Behöver lite råd

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Behöver lite råd

Inläggav miccaela » 13 jan 2014, 18:42

Hej!

Helt ny här och blev medlem då jag tro att jag är gravid. Har av någon anledning har inte orkat gå till ica/apoteket för att köpa grav.test. Lathet eller feghet? Vet inte riktigt. Kanske lite av både. Sen är det väl lite det där att jag egentligen inte "vill" veta. Skulle verkligen kunna tänka mig att bli mamma samtidigt som det kanske inte är så lägligt då sambon är arbetslös och jag pluggar. Men det går väl att lösa om jag nu skulle vara gravid.

Jag vet att ett grav.test skulle vara det bästa. Ska försöka dra till affären idag och köpa ett. Men känner ändå att jag skulle vilja höra lite från er här. Det är så att jag inte fått min mens. Har tyvärr inte stenkoll på när jag hade den sist, men det var garanterat i början av december.

Vet inte om jag inbillar mig men de senaste två veckorna har jag varit extremt trött, mått illa till och från, speciellt på mornar och kvällar. Känt mens liknande "smärtor" i magen och svängande humör. Jag vet att det lika gärna kan vara symptom på att min mens är på g. Men borde ha fått min mens nu. Det är lite det jag är orolig för. Vad tror ni?

Varma kramar från mig :)
miccaela
Nykomling

Re: Behöver lite råd

Inläggav MariaTheres » 13 jan 2014, 19:37

Tror gör man i kyrkan.

Nejdå! Det låter som att du kan vara gravid. Men bara ett test kan säga.

Vi hamnade i samma situation som ni är i med studier och arbetslöshet. Min man var lovad jobb men så blev företagets vd sjuk och allt bara rasade. Det var riktigt tufft men vi klarade det också.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Re: Behöver lite råd

Inläggav EwelynH » 14 jan 2014, 19:33

Det låter som att du är gravid :) jag hade fruktansvärda humörsvängningar i början av min graviditet, tyckte väldigt synd om min sambo ett tag ;)
Enligt mig finns det aldrig någon "rätt" eller "fel" tidpunkt att skaffa barn. Man har aldrig ett bra jobb rätt bostad och mycket pengar på banken och allt annat som ska klaffa samtidigt det är alltid något som saknas enligt mig. Det är bara att lösa problemen under vägen så ordnar sig allt runtomkring :) att skaffa barn var det bästa jag har gjort trots att vi har ett för litet hus och bilar som håller på att rasa ihop ;)

Lycka till!
EwelynH
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: