfritt... Jag och sambon bytte glas en hel fest en gång. Det gick bra förutom att han blev ganska onykter då jag läppjade och han drack bådas vin :lol:
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav TusseSmulan » 18 jul 2013, 05:51

Hur gick d?

Lite sent att svara menyn situationen dyker upp igen:
Jag hade skylt på tabletter. Antibiotika ska man ju ex inte helst dricka alkohol med. Du kan ju skylla tabletterna på ex halsfluss?

Om din mamma vet om att ni försöker skaffa barn så kommer hon nog dock inte gå på några vita lögner. ;) Mammor är för smarta för sånt.
TusseSmulan
Alltid online

Inläggav Mysmonstret » 03 aug 2013, 15:32

Det blev så att vi berättade, för alla :P Lika bra att få det undanstökat ;)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav TusseSmulan » 14 aug 2013, 21:33

Haha! Ja varför inte? Det gjorde jag också. :) Inte för kollegor och så men för familj och närmsta vänner. Vi kände att om ngt skulle hända (vilket man aldrig önskar men aldrig kan veta) så tyckte vi det var bättre att folk visste varför vi hade det tufft/jobbigt.

Grattis då! När ska du ha?
TusseSmulan
Alltid online

Inläggav Mysmonstret » 15 aug 2013, 16:26

Är i vecka 10 nu, och de flesta på mitt jobb vet det oxå. Fick vara hemma en hel vecka pga dessa spyor. Herregud säger jag bara... Mitten av mars är det beräknat :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om graviditet
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=pregnant&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()