helena: oh, det finns massor som trivs. kanske bara inte det som man tänkt sig. jag tittar på grannarnas tomter (fuktigt och skuggigt med jättelummiga trädgårdar) och så tittar jag på min egen steniga tallbarrs-mossa-trädgård och suckar. men det finns massor med skoj man kan göra i steniga/soliga trädgårdar. först och främst så växer allt om man bara pysslar med det. själv orkar jag dock inte med sånt som man måste jobba för hårt med.
jag har usel, stenig jord i gassande sol men har bygg upp rabatter där jag successivt försöker förbättra jorden. men nävor, martorn, lammöra, kattfot, malört, lavendel, backtimjan, eterneller trivs redan väldigt bra.. vi har dessutom har par fördelar. jag odlar vindruvor (väldigt goda) och har dessutom en fantastisk taklöksrabatt. tänkte utöka den med kaktusar! ett superlätt sätt att tänka är att leta efter gråaktiga växter..men det är tråkigt i längden. som sagt, det mesta växer..man får testa- dör det så dör det och skam den som ger sig. ofta kan man få allt att ta sig, det blir kanske inte bara lika storväxande som under mer gynnsamma förhållanden. om inte annat växer rhododendhron fantastiskt bra

vad har du i rabatten idag?