Behöver era råd! 19 år planera graviditet

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Behöver era råd! 19 år planera graviditet

Inläggav Liirre97 » 27 apr 2016, 23:15

Hej! Jag är helt ny på forumet och behöver all hjälp jag kan få!:)
Jag och min pojkvän vill väldigt gärna ha barn. Jag fyller 19 och han 24 år. Jag funderar på att bli gravid nu efter gymnasiet. Jag har jobb på deltid och han har fast jobb. Bor även tillsammans i hus som han äger. Känns som att många kommer tycka jag är dum som vill bli gravid så tidigt osv. Finns det fler här som är i samma situation som jag ? Gör jag fel val med att bli gravid nu? Är det svårt att vidareutbilda sig/ få jobb när man redan har barn? Behöver alla tanke sätt och synpunkter från er!
Liirre97
Nykomling

Re: Behöver era råd! 19 år planera graviditet

Inläggav lillamee » 28 apr 2016, 12:57

Hej!
Klart att allt blir svårare eftersom du har en person till att alltid ta hänsyn till! Men ingenting är ju omöjligt!! Bara lite mer jobb och planering ;)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav loviss » 28 apr 2016, 19:19

Hej!
Är också ny här inne, inte i samma situation som du är men kan dela med mig av hur jag tänker.
Jag är 25 år och min sambo 27, vi har varit tillsammans i snart 5 år och vi har börjat planera barn fast jag studerar heltid på högskola. Min sambo har fast jobb och jag är dock tjänstledig från mitt.
Har också mycket funderingar kring om det verkligen är rätt tid och mycket vad andra ska tycka och tänka, men det finns ingen rätt tid. Så länge man känner att man har en ekonomisk trygghet, har en bra relation och vilja så klarar man det.
En klasskamrat till mig studerar och hon har en dotter på 1,5 år så det går att studera när man skaffat barn också.
Det enda negativa är om du endast jobbat deltid är att sgi:n blir låg.
loviss
Nykomling

Inläggav AmerMejric » 11 maj 2016, 21:42

Hej!

Vi är fyra elever som studerar entreprenörskap på Högskolan Dalarna.
Vi håller nu på med ett projekt med en tillhörande marknadsundersökning gällande babynest!

Vi är jättetacksamma för alla som vill delta och svara på några snabba frågor!

Tack på förhand!
https://www.webbenkater.com/s/b2d3034
AmerMejric
Nykomling

Återgå till Nykomling