Annons:

Behöver verkligen eran hjälp!!!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Behöver verkligen eran hjälp!!!

Inläggav FAJH » 22 maj 2013, 17:22

Eftersom jag inte hittar några bra svar efter väldigt mycket letande på forum, så vill jag hemskt gärna ha hjälp av er.
Jag vill ha era åsikter oavsett om ni har varit i min sist eller ej!

Kan kroppen luras med hormonspiral, så att man får fler och fler symptom som tyder på graviditet, fast det i själva verket är biverkningar.
Då syftar jag på blåare ådror, värk i rygg och mage, ömma bröstvårtor, höjd kroppstemperatur mm

Har ni blivit gravida mes spiral? (koppar el Hormon) i så fall, plussade ni sent?

Ni som fått tydliga gravid symptom men INTE varit gravida, har symtomen avtagit eller har ni tagit ur spiralen eller bytt till annat preventivmedel?

Har ni annat att dela med er av, så tar jag tacksamt emot det, behöver verkligen all hjälp jag kan få!!
FAJH
Nykomling

Re: Behöver verkligen eran hjälp!!!

Inläggav Igen » 22 maj 2013, 20:42

Det går att bli gravid med vilket preventilmedel som helst. De kan ju fela precis som allt annat.

Det är heller inte helt ovanligt att kroppen skapar symptom för något man tänker på eller är orolig för. Om graviditet är något du tänker på, väldigt gärna vill bli gravid eller är rädd för att bli, så kan man märka av falska symptom. Jag blir alltid sjuk när jag går in på vårdcentraler och sjukhus men blir lika fort frisk igen när jag går därifrån. Man läser för mycket in i kroppens signaler för att man är orolig och obekväm med tanken.

Det du kan göra är att vänta in mensen eller boka ett ultraljud om du är orolig. Lycka till!
Bild

Bild

Bild
Igen
Alltid online

Inläggav FAJH » 22 maj 2013, 22:37

Tack för ditt svar! Grejen är att jag varit gravid innan och känner av samma slags symtom, och när ja tidigare inbillat mig och haft längtan så har inte alla dessa symptom uppstått nämligen, så inte den som går och hoppas så att min kropp ändras faktiskt.. Men förstår precis vad du menar! Jag får helt enkelt vänta och se :-)
FAJH
Nykomling

Inläggav secretgirl » 23 maj 2013, 09:36

Jag har spiral och den har gjort att jag fick ta ett gravtest redan 2 mån efter att jag satte in den. Det visade negativt och symptomen släppte några veckor efter.
Dock så känner jag av varje ägglossning rejält och den tidpunkten som mensen skulle dykt upp ifall inte spiralen tagit bort mensen. Mitt råd är att testa dej för skulle du vara gravid så syns det.
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav FAJH » 23 maj 2013, 09:58

Tack för ditt svar! Sist tog det 4-5 veckor innan jag fick ett plus därav får jag vänta :) alla plussar inte tidigt tyvärr
FAJH
Nykomling

Inläggav secretgirl » 27 maj 2013, 16:36

nej det vet jag men det jag menade var att det syns på test för eller senare än då :)
Du kan ju i och för sig ringa in till din bm och be henne göra ett Vul.
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav lde » 09 jun 2013, 18:06

Jag hade i omgångar känslan av att vara gravid med hormonspiral. Hade spiral i 7-8 år och det blev värre i början av spiral nr 2 (bytte efter 5 år till Mirena). Symptomen avtog dock med tiden.
lde
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: