Behöver stöd och råd, kan jag ha blivit gravid?

Diskutera graviditetens 40 veckor berätta om dina veckor.

Behöver stöd och råd, kan jag ha blivit gravid?

Inläggav Wichyvatten » 15 okt 2012, 00:58

Hej,
Jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med detta. Jag är en ung tjej som är lite orolig för att jag är gravid.

Senaste gången jag skulle ha mens (5/10) så började det med bara någon droppe ljust rosa blod och fortsatte sedan i samma takt under 5 dagar. Det var endast en av dessa dagar det kom lite mer men det var fortfarande inte "normalt" mycket. Vanligtvis blöder jag mycket och har extremt ont de första två dagarna, men denna gången kände jag ingenting. Ungefär en dag efter det slutat så fick jag väldigt rikliga flytningar som såg ut som rå äggvita, dessa håller fortfarande på. Ungefär två dagar efter det slutat blöda började jag frysa extremt mycket på kvällarna och det var så illa att jag inte kunde sova, mådde dessutom väldigt illa samtidigt, kändes nästan som jag hade feber(vilket jag inte hade), detta slutade dock i förrgår och jag känner mig nu normal. De senaste dagarna har jag inte haft någon som helst matlust och varit småyr och lite dimmig i blicken. När jag berättade för min pappa att jag frusit och mått illa på natten så var det första han sa: "är du gravid?!" Och när jag svarade nej på det sa han "är du säker?".

Vi har aldrig haft oskyddat sex och trots att jag vet att olyckor händer så känns det inte så sannolikt. Borde jag testa mig? Är det någon som faktiskt varit gravid som känner igen detta? Vi använder kondom som preventivmedel.

Jag vill helst inte testa i onödan dela eftersom jag vill göra det hemma och för en ung tjej som precis flyttat hemifrån finns det andra saker man hellre lägger de pengarna på. Jag har också tagit en del onödiga testa på grund av en krånglig menscykel.

Hoppas någon kan hjälpa mig att få klarhet i detta.
Wichyvatten
Nykomling

Re: Behöver stöd och råd, kan jag ha blivit gravid?

Inläggav Rielly » 15 okt 2012, 06:27

Tycker du ska testa låter lite som det var för mig när jag fick reda på att jag var gravid inte heller planerat och gick på ppiller som jag inte fick någon mens utav men så fick jag precis som du beskriver några veckor senare blev det ömmande bröst så då gjorde jag ett test. Bättre att slösa de få kronorna och få lite sinnesro. Kan ju köpa ett billigt test först om det visar positivt eller om du är osäker kan du ju köpa ett dyrare.
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

Inläggav Wichyvatten » 15 okt 2012, 11:07

Okej, tack för ditt svar. Jag älskar barn och skulle behålla det om jag blev gravid, men jag är bara 19 år och förlorar förmodligen mon pojkvän på kuppen. Ska höra med en barnmorska jag känner först, sedan får jag väl ta mig i kragen och testa mig.. Har inte vågar säga något till min pojkvän ännu..
Wichyvatten
Nykomling

Inläggav Catta2 » 15 okt 2012, 11:17

Tycker också att du ska testa. Hos barnmorska så får du testa gratis. Jag var 19 när jag fick mitt första. Gäller att stå emot alla fördomar m jag ångrar inte en sek att jag fick barn tidigt!!! Är riktigt kul idag att vara 31 år till min 12 åriga son. :D var inte så länge sedan man var i hans ålder. :D lycka till!
Nr 4:an på G 1:an 14år, 2:an 10 år , 3:an
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Catta2
Alltid online

BF: 150716

Inläggav Wichyvatten » 15 okt 2012, 11:41

Jag vet att jag skulle bli en bra mamma och har alltid velat få barn ung, jag vet att mina föräldrar kommer stå bakom mig 100% vad jag än gör så där har jag det bra! Kruxet är min indiske pojkvän och hans familj.. Jag älskar honom mer än allt annat och skulle inte klara mig utan honom.

Får kolla upp var närmsta barnmorskemottagning ligger (har nyss flyttat), kanske kan vara bra att prata med någon om testet är positivt..

Tack för era snabba svar:)
Wichyvatten
Nykomling

Inläggav Wichyvatten » 15 okt 2012, 15:28

Kom precis ihåg att jag dessutom haft väldigt ont i ryggen när jag kommer hem efter långa arbetsdagar eller om jag gått runt mycket under dagen.
Wichyvatten
Nykomling

Inläggav Wichyvatten » 16 okt 2012, 10:52

Liten uppdatering.

Frågade barnmorskan som skickade vidare frågan till två kollegor, den ena trodde att det var en infektion som orsakat blödningen, att jag varit frusen och mått illa och den andra trodde på klamydia, vilket det inte ens kan vara. Så nu har jag blivit förbjuden att ha sex tills jag kollat upp detta. Wohoo! Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara en infektion då jag mår helt bra nu, men men, får lita på dem och boka en undersökning. Är det så att blödningen berodde på det så är min mens nu 2 veckor försenad.

Någon mer som haft sånna här symptom?
Wichyvatten
Nykomling

Inläggav fruhultberg » 16 okt 2012, 11:59

Jag känner med dig, verkligen.
Jag tänkte att jag har några grav-test kvar som bara kommer ligga och bli gamla. Vill du så kan du skriva din adress i ett privat medelande till mig så skickar jag ett par.
Om du vill alltså.
Det är ju skönare att få ett konkret svar.
Jag ska ju ha barn i februari. Köpte nog tio tester då jag fått negativt svar och vi försökte, blev gravid månaden efter :wink:
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Inläggav Wichyvatten » 16 okt 2012, 16:30

Jag köpte faktiskt ett test idag så testar nog imorgon, men tack för din vänlighet:)

Grattis till bebisen och lycka till!:)
Wichyvatten
Nykomling

Inläggav Wichyvatten » 16 okt 2012, 20:14

Testade nu ikväll och det var negativt, såklart. Så nu blir det en sväng till gynekologen, roligt värre!
Wichyvatten
Nykomling

Återgå till Gravid vecka för vecka