De fick stopp på det med brickanyl, sen vart jag kvar en dag för att se om det startade igen men det gjorde det inte. Fick mer elr mindre "strikta" order om att ta det mycket lugnt och hålla mig lugn från både fysisk och psykisk stress då de vill att busen ska få ligga kvar ett tag till.
Inte det allra enklaste att bara ligga hemma när man har så mycket man vill ordna med innan, att man sen som blivande mamma känner behovet av att boa gör det ännu tuffare.
Har en del förvärkar, de har blivit tätare än tidigare i graviditeten och kommer så fort jag sitter mer än några min, plus att jag mellan varven får såna smärtor i nedre delen av ryggen.
Vad jag förstått så är det ingen direkt fara att föda nu men man vill ju att den lille ska få det "hull" på kroppen som behövs.
Att nu bara ligga hemma och vänta utan att få göra något, inte ens städa gör att en vecka känns som en månad.
Jag tyckte det skulle vara ett bra tillfälle att studera lite, men icke, det framklallar stress sa dom..
Vill att min älskade lilla buse ska få ligga kvar så länge han/hon behöver men jag bara måste säga att detta är inte lätt, denna väntan.. :S
Finns det fler som blivit tillsagda sängläge och vad fördriver ni tiden med??
Jag menar inte att klaga för det känns dumt, jag ligger ju faktiskt här hemma i soffan i måååånader om det är för mitt barns bästa

//M