Jag är en sån där mamma som går och grubblar och tänker på allt möjligt och blir orolig, och nu är det två saker som bekymrar mig mer.
Den ena saken är att min dotter nu är 5 mån och hon är inget intresserad av att äta nån mat knappt, har testat gröt, fruktpurer, morötter, potatis, broccoli, palsternacka mm och ibland går det bättre och det verkar som att hon tycker om det, men nu tycker jag bara hon kladdar och spottar ut maten och inget är gott, har ni några tips på hur det kan bli mer intressant?
Sen den andra grejen är att hon just nu bara ska somna i min famn, ett tag gick det ialf lägga ner henne i vagnen och köra lite så hon somna men det vägrar hon nu, hon vill bara amma och somna där... Hur ska man vänja ett barn att somna någon annanstans än i famnen utan att dom ska skrika sig till söms? För det är en grej jag inte klarar av att göra, låta henne va så ledsen

När hon väl sover går det att lägga ner henne och natten sover hon jätte bra, så det klagar jag inte på, men det är ju bara det att hon måste somna hos mig...
Är dessa två saker nått som ändrar sig med tiden ?
Jätte tacksam för alla råd jag kan få

Med vänlig hälsning, mamma till Molly